Toon posts:

K8-VT800 hangt bij POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een groot probleem (Ik heb de FAQs ook doorgelezen). Sinds kort heb ik een WD SATAII 250 GB HD gekocht en na enkele problemen hem werkend gekregen door een jumpertje erop te zetten zodat de HD gelockt word op 150mb/s. Gisteren had ik dus windows xp geinstalleerd op de SATA en de ATA gebruikt als DATA opslag. Na de installatie heb ik de usual drivers erop gegooit (audio/video), ik merkte ook dat de SATA HD 20min deed om 2 GB te schrijven?! Maar na het installeren van een bepaalde VIA driver start mijn PC niet meer op, ik hoor wel de 1x beep van de mobo en zie "System Health OK, F13 BIOS... maar daarna gebeurt er niks. Alleen het HD lampje brandt een paar minuten en gaat daarna ook uit :/.

De laatste keer dat hij door de POST kwam maar niet bij de XP loading screen kwam kreeg ik nog een error:

"Bad partition table."

Ik heb de DVD drives eruit gehaald. Al geprobeert om de ATA op slave te zetten...

SPECS:

AMD 64 3000+
Gigabyte K8VT800 (F13 BIOS)
WD SATAII 250GB
WD ATA 100gb
Creative soundblaster live
Hercules 9800 pro
3x 512 MB geheugen
ASUS DVD drive
NEC 3450

:'( Wie o wie kan mij AUB helpen.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:07
Wat je kunt proberen:
- bios reset
- zonder hd (sata) booten
- in de bios instellen dat het bios even wacht voordat de hd's opgestart worden (ik weet even niet precies meer hoe die optie heet).

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hardschijven eens eruit gehaald maar dan komt de pc ook niet verder dan de POST, is mijn mobo naar de klote? 8)7

"- zonder hd (sata) booten
- in de bios instellen dat het bios even wacht voordat de hd's opgestart worden (ik weet even niet precies meer hoe die optie heet)."

Dit heb ik geprobeert alleen met ATA booten, alleen met SATA en zelfs zonder :S maar niks werkt.

Tja in de BIOS komen in niet mogelijk hij hangt net voordat ik op DEL kan duwen :/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 10:02 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:07
Kun je nog wel in de BIOS komen? Heb je deze FAQ al eens gelezen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En dan vooral dit stukje:
# Als de PC hangt na een 'verkeerde' BIOS instelling of als de BIOS gewoonweg is verneukt, probeer het dan te resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Uitleg staat zeker in de handleiding van het moederbord.
# Als de CMOS Reset jumper op de reset stand staat bij het opstarten, dan kan het voorkomen dat je computer niet opstart óf dat alle BIOS settings worden vergeten elke keer wanneer je de computer opstart. Dat kan ook voorkomen wanneer het batterijtje leeg is.
# BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 10 seconden op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten doormiddel van een schroevendraaier (of iets anders geleidends), dan zal 'ie ook resetten.

[ Voor 77% gewijzigd door SysRq op 12-05-2006 10:03 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik denk dat ik het batterijtje iets langer eruit moet laten. Ik zal zodadelijk posten of dit heeft gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok met dat batterijtje haalt ook niks uit :/ Wel raar hij geeft 1 beep dat alles OK is en daarna gebruikt er niks alles blijft draaien en ik heb beeld. Maar de IDE "lijst" komt niet in beeld want hij stopt nadat de CPU er staat :/.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zijn dat de processor het begeven heeft? :/

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Ik denk dat je eerder je mobo het heeft begeven. Een cpu gaat zelden stuk namelijk. Maargoed het zou natuurlijk kunnen. Kun je dit niet testen met een andere cpu? Of test je cpu in een ander mobo.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Het was idd mijn mobo. Kheb er nu een K8N Nforce3 in en die doet het perfect. Hier kan denk ik nu een slotje op. :)
Pagina: 1