Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben nu al even aan het zoeken naar een galileo ontvanger en ik kom er steeds maar 1 tegen. De Whistler GPS100 Galileo GPS Receiver maar die is volgens mij niet in een NL winkel te krijgen.

Weet iemand wel een winkel of zijn er nog andere ontvangers op de markt zijn die al op het galileo gps signaal werken.

Thanks

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 18:34
Er zijn toch nog maar een paar sats in de lucht? :?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan me heel goed indenken dat er niet meer ontvangers zijn. Galileo gaat pas in 2008 live, zal waarschijnlijk in 2010 pas volledig operationeel zijn, volgens mij hangt er nu nog maar 1 test satelliet in de lucht, de tweede gaat dit najaar pas omhoog.

Ik denk dat het nu kopen van een Galileo ontvanger de slechtste aankoop is die je kunt doen.

[ Voor 74% gewijzigd door Maasluip op 12-05-2006 09:50 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Tja t zou een investering voor het bedrijf zijn. we willen er een demoootje mee gaan geven. Maar idd er zijn te weinig sats in de lucht..

Zag het nu pas 8)7

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even een megakick, maar met dezelfde vraag.

Ik ben op zoek naar een GPS logger, maar daarbij vroeg ik me af of er ook al chipsets zijn die Galileo signalen oppikken, ik kan er betrekkelijk weinig over vinden!

Life is not about specs, it is about joy!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36
bartvl schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:34:

Ik ben op zoek naar een GPS logger, maar daarbij vroeg ik me af of er ook al chipsets zijn die Galileo signalen oppikken, ik kan er betrekkelijk weinig over vinden!
Geen idee of die er zijn, daar kan ik je niet mee helpen. Maarr, wellicht kun je ze wel vinden met GLONASS ondersteuning? Mogelijk is dat wat gemakkelijker te vinden dan Galileo ondersteuning.

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 15:51
Wat ik op de ESA website lees is dat Galileo nog niet volledig in werking:
On 21 October 2011 came the first two of four operational satellites designed to validate the Galileo concept in both space and on Earth. Two more followed on 12 October 2012. This In-Orbit Validation (IOV) phase is now being followed by additional satellite launches to reach Initial Operational Capability (IOC) by mid-decade.
Maar het zou dan wel weer compatible moeten zijn met GPS en GLONASS:
It is inter-operable with GPS and Glonass, the US and Russian global satellite navigation systems.
Bron: http://www.esa.int/Our_Ac...-_Galileo/What_is_Galileo

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Ik vind het toch heel moeilijk om uit de teksten die ik kan vinden via google te concluderen dat ik bijvoorbeeld met een pricewatch: Qstarz BT-Q1000XT gps logger ook profijt heb van Galileo satellieten en signalen.
Heeft iemand misschien een link waarin dat wel op een duidelijke manier uitgelegd wordt?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
effe topic wakker schudden :)
bartvl schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:34:

Broadcom heeft een BCM4774 chipset, die zou in de nieuwe Samsung S6 gebruikt gaan worden. Die ondersteunt alle nu aktieve en bekende navigatiesystemen: GPS, GLONASS, BEIDOU, Galileo, QZSS

http://www.broadcom.com/p...Silicon-Solutions/BCM4774
http://www.wirelessfedera...-sensors-to-new-gnss-chip
http://www.androidorigin.com/samsung-galaxy-s6-specs-leak/

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Haha, dat was wel een diepe slaap ja! Ter info, ik heb toendertijds een Garmin Etrex 30 aangeschaft, zowel tracking als routes kunnen volgen dus. Tot nu toe niet mega veel gebruikt, maar wel tevreden over.

Pagina: 1