Toon posts:

[2003] Logonscript 'runt' onregelematig, homedir wél ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collegae,

Ik heb hier een W2K3 serveromgeving staan, netjes gepatched en gedaan, met c.a. 40 clients, waarvan 80% XP, 18% 2K, en 2% NT4.

Het probleem zit hem hier: loginscripts lopen soms wel bij opstarten, maar soms ook niet. Het maakt geen verschil of ik batch-scripts of vbs-scripts gebruik. Soms runnen ze wel, en soms niet. (handmatig runnen van het vbs script vanuit netlogon mapt alle schijven en dingen vervolgens wel goed)

Zeer iritant natuurlijk omdat de ontwetende gebruiker minstens denkt dat hij al zn data kwijt is omdat de schijven er niet meer zijn, etc etc.

Met een msgbox in het script komt het ook gewoon echt naar voren dat soms wel de msg naar voren komt, en soms niet.

nadat ik in de GPO op de server had aangegeven onder Computer->System->Logon: "Always wait for network blabla" dacht ik dat dat het wel zou zijn, 5 tests achter elkaar liepen goed, de 6e weer niet.

Het rare is echter wel, dat ik in de useraccount ook een homedir meegeef, en deze er ALTIJD staat. (dit is toch ook gewoon een of andere schijfmap door windows)

Is het nog zinvol om te gaan klooien met "run script synchroniously, asynchroniously" in de GPO ?

Cheers,

Rob

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 09:43 . Reden: typfout ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je weet dat de NT4 clients niets doen met een GPO?

Hoe wordt het login-script ge-assigned? Via policy's, of hangen ze aan het userobject, etc?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:40:
Is het nog zinvol om te gaan klooien met "run script synchroniously, asynchroniously" in de GPO ?
Als je een script synchroon laat draaien wacht Windows totdat het volledige script is uitgevoerd. Als je script echter op één of andere manier niet gestart wordt heb je hier natuurlijk niet al te veel aan. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
De NT4 clients heb ik ook gewoon een batchfile laten houden, de scripts worden per user toegekend in de AD, niet via de GPO. (Wat ik trouwens ook nog even geprobeerd heb maar zonder succes)

• SysRq
  • Laatst online: 06:46
Kun je het scripts eens tonen? Misschien zit daar iets niet lekker in.

-

Verwijderd

Topicstarter
tis een vbs script waarin word gekeken naar Group memberships e.d. maar zoals ik al aangaf voltrekt het zich ook bij batchfiles. Ik vermoed dat het eerder iets is in de aansturing vanuit de server ofzo, dat er niet altijd goed doorkomt dat het script moet worden gebruikt ofzo ?

Gr,

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:00

BFS

Rude awakening

Mocht je gebruik maken van DHCP probeer het dan eens met een statisch ip op de client. Wellicht dat je client nog geen IP adres heeft van je server? Gebruik je Cisco switches? Kijk dan eens naar STP...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BFS schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:24:
Mocht je gebruik maken van DHCP probeer het dan eens met een statisch ip op de client. Wellicht dat je client nog geen IP adres heeft van je server? Gebruik je Cisco switches? Kijk dan eens naar STP...
De policy optie "Always wait for network before logon" is juist bedoeld om deze ellende te omzeilen. Je krijgt met deze policy-setting ge-enabled, alleen een logon-screen als de netwerkverbinding up-and-running is. De TS heeft volgende de topicstart deze setting al ge-enabled.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Moguh,

Client krijgt wel een ip-adres, dat kan ik nl. al zien aan de leases in de DHCP server. Ik heb in mn script even een log-functie ingebouwd. In ogenschouw genomen dat we om 8 uur beginnen hier is nu al meer dan de helft te laat (volgens het log)....

De policy setting heeft echt niet geholpen...

Hedenochtend eerst weer 30 min bezig geweest schijven aan te maken voor gebruikers dus...

Verwijderd

de logging, die je hebt toegevoegd, geeft die aan de de scripts draaien of dat ze helemaal niet aangeroepen worden?

begin iig met:

echo begin script > c:\temp\batch.log

en zorg dat je je de mappings zo logt:

net use .... 2>> c:\temp\batch.log

Verwijderd

Topicstarter
Het log heeft een 'meter' aan het eind van het script, hij moet dus alles doorlopen hebben, en heeft geen 'on error resume next'. (tis vbs bytheway)

Het log geeft niets weer,

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in je %Systemroot%\Debug\UserMode\userenv.log of dat daar zaken in staan van netwerk oid die niet beschikbaar is :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Heb je sowieso niks geks in je logs staan? Dus je MMC -> eventviewer log bedoel ik dan he.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een paar weken aangezien, het is redelijk goed gegaan, maar nu krijg ik weer fouten.

Een greep uit het userenv.log levert ons het volgende op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
USERENV(27c.6c8) 15:14:00:314 EvalList:  ProcessGPO failed
USERENV(27c.6c8) 15:14:00:314 GetGPOInfo:  EvaluateDeferredGPOs failed. Exiting
USERENV(27c.6c8) 15:14:00:330 ProcessGPOs: GetGPOInfo failed.
USERENV(27c.280) 16:29:58:555 ReconcileFile: Unable to open temporary file
USERENV(278.27c) 08:03:24:421 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0
USERENV(278.27c) 08:03:24:453 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0
USERENV(278.27c) 08:03:24:453 CUserProfile::CleanupUserProfile: Ref Count is not 0
USERENV(278.4a8) 08:03:42:500 GetGPOInfo:  Local GPO's gpt.ini is not accessible, assuming default state.
USERENV(278.1f8) 08:06:49:409 ProcessGPO:  Couldn't find the group policy template file <\\DOMEINNAAM\SysVol\DOMEINNAAM\Policies\{A145FFDC-6DB1-4604-91D6-837680D3F97C}\gpt.ini>, error = 0x3.
USERENV(278.1f8) 08:06:49:409 EvalList:  ProcessGPO failed
USERENV(278.1f8) 08:06:49:409 GetGPOInfo:  EvaluateDeferredGPOs failed. Exiting
USERENV(278.1f8) 08:06:49:409 ProcessGPOs: GetGPOInfo failed.

Dit kom ik vaker tegen bij meerdere computers. Als ik dezelfde link op de domaincontroller bekijk, bestaat deze wel, en hebben 'Authenticated Users' gewoon leesrechten op deze map!

Is dat mischien iets ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens naar User Profile Hive Cleanup service gekeken? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het waarschijnlijk niet. Ik heb iets nieuws ontdekt. Het pad naar de DC is \\DOMEINNAAM\SYSVOL\POLICIES\blablabla

Er bestaan 2 servers in het domein, De ene server hangt dit prima aan,

\\SERVER1\SYSVOL\Policies\blabla heeft alle data waarom gevraagd word door de client in \\DOMEINNAAM\SYSVOL\blablabla maar:
\\SERVER2\SYSVOL\Policies\blabla heeft niet de map waarom gevraagd word. Er lijkt hier dus iets met DFS of Replicatie niet helemaal goed te gaan...

Hoekanndah ?

Gr,

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk in je eventviewer bij "File Replication Service" zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:43:
Kijk in je eventviewer bij "File Replication Service" zou ik zeggen.
Had ik eerder moeten doen... Hier stond inderdaad een conflict in. Enable Journal Wrap Automatic Restore gedaan, en nu lijkt het opgelost, at least; er word nu wél gerepliceerd. De foutmeldingen bij de gebruiker lijken echter nog niet weg. Ik blijf nu hangen met de fouten die hierboven gepost zijn.

Ik klooit nog even verder.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine terugkoppeling nog. Het niet goed presteren van de FRS zorgde voor de problemen in deze. De GPO werd niet goed opgelegd, en daarom het een en ander aan netwerkschijven e.d. ook niet doordat het profiel zich niet goed kon unloaden.

Zo te zien draait het nu stukken beter.

Thnx,
Pagina: 1