RAID 0 Windows stripe onbenaderbaar

Pagina: 1
Acties:

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:44

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Voor een kennis heb ik de twijfelachtige eer om een RAID 0 array te mogen reanimeren. :X

De Windows XP installatie start niet meer op, de Windows 2000 op een andere disk wel. Volgens het Schijfbeheer is een schijf/helft van de stripeset "Niet-toegewezen." In de FAQ staat een relevant stukje voor deze situatie:
Dynamische volumes: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden (afwijkend/foreign/unreadable). Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer.
Mocht dat allemaal toch niet lukken, dan moet je even datarecoverytooltjes die ook dynamische volumes ondersteunen uitproberen. Hier vallen o.a. File Scavenger, R-Studio, Restoration en Stellar onder. Linkjes staan hierboven bij "Tips".
Helaas denk ik dat het hier gaat over het volume (complete stripeset) en niet een schijf van de stripeset. Ik vraag me af of ik de data mol, wanneer ik die schijf opnieuw ga converteren naar een dynamische schijf, terwijl dat ook al eens is gedaan onder Windows XP.

Eigenlijk staat of valt het probleem denk ik met het recoveren van de stripeset, als dat niet lukt, kan ik sowieso geen data meer terug halen. Heeft iemand nog een aanvulling op de FAQ?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan voor foutmeldingen bij het herimporteren van de disken via de Disk Management (diskmgmt.msc) ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:44

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Als ik dat probeer, dan hangt de kist even, je hoort onheilspellende geluiden, om vervolgens te zeggen dat de disk niet gevonden kan worden. Hij moet hem maar gewoon RMA sturen. Weg data, is een goede les, maakt ie voortaan backups :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454