Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
En zie je ook wat geks in je logboeken staan?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Nee ik zie ook niets geks daarinstaan
[ Voor 26% gewijzigd door robvanderaart op 12-05-2006 09:30 ]
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats
En zou je toevallig ook oudere drivers kunnen uitproberen?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Pff,
Temps/Voltages/Drivers(mobo/vga/sound)/airflow/OC?/Memtets?/Prime95?
Je vertelt niet duidelijk wat je allemaal hebt gedaan, als je zo wanhopig bent probeer je toch op z'n minst verschillende dingen.
[ Voor 9% gewijzigd door ReddishRat op 15-05-2006 22:05 ]
Fijn dat je gelijk zo'n houding aanneemt, je vertelt in je startpost geen zak over wat je allemaal hebt geprobeerd. Hoe de hell moeten wij dan kunnen zien wat jij wel of wat jij nog niet hebt gedaan.robvanderaart schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:36:
Dat heb ik allemaal al getest slimme Japie![]()
Werd vanuit Counter-strike.nl hier naar door verwezen, maar die dingen zijn het niet.
Ik denk eerder dat het iets softwarematig ofzo is
En als't iets softwarematig is installeer je toch ff Windows opnieuw... zie het probleem niet.
[ Voor 12% gewijzigd door EyeWitness op 15-05-2006 23:36 ]
En tijdens CSS word het beeld gewoon zwart en dan herstart hij, geen blauwscherm of foutmelding
En hoe jij het kan ruiken weet ik niet, maar ik zei al dat het niet aan temperaturen etc. lag met dat etc. bedoel ik dus die dingen maar het maakt niet uit want ik snap wel dat je me wilde helpen
Dus jij vind het tevens heel normaal dat tijdens het spelen van CSS, je beeld zwart word en je pc herstart.
Je pc reboot omdat je automatisch opstarten na bsod hebt ingeschakeld. Het blauwe scherm is er wel maar zie je niet. Je kan dat uitzetten bij eigenschappen van deze computerrobvanderaart schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:31:
Windows heb ik ook al herstart.
En tijdens CSS word het beeld gewoon zwart en dan herstart hij, geen blauwscherm of foutmelding
En hoe jij het kan ruiken weet ik niet, maar ik zei al dat het niet aan temperaturen etc. lag met dat etc. bedoel ik dus die dingen maar het maakt niet uit want ik snap wel dat je me wilde helpen![]()
Dus jij vind het tevens heel normaal dat tijdens het spelen van CSS, je beeld zwart word en je pc herstart.En niks is overgeclockt. Ik ga die FAQ nog wel even lezen, kijken of ik daar wijzer van word
| geavanceerd | opstarten en herstel - instellingen | vinkje automatisch opstarten uitvinken. (ik gebruik zelf ENG windows dus je moet even zelf kijken hoe het precies heet)
Al met je geheugen timings gespeeld?
Dat heb ik al uitgevinktReddishRat schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:17:
[...]
Je pc reboot omdat je automatisch opstarten na bsod hebt ingeschakeld. Het blauwe scherm is er wel maar zie je niet. Je kan dat uitzetten bij eigenschappen van deze computer
| geavanceerd | opstarten en herstel - instellingen | vinkje automatisch opstarten uitvinken. (ik gebruik zelf ENG windows dus je moet even zelf kijken hoe het precies heet)
Al met je geheugen timings gespeeld?
Ok, dus het is geen BSOD met eventuele geheugen fouten oid. Hmz.. probeer je geheugen snelheden wat lager te zetten en kijken of dat uit maakt. Je houdt zo erg weinig opties over
[ Voor 38% gewijzigd door ReddishRat op 17-05-2006 09:10 ]
Als je bij beide keren crashed dan kun je je geheugen in ieder geval uitsluiten.
VGA lijkt mij niet het probleem te zijn... (noteer voor de zekerheid de max. temp. even).
Wellicht tóch de voeding of CPU ... (voor CPU ff prime95 downen en openen, dan torture test > maximum heat, powerconsumption - test). Als je daar al een heel wat uurtjes zonder errors uitkomt mag je je CPU ook uitsluiten. (Wat nog een extra zekerheid is, is om daarna ff 3dMark06/05 te draaien.)
Noteer voor de zekerheid bij al het testen je MAX temperatuur (ook al lijkt dit niet het probleem te zijn).
En daarnaast ook nog je voltages (stressed). (Alle PSU's kunnen stuk, geloof me
Dit kun je doen met ASUS PC Probe (ASUS borden only, zéér handige tool, voor een tweaker
Het zou fijn zijn voor ons (degenen die jou proberen te helpen) om de resultaten te posten zodat wij dingen kunnen uitsluiten e.d.
[ Voor 11% gewijzigd door EyeWitness op 17-05-2006 15:27 ]
Edit: sorry ik lees over dingen heenReddishRat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:02:
[...]
Ok, dus het is geen BSOD met eventuele geheugen fouten oid. Hmz.. probeer je geheugen snelheden wat lager te zetten en kijken of dat uit maakt. Je houdt zo erg weinig opties overHeb je al benchmark progjes gedraaid (3dmark06 etc?) Ik zag dat je voeding het wel aan zou moeten kunnen...
Hoeveel Watt is je voeding
Wordt je voeding niet toevallig verschirkkelijk heet ? die hebben een thermische beveiliging volgens mij
Offtopic: Ik ben het overgens met EyeWitness eens dat je je wel even aan mag passen aan het niveau op GoT
[ Voor 10% gewijzigd door Biobakker op 17-05-2006 15:30 ]
Dat zeg ik....
En dat Prime95 zal ik ook even downloaden en kijken wat die aangeeft.
Temperaturen:
Moederbord: 30 Graden
CPU: 45 Graden
GPU: 40 Graden
GPU Geheugen: 48 Graden
Voltages zijn allemaal goed
En Asus Probe heb ik al, en die heb ik eerst een grafiek laten maken, maar daar was niet echt veel op te zien.
Heb je beide balkjes er een keer uitgehaald ?robvanderaart schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:10:
Als ik die ene balk van 512 eruit haal crasht hij nog ja.
1x Balkje A erin en balkje B eruit.
1x Balkje B erin en balkje A eruit.
(Misschien is het toch iets van CSS zelf, settings wellicht wat verlagen? AA/AF (als die aanstonden) uitzetten).
[ Voor 17% gewijzigd door EyeWitness op 17-05-2006 17:23 ]
Ja op die manier had ik het gedaan, volgens mij heb ik die ook uitgezet.EyeWitness schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:22:
[...]
Heb je beide balkjes er een keer uitgehaald ?
1x Balkje A erin en balkje B eruit.
1x Balkje B erin en balkje A eruit.
(Misschien is het toch iets van CSS zelf, settings wellicht wat verlagen? AA/AF (als die aanstonden) uitzetten).
[ Voor 56% gewijzigd door robvanderaart op 18-05-2006 00:27 ]
Verwijderd
jij bent anders ook niet echt behulpzaam met "pfff"EyeWitness schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:16:
[...]
Pff,
Temps/Voltages/Drivers(mobo/vga/sound)/airflow/OC?/Memtets?/Prime95?
Je vertelt niet duidelijk wat je allemaal hebt gedaan, als je zo wanhopig bent probeer je toch op z'n minst verschillende dingen.
Wat loop je nou te zeike? Ik zei dat omdat ik mij irriteerde aan een nog al weinig informatiegevende topicstart. Als je dit topic normaal zou hebben gelezen heb je gezien dat ik behulpzaam heb willen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:10:
[...]
jij bent anders ook niet echt behulpzaam met "pfff"
[Wed May 17 23:29:55 2006]
Self-test 1024K passed!
[Wed May 17 23:47:26 2006]
Self-test 8K passed!
[Thu May 18 00:03:28 2006]
Self-test 10K passed!
[Thu May 18 00:13:10 2006]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
Hmmm bad news, ik ben bang dat je CPU instabiel is (dit zul je bij sommige spellen niet merken omdat die minder CPU afhankelijk zijn en meer VGA).robvanderaart schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:26:
Wat ik kreeg van Prime95
[Wed May 17 23:29:55 2006]
Self-test 1024K passed!
[Wed May 17 23:47:26 2006]
Self-test 8K passed!
[Thu May 18 00:03:28 2006]
Self-test 10K passed!
[Thu May 18 00:13:10 2006]
FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
Hardware failure detected, consult stress.txt file.
Wat je kunt proberen om te checken of het echt je CPU is:
Je Vcore verhogen... Waar kan dit? In je BIOS. Ik weet niet of je weet hoe dit moet, maar ik zou hem met 0,025 of 0,05 proberen te verhogen. Krijg je nog de error dan weet ik het zo ff niet ... (Als je hier nieuw mee bent, wees hier voorzichtig mee, téveel voltage kan je CPU wellicht veelste warm laten worden, 0.05 kan geen schade, maar als je 0.2 erbij doet zou ik voorzichtig zijn ...)
Probeer het eens zou ik zeggen
[ Voor 11% gewijzigd door EyeWitness op 18-05-2006 00:32 ]
Correct me if i am wrong maar kan je dit niet verhelpen door je spread spectrum 0.5% te zettenEyeWitness schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:30:
[...]
Hmmm bad news, ik ben bang dat je CPU instabiel is (dit zul je bij sommige spellen niet merken omdat die minder CPU afhankelijk zijn en meer VGA).
Wat je kunt proberen om te checken of het echt je CPU is:
Je Vcore verhogen... Waar kan dit? In je BIOS. Ik weet niet of je weet hoe dit moet, maar ik zou hem met 0,025 of 0,05 proberen te verhogen. Krijg je nog de error dan weet ik het zo ff niet ... (Als je hier nieuw mee bent, wees hier voorzichtig mee, téveel voltage kan je CPU wellicht veelste warm laten worden, 0.05 kan geen schade, maar als je 0.2 erbij doet zou ik voorzichtig zijn ...)
Probeer het eens zou ik zeggen
Dat zeg ik....
Heb je je windows event log er al eens op nagekeken? Daarin kun je soms een hint vinden waar het aan zou kunnen liggen.
Daar ben ik ook benieuwd naar, dan is dit topic een beetje zinloos lijkt me..Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:50:
Had je die al besteld voordat je dit topic aanmaakte?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En? Weet je al of het goed werkt?robvanderaart schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:38:
Heb ik al naar gekeken ja, maar ik heb het alleen bij CSS, en niet als ik bijvoorbeeld met Word bezig ben, en ik heb trouwens me nieuwe videokaart binnen gekregen ASUS RADEON X800 Pro VIVO 256 MB DDR3 AGP, misschien zal hij daarna niet meer herstarten hehe
Nou vertel maar hoe het afgelopen is dan. Misschien dat het wel goed werkt nu.robvanderaart schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:53:
Ik wou hem zoiezo halen, maar me PC is nog steeds niet herstart, dus we zullen zien, van dit weekend ben ik er namelijk niet, dus dan kan ik hem niet grondig testen.
Goedzo, veel plezierrobvanderaart schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:51:
Geen last meer gehad van herstart![]()
![]()
![]()
Wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft![]()