Maildatum 'faken'

Pagina: 1
Acties:
  • 4.100 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Topicstarter
Hallo,

Is er een manier om de 'verzenddatum' van een e-mail te 'faken'. Dus doen alsof de mail eerder/later verstuurd is, dan eigenlijk het geval is. Op welke wijze kan dit? En is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Mag ik vragen waarom dit nodig kan zijn..? Kan me daarvan niets bedenken waar het voor nodig zal zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMike op 12-05-2006 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MasterMike schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:07:
Mag ik vragen waarom dit nodig kan zijn..? Kan me daarvan niets bedenken waar het voor nodig zal zijn...
Ok, die vraag was te verwachten natuurlijk. ;).

Het is heel simpel; 26 April wordt er een brief opgehangen; '1 mei moeten alle mails verstuurd zijn inzake ****'. Vervolgens ben ik 27 en 28 april op Arbeidsoriëntatie, en weet dus niets van deze memo.

Gevolg; ik kan mijn vakantiedata niet meer doorgeven, als in; je hebt niet het RECHT meer om te eisen op die dagen vrij te hebben (parttimer), terwijl ik al Maart had gevraagd om een mailadres. Nu moet ik dus per dag vrij gaan vragen (voor elke vrije dag 'apart' vrijvragen, dat is geen doen als je 3 weken op vakantie gaat).

Nu moet ik het dus op deze manier zien op te lossen want mijn baas staat niet open voor argumenten. Erg lullig dat het zo moet natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 121521 op 12-05-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, dat kan en nee, dat kan niet.

Als je via telnet mail gaat versturen, kan je elke gewenste header info meesturen. Dus ja.

Maar dan komt ie bij de ontvanger aan. Zijn server (en alle tussenliggende servers) plakt er gewoon de datum van ontvangst in. Dus nee.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 14:04
nee dat kan niet. de tussenliggende mailservers zullen allemaal de datum toevoegen aan de headers, volgens mij, en de eerste datum wordt toegevoegd door de server die je zelf hebt ingesteld als je smtp server.

ik geloof niet dat je client er al een datum aan hangt.
maar stel dat die dat wel doet, dan is het maar de vraag welke datum er wordt getoond in de client van de ontvanger, waarschijnlijk de ontvangstdatum. dus je hebt er niet veel aan.

voorsts.
als de verzenddatum van veel eerder is dan de ontvangst op de eerste mailserver, vraag ik me af of dat mogelijk is.denk dat de datum wordt bepaald op het moemnt dat ie in de qeue van de mailserver komt, en niet op het moment dat je op send drukt.
de eerste server zal zich ook niets kunnen herinneren van een mailtje dat al veel eerder zou zijn verstuurd, en dat mailtje is dan eigenlijk ook niet "geaccepteerd" als horend bij de huidige communicatie, er zal dan denk ik een foutmelding volgen

[ Voor 15% gewijzigd door engelbertus op 12-05-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FirmPete schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:12:
Ja, dat kan en nee, dat kan niet.

Als je via telnet mail gaat versturen, kan je elke gewenste header info meesturen. Dus ja.

Maar dan komt ie bij de ontvanger aan. Zijn server (en alle tussenliggende servers) plakt er gewoon de datum van ontvangst in. Dus nee.
Het gaat niet om de ontvangstdatum, maar om de verzenddatum. Daaraan kan men namelijk aflezen dat ik het op 'die bepaalde datum' verzonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:50

DizzyWeb

Ondertiteld

Dus nu wil jij hulp om je baas te belazeren?
Denk niet dat GoT daar nu voor bedoeld is.

Ik zou toch echt met je baas gaan praten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 22:57

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon de tijd van jouw pc veranderen en versturen maar... mail maar eens naar jezelf om het te testen

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 12-05-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 20-06 14:04
zelfs in strijd met de regels op GoT en in het wild. je bent anders nog medeplichtig ook, nu je weet wat het doel is.

je zou een skunnen proberen om per ongeluk in een ander land te gaan wonen, waar het nu nog gister is.. als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
maar ja. wat sciet e er mee op. bied gewoon je excuus aan als dat kan en anders ben je gewoon een sukkel dat je te laat hebt verstuurd.

eigen schuld. dikke...

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 12-05-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DizzyWeb schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:13:

Mijn baas staat niet open voor goede argumenten, geloof dat maar.
En als je zoiets 3 dagen van tevoren ophangt, kun je verwachten dat mensen het niet onder ogen krijgen (zeker als je medewerkers hebt die 1 dag per week werken).

Ook om het feit dat ik dit in maart al door wilde geven maar dat dit 'via mail moest' en ik vervolgens geen mail kon krijgen 'omdat dat er nog niet was', lijkt mij genoeg reden om het op deze manier op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 121521 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:13:
[...]
Het gaat niet om de ontvangstdatum, maar om de verzenddatum. Daaraan kan men namelijk aflezen dat ik het op 'die bepaalde datum' verzonden heb.
Ja, snap ik.
Maar jij kan dus wel versturen met de datum 01 januari 1970. Maar de eerste de beste server die hij onderweg tegenkomt (die van jouw provider) plakt er de datum van vandaag op. De ontvanger ziet gewoon zijn ontvangst datum.

In theorie zou je direkt op zijn ontvangende mail server kunnen connecten, maar dan nog. Zijn systeembeheerder ziet zaken die niet overeenkomen in zijn logfiles. En dan ben jij degene die tegen de baas heeft gelogen. Is geen goede carriere move.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
engelbertus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:17:
zelfs in strijd met de regels op GoT en in het wild. je bent anders nog medeplichtig ook, nu je weet wat het doel is.

je zou een skunnen proberen om per ongeluk in een ander land te gaan wonen, waar het nu nog gister is.. als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
maar ja. wat sciet e er mee op. bied gewoon je excuus aan als dat kan en anders ben je gewoon een sukkel dat je te laat hebt verstuurd.
Het is niet mijn schuld, ik ben niet op de zaak geweest in die tussentijd dus hoe had ik het ooit moeten weten? Daarnaast heb ik al in maart gevraagd hoe ik dit door kon geven, alleen was het toen nog niet mogelijk.

Het is eerder de schuld van mijn baas dat hij dit allemaal last-minute probeert te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50

Zoals je kunt lezen heeft ie dat al gedaan ( "mijn baas staat niet open voor argumenten" ). Dus probeert hij het maar op deze manier. Ik vind het trouwens wel slecht van die baas maargoed.

Edit: Moi is Spuit-11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Possstema op 12-05-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Doe toch niet zo moralistisch. Dit soort reacties kennen we nou wel. Help die jongen gewoon. Jij bent er niet voor verantwoordelijk voor wat een ander doet. Dat is hijzelf.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Possstema schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:18:
[...]
Zoals je kunt lezen heeft ie dat al gedaan ( "mijn baas staat niet open voor argumenten" ). Dus probeert hij het maar op deze manier. Ik vind het trouwens wel slecht van die baas maargoed.

Edit: Moi is Spuit-11 :P
Er zijn er meerderen met het probleem, daarom gaat er ook weer een brief naar 'de baas van de baas', zegmaar. :{. Het is in ieder geval een hoop gekloot.

Maar ondertussen wil ik toch graag op een andere manier 'iets' van vastigheid hebben. Het gaat namelijk vreselijk irritant worden om 21 formuliertjes in te vullen:

Naam:
Datum:
Vrijvraagdatum:
Reden:
Snipperuren uitbetalen ja/nee:

Waar de baas me mee wil opzadelen. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:16:
Gewoon de tijd van jouw pc veranderen en versturen maar... mail maar eens naar jezelf om het te testen
Ik dacht laatst ook geen mailtjes meer van 1 van mijn werkgevers te krijgen, bleek dat de datum op zijn pc 5 jaar terug stond en dat mijn mail client al zijn mail direct onderaan zette, waar ik natuurlijk nooit kijk :)

Maar daar zal vast een mailserver nog wel wat juiste data informatie aan toevoegen niet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 11:53

Technicality

Vliegt rechtsom...

MasterMike schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:07:
Wel eens van deadline gehoord? ;) Maar ik heb geen verstand van mailprotocols, ik weet dus niet welke datum eraan gehangen wordt. De verstuurdatum of de ontvangstdatum (dus respectievelijk de datum die de verstuurder meegeeft moet te faken zijn en de de datum waarop het bij de ontvanger in de mailbox terechtkomt alleen te faken als je toegang hebt tot die server/box). Ik denk de ontvangstdatum, juist om dit soort fraude te voorkomen...
Edit: T*ring wat een hoop posts, ga slapen ofzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 12-05-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Er zijn zo te zien wat mensen die er moeite mee hebben, maar ja, als je ver vantevoren al vraagt en niet krijgt, en daarna plannen ze het kort van tevoren en dan ben je ook nog eens net weg (en ik vind dat daar rekening mee gehouden moet worden) en je moet dan 3 weken per dag vrij vragen, en die moet je allemaal krijgen anders heb je nog niets aan een vakantie, tja, dan zou ik het ook doen.
Ik denk alleen dat het niet kan, je kan hooguit regelen dat je een mail in je outbox maakt die op tijd verstuurd is, en die dan met een forward alsnog sturen, alsof de eerste keer de mail dus poofzor is gegaan, maarre, of dat wil lukken ??
Veel succes, en al doen ze moeilijk, dan moet je het zelf ook doen. Ik zou dan gewoon zeggen dat je dan ECHT NIET KAN.

Die baas regelt zijn zooi te laat en te slecht en daar moet je lekker de dupe van zijn ? Amenooitniet, jammer voor hem, en al pitk ie het niet, erg jammer dan.

[ Voor 10% gewijzigd door gabiballetje op 12-05-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Maar het is dus mogelijk als je zelf een smtp server opzet op je pc die dus de eerste datum erop prikt?
Wij mogen namelijk dingen via e-mail inleveren op school en de leraren zijn zo 'digibeet' als maar kan.

Laatst wilde mijn coordinator (conrector) een screenshot van een mailtje dat ik verstuurd zou hebben "omdat ik bij het forwarden zelf de tekst kon veranderen". Ik dus lekker photoshoppen :D

en @TS, wat ik een keer deed is het mailtje expres naar een verkeerd adres sturen en wachten op de foutmelding. die moet je aanpassen en forwarden naar de ontvanger. Zorg wel dat je een beetje toepasselijke foutmelding krijgt.

Je kan ook je datum achteruit zetten/mailserver op zetten met oude datum EN even een headertje shoppen als "bewijs". mailtje versturen, plaatje printen en wachten tot je baas je vakantie weigert.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 152007 op 12-05-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:D, veel mensen hier die blijkbaar eenzelfder probleem weleens hebben meegemaakt.

Voor mij lijkt het wijzigen van de datum gewoon goed te werken, ik heb ook niet echt de indruk dat ze in de headers gaan kijken, en het wijzigen van de datum 'does the trick'.

Volgens mij, als je zelf een mailserver opzet, 'prikt' deze ook als eerste de 'send datum' erop. Dat de mail vervolgens 2 weken te laat binnenkomt, kan aan van alles gelegen hebben, maar feit is wel dat het label er dan op zit, of heb ik dit verkeerd begrepen?

Ach, ik zie wel hoe ik het regel. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken jongens.

Denk dat het voor sommige universiteitsleerlingen/middelbare schoolleerlingen ook verrot handig kan zijn, hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Even afgezien of het technisch mogelijk is.

Houdt er rekening mee dat dit een vorm van fraude is, en derhalve mogelijk om je baan mee te verliezen. Je schrijft al dat je baas al niet zo'n meegaand persoon is...en dit geeft hem alle reden om het mogelijk in de toekomst tegen je te gebruiken.

Wees dus voorzichtig...

Edit:
Ik lees ook dat je niet in de gelegenheid bent gesteld om een mail te versturen, er geen notificatie heeft plaatsgevonden over je en dat je geen redelijke termijn is gesteld aan het indienen van je verzoek. Probeer dit bij een OR of PVT aanhangig te maken. Stuur tevens een intern schrijven naar de leidinggevende met je eerder genoemde bezwaren en mijn bovenstaande redenen....sta je juridisch gezien een stuk sterker zonder je arbeidsrelatie op het spel te zetten.

Raadpleeg bij twijfel een vertrouwenspersoon binnen de organisatie

[ Voor 47% gewijzigd door Black Piet op 12-05-2006 01:42 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
Anoniem: 121521 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:21:
[...]

Er zijn er meerderen met het probleem, daarom gaat er ook weer een brief naar 'de baas van de baas', zegmaar. :{. Het is in ieder geval een hoop gekloot.

Maar ondertussen wil ik toch graag op een andere manier 'iets' van vastigheid hebben. Het gaat namelijk vreselijk irritant worden om 21 formuliertjes in te vullen:

Naam:
Datum:
Vrijvraagdatum:
Reden:

1tje invullen (op de datum na) en dan 20 kopien maken? Scheelt je al een hoop invullen :P

Vervolgens bij voorkeur compleet door elkaar schudden en inleveren. Hij maakt het jou (onredelijk) moeilijk, jij maakt het hem maar moeilijk :P Zit je nog steeds met het feit dat je geen recht meer hebt om die dagen vrij te eisen en je dus afhankelijk bent van het goedkeuren door je baas, maar je invulprobleem is al een stuk kleiner :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:37:
[...]
1tje invullen (op de datum na) en dan 20 kopien maken? Scheelt je al een hoop invullen :P

Vervolgens bij voorkeur compleet door elkaar schudden en inleveren. Hij maakt het jou (onredelijk) moeilijk, jij maakt het hem maar moeilijk :P Zit je nog steeds met het feit dat je geen recht meer hebt om die dagen vrij te eisen en je dus afhankelijk bent van het goedkeuren door je baas, maar je invulprobleem is al een stuk kleiner :P
Kijk, het probleem zit het in het vakje 'reden'. Als ik daar 'vakantie' opschrijf, krijg ik te horen; 'uwuwuw daar had je toch voor kunnen mailen?'.
"ja, maar dat wist ik niet, weet je nog?"
'Ja dan moet je maar beter opletten'
"Als ik niet op de zaak ben? :D"

Dat soort gezeik heb ik geen zin meer an.

En als je dan vervolgens voor 21 dagen een leuke reden moet gaan verzinnen.

"Huishoudbeurs"
"TV-meubelmaker komt langs"
"Bij oma op bezoek voor melk en koekies"

... Dat wordt gewoon gekloot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 121521 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:21:

Naam:
Datum:
Vrijvraagdatum:
Reden:

Gewoon wel zo inleveren joh. Papiertje eenmalig invullen, kopiëren, en alleen de data veranderen. Daarmee zadel je de anderen met meer werk en administratie op en ziet je baas als ie een beetje intelligentie heeft wel dat dit ook niet efficiënt is.

De boel vervalsen kan tegen je werken als ze er achter komen. Zou ik niet doen. Het valt toch nogal op als de verzenddatum een paar weken vroeger is dan de ontvangstdatum. Dan gaan ze beslist in de tussengelegen headers en timestamps kijken.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:40:
[...]

Kijk, het probleem zit het in het vakje 'reden'. Als ik daar 'vakantie' opschrijf, krijg ik te horen; 'uwuwuw daar had je toch voor kunnen mailen?'.
"ja, maar dat wist ik niet, weet je nog?"
'Ja dan moet je maar beter opletten'
"Als ik niet op de zaak ben? :D"

Dat soort gezeik heb ik geen zin meer an.

En als je dan vervolgens voor 21 dagen een leuke reden moet gaan verzinnen.

"Huishoudbeurs"
"TV-meubelmaker komt langs"
"Bij oma op bezoek voor melk en koekies"

... Dat wordt gewoon gekloot. :P
dan zeg je dat je dan ziek bent :P

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 152007 op 12-05-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BraveWorld schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:41:
[...]

Gewoon wel zo inleveren joh. Papiertje eenmalig invullen, kopiëren, en alleen de data veranderen. Daarmee zadel je de anderen met meer werk en administratie op en ziet je baas als ie een beetje intelligentie heeft wel dat dit ook niet efficiënt is.

De boel vervalsen kan tegen je werken als ze er achter komen. Zou ik niet doen. Het valt toch nogal op als de verzenddatum een paar weken vroeger is dan de ontvangstdatum. Dan gaan ze beslist in de tussengelegen headers en timestamps kijken.
True, ergens heb je ook gelijk.

Er zijn ook ontzettend veel andere mensen met het probleem trouwens, zoals mensen die niet precies weten wanneer hun kinderen vrij krijgen van school, wanneer herkansingen zijn op de universiteit en dus nog geen vakantie hebben geplanned, et cetera.

Die vent is ook gewoon zo gek om er geen rekening mee te willen houden. Eikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:42:
[...]

dan zeg je dat je dan ziek bent :P
Lijkt me niet handig als je 3 weken in bosnië/Kroatië zit en inspectie staat elke dag aan de deur te bellen, of geen telefoon die wordt opgenomen thuis.
:+

Plus; op die manier de boel belazeren vind ik pas écht de boel belazeren, omdat mensen dan ook nog eens uitbetaalt worden terwijl ze niet ziek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of vul 1 blaadje in en bespaar jezelf nog meer moeite door er een post-it aan te plakken met "^21" erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:47:
of vul 1 blaadje in en bespaar jezelf nog meer moeite door er een post-it aan te plakken met "^21" erop :P
:D. Da's een leuke. Ik heb best wel zin om hem op de een of andere manier het 'onzinnige' hiervan te doen inzien. Deze is wel erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 08:49

Kama

Game Coordinator

Anoniem: 121521 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:49:
[...]

:D. Da's een leuke. Ik heb best wel zin om hem op de een of andere manier het 'onzinnige' hiervan te doen inzien. Deze is wel erg leuk...
In dat geval kun je ook het volledig ingevulde formulier 21x kopieren (op de copier van de zaak) zonder datum ingevuld en dan met de hand 21x de goeie datum invullen... Mag hij het verder afhandelen... Of maak een webpage op intranet die voor jou en eventuele collega's met hetzelfde probleem voor alle benodigde data ingevulde formulieren genereert... Dan is het vast snel afgelopen :-)

Overigens... Als je 1 dag in de week werkt, dan is dat toch maar 3x 1 formulier voor een vrije dag? :?

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm... stilte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Hij is denk ik gaan slapen omdat hij moet werken. Anders had ie wel een vrije dag genomen zodat ie door kon reageren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Black Piet op 12-05-2006 02:15 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of hij is druk bezig z'n 21 formuliertjes aan het invullen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
hey maaruh

Hij is al bij zijn baas geweest om te zeggen dat hij niet meer kon mailen. Als hij nu een mailtje naar zijn baas stuurt met een andere datum zal die ook wel na gaan denken

eerst zegt hij dat hij het niet had kunnen weten en dan krijg je ineens een mail van 2 dagen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij moet het wel kunnen (maar geen idee hoe).
Ik kreeg pasgeleden een mailtje van het lokale hardrock cafe, en mijn client gaf een datum aan die ver voor de huidige datum ligt. Bijna een maand verder zelfs... (en ja, op mijn client staat de datum wel goed ingesteld)
Dat kan aan 2 dingen liggen denk ik. Of de client had de datum verkeerd staan oid en heeft die datum mee gestuurd, OF de POP3 server waar ik mijn mail ophaal heeft had de datum verkeerd staan en heeft het mailtje een verkeerde timestamp gegeven.

Nu vind ik die laatste iets plausibeler dan de eerste, aangezien ik ook wel eens een mailtje heb verstuurd met een PC waarop de datum verkeerd stond, en het toch de datum kreeg van de dag van verzending.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 12-05-2006 02:51 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Het is al veel eerder gezegd, maar misschien dat niemand het heeft gezien, daarom:

pas de klok aan op je computer

rechts onderaan in beeld, dubbelclicken, datum terugzetten, daarna mail programma openen en email tikken en versturen en presto.

Net getest door mijn hotmail adres een mail te sturen vanaf mijn isp adres, en dan is dit het resultaat:

From : Mezelf
Sent : Tuesday, May 9, 2006 9:21 PM
To : Mijn hotmail
Subject : test

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 10:31
pas de klok aan op je computer
Zet je dan ook je datum terug voordat je je mail binnenhaalt?

En nog even iets, je zegt dat je je baas niet per mail kon benaderen omdat ze jouw mailaccount nog niet opgezet hadden, maar je kan mij toch niet vertellen dat je in de periode van maart tot nu niet de kans gehad hebt om via hotmail/weetikveelwatvoormail even een mailtje naar je baas te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 10:29
Ben ik nu de enige die het opvalt dat niemand hier in nederland 7 dagen per week werkt en dat het dus mogelijkerwijs om 15 papiertjes invullen gaat?

Ik vind jouw manier van handelen zeer zwak en nutteloos. Ga lekker boos tegen je baas doen of vul gewoon die 15 formuliertjes in. Je baas heeft een onredelijke actie uitgevoerd en het is redelijk om daar wat van te zeggen. Maar op een dergelijk lage manier alsnog te zeggen van 'ik heb hem wel verstuurd' vind ik gewoon zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

With Stupid ^^^^

IK zou juist om de baas te pesten alle formulieren invullen en door hem laten tekenen.
De reden kan gewoon 15x vrije dag zijn. Waarom jij vrij wilt zijn hoeft niet bekend te zijn bij jou werkgever.
Gaat hij moeilijk doen, dan zeg je hem gewoon dat het zijn eigen schuld is omdat hij zo'n achterlijk korte deadline heeft gezet.

Het faken van een datum om zodoende alsnog je vakantiedagen ingevuld te hebben vind ik een slechte manier en ook nog eens not done.

Bovendien, als ik als werkgever eerst een werknemer aan mijn bureau krijg die staat te klagen dat hij die memo niet heeft gelezen, en later blijkt hij toch wel een mail verstuurd te hebben dan krijg ik argwaan.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 20:22

Spoooky

Core temp 37°C

Als hij echt moeilijk doet:

Reden: Bezoek advocaat

zou hij de hint begrijpen ;) ?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
three2five schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 04:35:
Ben ik nu de enige die het opvalt dat niemand hier in nederland 7 dagen per week werkt en dat het dus mogelijkerwijs om 15 papiertjes invullen gaat?

Ik vind jouw manier van handelen zeer zwak en nutteloos. Ga lekker boos tegen je baas doen of vul gewoon die 15 formuliertjes in. Je baas heeft een onredelijke actie uitgevoerd en het is redelijk om daar wat van te zeggen. Maar op een dergelijk lage manier alsnog te zeggen van 'ik heb hem wel verstuurd' vind ik gewoon zwak.
Ik sta op 7 dagen per week beschikbaar. Als ik dus bijv. Maandag tot woensdag vrijvraag, word ik op donderdag t/m zaterdag ingeroosterd (bij wijze van spreken), als ze op die dagen mensen nodig hebben.

Ik zal dus voor elke dag apart vrij moeten vragen omdat ik op elke dag eventueel beschikbaar ben, alleen niet elke dag werk.

Mijn werktijden variëren dan dus zowel qua dag als qua "uur"; ook van beginnen om 02:00 tot 10:00, van 11:00 tot 19:00, van 08:00 tot 16:00, et cetera ben ik niet vies.

Iedereen bedankt he _/-\o_ , ik denk dat de datum veranderen moet gaan werken, ga het nu even testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 121521 op 12-05-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bedankt voor de informatie over je werktijden, zeer interessant.

Ik wens je veel suc6 bij het gesprek met je baas op het moment dat hij je list doorziet.

IIG heeft dit ondertussen niets meer met Netwerken te maken, dus gaat het slot erop.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.