Geloof me, ik ben echt 3 uur bezig geweest en voel me nu een ontzettende noob. Het gaat om deze paar regels code:
Dit moet ervoor zorgen dat op een hele primitieve manier bijgehouden wordt hoeveel bezoekers mijn site trekt. Op zich voegt hij wel in, maar dubbel
Als ik 1 keer refresh en daarna direct in de db kijk, zie ik daar 2 x mijn IP staan en een timestamp die soms een seconde verschilt. Ik heb echt alles al geprobeerd om het dubbele weg te halen:
- de site zir niet in frames
- er zijn wat includes, maar geen van hen heeft ook de counter of roept index.php aan (waar de counter in staat)
- als ik de php code los neem en in de db uitprobeer, krijg ik netjes maar 1 entry
- ik heb de code onderaan en bovenaan de pagina gezet, mocht niet baten.
Ik heb nog veel meer geprobeerd, weet zo allemaal niet meer.
Wie kan mij helpen dit op te lossen? Ik heb veel vaker php geschreven en ook veel complexer dan dit, maar dit heb ik nog nooit gehad.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php include("datasource.php"); $db = openDB(); //counter gedeelte $query = "INSERT INTO counter (stamp, ip) VALUES('".mktime()."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')"; mysql_query($query,$db); checkDB(); ?> |
Dit moet ervoor zorgen dat op een hele primitieve manier bijgehouden wordt hoeveel bezoekers mijn site trekt. Op zich voegt hij wel in, maar dubbel
Als ik 1 keer refresh en daarna direct in de db kijk, zie ik daar 2 x mijn IP staan en een timestamp die soms een seconde verschilt. Ik heb echt alles al geprobeerd om het dubbele weg te halen:
- de site zir niet in frames
- er zijn wat includes, maar geen van hen heeft ook de counter of roept index.php aan (waar de counter in staat)
- als ik de php code los neem en in de db uitprobeer, krijg ik netjes maar 1 entry
- ik heb de code onderaan en bovenaan de pagina gezet, mocht niet baten.
Ik heb nog veel meer geprobeerd, weet zo allemaal niet meer.
Wie kan mij helpen dit op te lossen? Ik heb veel vaker php geschreven en ook veel complexer dan dit, maar dit heb ik nog nooit gehad.