Pieptoon geluid op MSI met onboard Live! 5.1

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Ik heb een socket 939 moederbord van MSI met een Creative Live! 5.1 soundcard ONBOARD.
Nu heb ik op mijn PC een hele mooie high-end MDR V700 koptelefoon van Sony aangesloten. Alleen is erg jammer dat ik continu een piepend/krakend geluid hoor. Wanneer ik de muis beweeg wordt het gelui alleen maar versterkt.

Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Verder zijn alle PCI sloten en alle PCIexpress sloten in gebruik, maar de herrie heb ik al vanaf 't begin dat ik 't moederbord heb. Stopcontact is verder geaard.

Iemand een idee waar het aan kan liggen.

Pickle Rick!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waar ik als eerste aan denk zijn de kabels. Maakt de plug wel goed contact? Is ie overal geïsoleerd? Heb je het gekraak ook met andere boxen/koptelefoon?

• astute
Plug zit goed, kabels zijn van de koptelefoon zelf. Gewoon goede dikke kabels. Verder maakt hij ook de herrie met speakers. Alleen met sommige crappy koptelefoons hoor ik het niet. (die komen niet zo hoog denk ik)

Pickle Rick!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Analoge ingangen die je niet gebruikt gedempt in volumeregeling? AUX/Phone/Linein/Mic/CD?

• astute
Ja, en het vreemde is dat als ik ook Playback of Wave mute, zelfs als ik alles mute, dat ik dan ook de herrie nog hoor. Zou het te maken kunnen hebben dat ik misschien statische ruis hoor, iets wat stoort op het mobo?

Pickle Rick!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus P5AD2 (P4 3GHz) en muisbewegingen, cpu load en video content reutelen ook vrolijk mee in het onboard geluid. Intel High Definition Audio noemen ze dat dan. :(
De heren mainboard designers zijn de kunst van analoog designen blijkbaar vergeten.

Een Epia Via systeem wat ik hier heb, ook met onboard geluid is daarintegen doodstil.

• astute
Ik heb ook ooit eens gehad met een losse geluidskaart...een hele oude soundblaster, nog voor het Live! tijdperk. Die had dat ook...

Dit is overigens een AMD board met een NForce chipset

[ Voor 18% gewijzigd door astute op 15-05-2006 01:38 ]

Pickle Rick!

Pagina: 1