Toon posts:

[SBS2003] Local admin Win XP in SBS2003 domein*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net mijn SBS2000 gemigreerd naar SBS2003 en nu zie ik tot mijn stomme verbazing dat wanneer ik mijn werkplekken netjes heb afgemeld uit het oude domein en in heb nieuwe domein heb geinstalleerd dat ik geen local admin kan toevoegen vanuit het nieuwe domein. Onder XP naar (rechtermuis deze computer) beheren en dan naar groepen en dan naar administrator dan ziet ik alleen mijn pc naam en geen domein. HOE kan dit. Alles werkt verder prima.

Heeft iemand een oplossing voor mijn plz plz plz :?

grt

roy 8)7

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

zie je de lokale groep "Administrators" wel staan?
Voeg <domeinnaam>\domain users toe en de (domein) gebruikers zijn lokaal administrator.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ja ik zie de lokale groep administrators wel staan.

Normaal zie je onder/bij "locatie" ook het domein waarin de pc zit staan. Echter nu staat daar alleen de naam van mijn pc en verder kan ik dus niets veranderen. Een ander probleem wat er nu ook bij komt kijken is dat ik geen mail vanaf de werkplek kan versturen aangezien er teveel mail in het postvak zit (600Mb). Echter lijkt me dit iets wat in Exchange van SBS2003 kan worden ingesteld op de mailbox. Als dit niet zo is hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor de eerste input, kan ik waarderen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem van de mail kun je wegdenken, net de oplossing gevonden via Exchange System Manager. Die andere vraag staat nog steeds!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb je andere topic dichtgezet, daar we hier niet aan crossposting doen.
Dit topic move ik naar Windows Servers en Software , omdat dat de beste plaats is.

Heb je de tip van CAP-Team in "Local admin Win XP in SBS2003 DOMEIN" nou al geprobeerd :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
of via de command
code:
1
net localgroup administrators domain\groep /add

uitvoeren als admin
Pagina: 1