Reciever keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik zou als allereerste even mijn huidige setup geven.

Reciever: philips FR-752
Fronts: Magnat motion 88
sub: Magnat motion sub 300A

ik heb verder nog geen surround speakers maar dit gaat waarschijnlijk gewoon ook een center en rear speakers worden uit de motion serie aangezien ik die goed genoeg vind klinken.

nou voldoen die reciever helaas niet meer omdat de tuner het heeft begeven en dat hij geen dolby digital of dts ondersteunt. Daarom is het dus tijd voor een nieuwe, nou heb ik een budget van maximaal 250 euro en liever minder.

mijn eisen:
dts, dolby digital
minimaal 4 audio ingangen
2x digitaal in (coaxiaal of optisch maakt niet uit)
minimaal 5.1
vermogen wat een beetje bij mijn speakers past

deze recievers zijn tot nu toe in aan merking bij mij gekomen:

JVC RX-5062 Linkje

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/EAD5214D6610F9CBC12571390036FD27.jpg
Yamaha RX-V359 Linkje
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_ani/359C24CF96F7E517C125715A004518F4_ani.gif
Sony STR-DE598 Linkje

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/372D8D6FAB649427C1257103004B9563.jpg

nou voldoen deze alle 3 aan mijn eisen maar natuurlijk wil ik het meeste waar voor mijn geld :D
dus daarom vroeg ik me af welke jullie mij zouden aanraden en of er eventueel nog andere goede modellen zijn die ik over het hoofd heb gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 11-05-2006 22:49 ]

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Als je echt waar voor je geld wilt hebben, dan is de Panasonic SA-XR55 één die hier perfect aan voldoet (Panasonic staat bekend om de degelijkheid van zijn componenten). Hier heb je tevens een test, waar hij ontzettend goed uitkomt.
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13097/saxr55kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13097/saxr55%20kopie.jpg

Volledig digitaal en bi-amp aan te sturen. Geweldig vermogen komt hier uit. Ik heb hem zelf aangesloten op Canton speakers CD200 + CD250 met subwoofer AS100

http://www.canton.de/index.php?pg_id=15,30,cd200
http://www.canton.de/index.php?pg_id=18,30,as100sc

Heel zuiver en voldoet ruim aan je specificaties.

Prijs zit op € 350,- (Ik heb hem bij koopjeskampioen gekocht in Hoogeveen. Je kunt in kieskeurig de goedkoopste opzoeken en bij koopjeskampioen willen ze vrijwel altijd wel met die prijs mee gaan.)

[ Voor 10% gewijzigd door M. Mulder op 11-05-2006 23:14 ]

• Avvd
  • Niet online
hij ziet er inderdaad mooi uit en de specs zijn er ook naar. Jammer dat mijn duits niet voldoende is om de review goed te kunnen lezen :). maar helaas is 250 euro toch het maximale wat ik er voor kan uitgeven (er moeten ook nog achterspeakers en een center speaker komen).

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De Yamaha

IMO de betere van de 3.
Vooral voor films. Maar heel veel verschil zul; je niet horen in die prijsklasse hoor.

Hop,hop,hop!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier prima ervaringen met de Kenwood KRF-V6090D en binnen het budget :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 16:01
waarom niet een Pioneer 515? Ook hele goede specs en lekker geluid.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Avvd
  • Niet online
ik heb inmiddels besloten om voor de yamaha 359 te gaan nou ik hem bij iemand heb gehoord (de 357 dan wel maar deze zijn zowat exact hetzelfde). maar nou vraag ik me dus af waar ik deze reciever kan krijgen (omgeving eindhoven).
hebben ze die soms ook gewoon bij de media markt?

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 18-05-2006 01:12 ]

Verwijderd

ik zou eens kijken of je hem in duitsland kan bestellen (zoek bijvoorbeeld met www.ricardo.de)
kan heel veel schelen.

goede keus trouwens :)
de yamaha lijkt mij ook de beste van de 3 die je opgeeft.

• Avvd
  • Niet online
ik wil toch eigenlijk wel binnen nederland blijven :) ivm met eventuele garantie

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 10:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik ben toevallig op dit moment ook opzoek naar een nieuwe receiver.
En twijfel ook tussen de yamaha receiver hier en de kenwood KRF 5090. Heeft er toevallig hier iemand ervaring met de kenwood receiver? Ik kan ook niet echt veel reviews vinden over de yamaha en de kenwood, suggesties met goede sites?

• Avvd
  • Niet online
hmm ik ben toch van mening veranderd ik wil nou namelijk voor de onkyo tx-sr303e gaan aangezien de yamaha slecht verkrijgbaar is na flink wat rond gemailt te hebben.
in de winkel kon natuurlijk niet testen hoe hard dan ding kon.

op het moment heb ik een oude Philips FR752 prologic reciever van 2x180watt max (jaja ik weet dat het niks zegt:P) in combinatie met de 2x magnat 88 speakers (4-8 ohm).

Pagina 13 voor de technische specificaties van de philips
Techinische specificaties van de onkyo

nou vind ik het vermogen van de philips nog een beetje aan de magere kant en vraag ik me dus af of de onkyo wat meer vermogen kan leveren aangezien dit toch wel onder een klasse A versterker valt (of niet??) of in hoeverre is het vergelijkbaar met de JVC RX-5062 aangezien ik die wel echt heb mogen testen :P en die kwam toch wel overeen met de philips. alleen van de onkyo heb ik dus geen idee.

en ook heb ik er nog een vraag over
er zitten 2 audio ingangen op
cd en tape
en 3 video ingangen ( Afbeelding achterkant)
ik neem aan dat ik bijv 1 van de videoingangen ook kan gebruiken om mijn pc op aan te sluiten voor het geluid.

EDIT: overigens is deze reciever bij pick2pay.nl voor 187 euro verkrijgbaar wat natuurlijk goedkoop is. na de tweakers shopsurvey gelezen te hebben blijkt het ook nog eens een goede winkel te zijn :*) daarom wordt deze reciever nou toch wel interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door Avvd op 19-05-2006 00:39 ]

• basset
  • Nu online
Spacejam schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:28:
hmm ik ben toch van mening veranderd ik wil nou namelijk voor de onkyo tx-sr303e gaan aangezien de yamaha slecht verkrijgbaar is na flink wat rond gemailt te hebben.
in de winkel kon natuurlijk niet testen hoe hard dan ding kon.

op het moment heb ik een oude Philips FR752 prologic reciever van 2x180watt max (jaja ik weet dat het niks zegt:P) in combinatie met de 2x magnat 88 speakers (4-8 ohm).

Pagina 13 voor de technische specificaties van de philips
Techinische specificaties van de onkyo

nou vind ik het vermogen van de philips nog een beetje aan de magere kant en vraag ik me dus af of de onkyo wat meer vermogen kan leveren aangezien dit toch wel onder een klasse A versterker valt (of niet??) of in hoeverre is het vergelijkbaar met de JVC RX-5062 aangezien ik die wel echt heb mogen testen :P en die kwam toch wel overeen met de philips. alleen van de onkyo heb ik dus geen idee.

en ook heb ik er nog een vraag over
er zitten 2 audio ingangen op
cd en tape
en 3 video ingangen ( Afbeelding achterkant)
ik neem aan dat ik bijv 1 van de videoingangen ook kan gebruiken om mijn pc op aan te sluiten voor het geluid.

EDIT: overigens is deze reciever bij pick2pay.nl voor 187 euro verkrijgbaar wat natuurlijk goedkoop is. na de tweakers shopsurvey gelezen te hebben blijkt het ook nog eens een goede winkel te zijn :*) daarom wordt deze reciever nou toch wel interessant.
Vermogen is niet zo heel interessant hoor.

Opgegeven vermogen en werkelijke vermogen liggen ver uit elkaar.
Ik heb een HK3550 die veel minder vermogen opgeeft (ik meen 60 per kanaal), maar mn oude PIO die 110 Watt opgeeft het nakijken geeft.

Bovendien in een woonkamer kun je met redelijke actieve PC speakers die meestal rond de 10 a 15 Watt zitten al de buren pesten.

Klasse A en AB is niet hoe goed een versterker is hoor. Bovendien wat ik al eerder zei, is dat in deze prijsklasse absoluut niet interessant. En zeker niet bij receivers. Ze zullen allemaal een goed geluid geven. Boxen zullen meer effect op het geluid hebben dan de receiver

[ Voor 7% gewijzigd door basset op 19-05-2006 08:35 ]

Hop,hop,hop!

• Avvd
  • Niet online
alleen zit ik nou nog een beetje te twijfelen tussen de 303E en de 505E. alleen is deze weer 266 euro. wat dus weer 80 euro duurder is. alleen vraag ik me dus nog af of je de video inputs ook gewoon als audio inputs kan gebruiken.

[ Voor 118% gewijzigd door Avvd op 20-05-2006 18:38 ]

• Avvd
  • Niet online
en eigenlijk nog een grote vraag:
ga ik er wel goed op vooruit tegenover mijn philips reciever afgezien van de functies zoals dobly digital/dts en al dat soort functies. vooral kwa kwaliteit/vermogen

Verwijderd

Heb zelf een JVC 6042 staan (iets ouder type tov 5062 maar functioneel vrijwel gelijk) en icm je speakers raad ik deze af. Had eerst JVC SP100 set (5 speakers ex sub) hierop aangesloten staan, deze klonken redelijk samen met een sub. Heb nu betere frontspeakers en heb spijt als haren op mijn hoofd :'( . Waarom?

Bij gevoelige speakers (hoog rendement tov input) ruisen de eindtrappen als een idioot. Het enige waar ik nauwelijks ruis van heb is van mijn Xbox advanced scart aansluiting (optisch digital in) , maar dat zegt denk ik meer over de output (of gebrek aan) van de Xbox als over de receiver. Zowel mijn videorecorder als mijn dvd-speler hebben een ruis op laag volume waar je erg sjaggie van wordt, rare is wel dat de ruis niet meeversterkt wordt als je het volume opschroeft 8)7 . Maarja, continu de set zo hard aan dat de buren mee kunnen genieten is geen oplossing, dus zal binnenkort als er weer geld over is (snif, kan nog wel even duren) gaan shoppen voor vervanger.

De bekabeling ligt het niet aan, alle apparaten worden via ontstoorde kabels aangesloten op de receiver :Y) .

• Avvd
  • Niet online
ik heb wel de jvc 5062 kunnen testen in combinatie met 2x magnat motion 1000 speakers voor front een sub300A als sub en motion 220 als achter speakers en dan nog de motion center speaker en er was eigenlijk geen ruis.

maar misschien een domme vraag maar wat bedoel je met een hoog rendement tov de input?

Verwijderd

watts / db per meter (of hoe dat technisch omschreven wordt). Ik heb een set gevoelige speakers als front (hoef er minder "volume" vanuit de receiver erin te pompen om hetzelfde geluidsnivo te halen) en deze brachten "opeens" het ruisprobleem naar voren. Dacht eerst dat het de kabels waren, deze vervangen door een betere kwaliteit kabels, werdt het zelfs erger van. Receiver afgekoppeld en in een andere ruimte aangesloten (heb in de woonkamer een draadloos modem en dect-telefoon in de buurt staan), precies hetzelfde. Navraag bij een kennis welke bij een servicecenter werkt die o.a. JVC audio repareert leerde me dat de low-end series van de JVC's dit allemaal vertonen, soms in mindere mate. Het schijnt opgelost te kunnen worden door een modificatie in het apparaat, maar mijn garantie is natuurlijk verlopen :( . Baal dus best wel, verder bevalt het apparaat me goed wat mogelijkheden betreft. Voldoende aansluitingen en DD5.1 / DTS 96-24 ondersteuning, goede radioontvangst en dimbaar display (lekker als je film kijkt, schittert hij je niet zo tegemoet :+ )

• JvS
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spacejam schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:38:
en eigenlijk nog een grote vraag:
ga ik er wel goed op vooruit tegenover mijn philips reciever afgezien van de functies zoals dobly digital/dts en al dat soort functies. vooral kwa kwaliteit/vermogen
Mjah, kwaliteit kan je gewoon beluisteren. Vermogen is niet boeiend.

Dit is ook een beetje de regel van het forum, eerst luisteren, dan vragen.

Laat ik je alvast dit verklappen: zulke versterkers verschillen onderling amper in geluidsweergave, tenzij er echt iets verkeerd aan is. Maar ga eerst eens zelf luisteren in plaats van het elke keer aan ons vragen, dan weet je het direct.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.