Voor een PHP-editor die ik aan het maken ben in C#, heb ik een RegEx pattern nodig welke alle variablen binnen quotes matched. Dit wil ik doen puur omdat het programma op beginners gericht zal zijn, en ik bij zoveel mogelijk schoonheidsfoutjes (denk aan geen opmaak, te weinig commentaar, en dus ook variablen binnen quotes) een warning wil geven, dat het beter anders kan. Een goed begin is het halve werk, nietwaar? Natuurlijk zal deze "warning" functie ook uit te schakelen zijn.
Je hebt bijvoorbeeld de string:
Hieruit moet de RegEx dus $binnen matchen.
Zelf heb ik de volgende al weten op te bouwen, maar deze pakt ook de string om de var heen, en geeft dus "Deze variable $binnen staat binnen quotes, en " als resultaat. Dit moet niet, en het gaat echt puur om de variable.
Zou iemand me kunnen helpen met het "afmaken" van deze regex? Het gaat om algemene regex, dus geen specifieke php/perl/whatever instellingen.
Je hebt bijvoorbeeld de string:
PHP:
1
| echo "Deze variable $binnen staat binnen quotes, en " . $buiten . " staat erbuiten."; |
Hieruit moet de RegEx dus $binnen matchen.
Zelf heb ik de volgende al weten op te bouwen, maar deze pakt ook de string om de var heen, en geeft dus "Deze variable $binnen staat binnen quotes, en " als resultaat. Dit moet niet, en het gaat echt puur om de variable.
code:
1
| \"(.+?)(\$[a-zA-Z_\x7f-\xff\{][a-zA-Z0-9_\x7f-\xff\}\\[\]\'\"]*)(.+?)\" |
Zou iemand me kunnen helpen met het "afmaken" van deze regex? Het gaat om algemene regex, dus geen specifieke php/perl/whatever instellingen.