[MCE] Albums kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo allemaal,
ten eerste, dit is mijn eerste topic. Ik heb er alles aan gedaan om zelf een oplossing te vinden, maar dit is mij niet gelukt. Ik heb sinds ongeveer 1,5 maand Windows Media Centre Edition met alle mogelijke updates. Dit gebruik ik in combinatie met een Haupauge WinTv 150 tv-tuner met afstandbediening etc. De hele televisie- en 'mijn video' meuk werkt prima, daar ben ik erg tevreden mee.

Vorige week echter probeerde ik een muziekalbum toe te voegen. Vanuit MCE duurt dit vrij lang, en als snel kwam ik erachter dat MCE synchroniseert met WMP. Ik heb toen enkele albums toegevoegd in WMP en gekeken in MCE. MCE vond de albums wel, maar doordat de id3-tags fout waren was het nogal een zooitje. Ik kwam er toen achter dat er programmatjes voor waren om deze tags goed te zetten en ben aan de slag gegaan met Tag&Renamer. Tergelijkertijd kwam ik erachter dat je de iconen in MCE kon aanpassen door de gewenste icons als JPG op te slaan én 'folder' te noemen in dezelfde map als de muziekbestanden. Dit ging enkele albums goed tot ik aankwam bij mij collectie van Hed Kandi. Na wat gerommel kreeg ik de eerste 10-15 albums allemaal foutloos en netjes in MCE, maar het eerste de beste album van Hed Kandi echter krijg ik nog steeds niet goed.

Ik heb de titles van alle bestanden van een random album goed staan, hier is een printscreen van hoe de files zijn genoemd;

http://home.quicknet.nl/q...agemaker/MCE%20Rommel.JPG

Wanneer ik deze tracks invoer bij WMP krijg ik het volgende resultaat;

http://home.quicknet.nl/qn/prive/jcwg.wagemaker/MCE%20TR.JPG

Ik heb al [via Nero welteverstaan] alle verborgen jpg bestanden verwijderd uit deze map, deze pakt hij namelijk automatisch.

Ik ben een beetje het spoor bijster eerlijk gezegd, vandaar dat ik jullie hier om raad vraag.

My specs, for whats it worth;
Intel Viiv 920 2,8Ghz. Dual Core
2GB DDR2 553Mhz
Nvidia Geforce 7300LE 256MB
Haupauge WinTV 150 tv tuner
Dell 2005FPW en dvdbrander / lezer etc.

Bij voorbaat dank. :)

Verwijderd

Je kunt via de rechtermuisknop in de shell (of de i op de afstandsbediening) aangeven dat je muziek wilt toevoegen. Je kunt ze hier echter ook weer verwijderen. Doe dit. Zet je muziekcollectie op orde en voeg dan de map bijv: d:\MP3 weer toe. Let wel, dit kan behoorlijk lang duren voordat hij echt klaar is. Het beste kun je hem aanzetten en dan een tijd niet meer aanzitten totdat alles netjes geindexeerd is.

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn muziekcollectie is in orde, dat is het probleem nu juist. Al mijn id3-tags staan goed, maar MCE blijft ze verkeerd zien. Wanneer ik muziek toevoeg via MCE [via de i-knop etc.] doet hij alsof hij deze toevoegt. Wanneer hij dan automatisch teruggaat naar het 'Mijn Muziek' scherm staat er echter niets. Ik kan dus alleen muziek toevoegen via Windows Media Player

Ok, ongeacht het feit dat niemand reageert toch maar mijn eigen gevonden oplossing [misschien voor andere gebruikers die dit probleem krijgen]. In ieder geval is het aan te raden met Tag&Rename elk bestand keurig te renamen [alles dus, ook disc#, track# en artists etc]. Hiernaast moet je per album de 'Album Artist' toevoegen. Dit kan je doen onder het tabblad 'Additional' wanneer je het gehele album selecteert. Zorg ervoor dat deze album artist natuurlijk hetzelfde is voor elk nummer per album, anders maakt MCE voor elk bestand een nieuwe map aan in het hoofdscherm [meestal met iets van 'onbekend album / onbekende artiest etc.]

Mijn MCE pakte de meeste covers ook niet. Dit kwam doordat in veel van mijn mappen 2 mappen zitten [1 voor CD1 en 1 voor CD2 etc.]. Wanneer je dezelfde cover in zowel de hoofdmap als alle submappen kopieert, pakt MCE deze automatisch als cover. Indien dit niet het geval is moet je de cover instellen als mapafbeeldingen voor de desbetreffende mappen. Om alles een beetje snel te doen is een beetje kennis van zowel Tag&Rename als FlashRenamer wel gewenst. Tag&Rename kan de id3-tags schrijven op basis van de bestandsnaam, deze kunnen makkelijk worden ge-edit met FlashRenamer. Ik heb met de combinatie van deze 2 programma's 110 albums met in totaal 4.751 nummers netjes gekregen in ongeveer 2,5 - 3 uur.

[ Voor 66% gewijzigd door Joostw24 op 18-05-2006 11:09 ]