Ik heb een vraag
Ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een eigen website, gewoon voor de gein. Nu heb ik voor mijn Menu een GIF als achtergrond die steeds herhaald word. Nu wil ik aan de onderkant van het menu (links onder dus) een afbeelding plaatsen. Deze moet, zodra je bijv op een andere resolutie kijkt, altijd links onder blijven.
Is dit te maken met CSS? Of moet je dat anders doen? Ben namelijk net pas beginnen met CSS, en ben blij dat ik nu een CSSje heb die mijn kleuren in het menu aanpast en de achtergrond toewijst.
Kan iemand mij hiermee helpen?
DIt is mijn CSS tot nu toe (zal wel niet logisch zijn, maar het werkt, zoals ik het wel..., maar kan misschien best makkelijker of profesioneler denk ik....)
Ben op dit moment bezig met het ontwerpen van een eigen website, gewoon voor de gein. Nu heb ik voor mijn Menu een GIF als achtergrond die steeds herhaald word. Nu wil ik aan de onderkant van het menu (links onder dus) een afbeelding plaatsen. Deze moet, zodra je bijv op een andere resolutie kijkt, altijd links onder blijven.
Is dit te maken met CSS? Of moet je dat anders doen? Ben namelijk net pas beginnen met CSS, en ben blij dat ik nu een CSSje heb die mijn kleuren in het menu aanpast en de achtergrond toewijst.
Kan iemand mij hiermee helpen?
DIt is mijn CSS tot nu toe (zal wel niet logisch zijn, maar het werkt, zoals ik het wel..., maar kan misschien best makkelijker of profesioneler denk ik....)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| BODY{font-family: arial; font-size: 12} TABLE{font-family: arial; font-size: 12} TD{vertical-align: top}INPUT{font-size: 12} SELECT{font-size: 12} .kop_zwart{font-size: 14; font-weight: bolder; color: #white} .kop_wit{font-size: 14; font-weight: bolder; color: #white} .kop_rood{font-size: 14; font-weight: bolder; color: #white} .kop_oker{font-size: 14; font-weight: bolder; color: #white} .kop_geel{font-size: 14; font-weight: bolder; color: #white} .sluitgroep{height: 18; overflow-y: hidden} .menugroep{text-decoration: underline; cursor: hand; BORDER-RIGHT: #104BFF 1px solid; BORDER-TOP: #104BFF 1px solid; BORDER-LEFT: #104BFF 1px solid; BORDER-BOTTOM: #104BFF 1px solid; HEIGHT: 1; BACKGROUND-COLOR: #0D1671; TEXT-ALIGN: center} .menusubgroep{BORDER-RIGHT: #0D1671 1px solid; PADDING-RIGHT: 5px; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #0D1671 1px solid; BORDER-TOP-COLOR: #0D1671; PADDING-TOP: 2px; BORDER-BOTTOM: #0D1671 1px solid; HEIGHT: 1; BACKGROUND-COLOR: #104BFF} .aanbdiv{BORDER-RIGHT: #ffcc00 1px solid; BORDER-LEFT: #ffcc00 1px solid; BORDER-TOP-COLOR: #ffcc00; BORDER-BOTTOM: #ffcc00 1px solid; BACKGROUND-COLOR: #ffffff} .aanbtop{PADDING-LEFT: 5px; FONT-WEIGHT: bolder; FONT-SIZE: 14px} .aanbart{PADDING-LEFT: 5px} .aanbshow{TEXT-ALIGN: RIGHT; PADDING-RIGHT: 5px; PADDING-BOTTOM: 3} A:link{color: black} A:visited{color: black} A:hover{color: black} BODY{font-family: verdana; font-size: 13; color: white; background-image: url('background_menu.jpg'); background-repeat: repeat; background-attachment: fixed text-decoration: none} |
[ Voor 3% gewijzigd door Raikkonen_WC op 11-05-2006 23:18 ]