[JS] Actie stoppen bij event

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:19
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:

op de volgende url
http://www.annemiek-lifes...4_Artemide/8_Vloerlampen/ heb je rechts 2 lijsten met producten staan. Wanneer je over zo'n product heen gaat verandert de header afbeelding in een foot van het product. Wanneer je hiervanaf gaat wordt deze header weer de standaard foto. Dit werkt, geen probleem.
Maar wanneer je snel over de links heen gaat, flikkert de header heen en weer en dit is storend. Is er een manier om dit op te lossen met behulp van javascript?

Voor de onmouseover en onmouseout gebruik ik de volgende code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function header_over(id)
    {
    document.getElementById('headerimg').style.filter="blendTrans(duration=0.4)";
    document.getElementById('headerimg').filters.blendTrans.Apply();
    document.getElementById('headerimg').filters.blendTrans.Play();
    document.getElementById('headerimg').src = 'images/shop/'+id+'_header.jpg';
    }
function header_out(id)
    {
    document.getElementById('headerimg').style.filter="blendTrans(duration=0.4)";
    document.getElementById('headerimg').filters.blendTrans.Apply();
    document.getElementById('headerimg').filters.blendTrans.Play();
    document.getElementById('headerimg').src = 'images/header.jpg';
    }

[ Voor 18% gewijzigd door André op 11-05-2006 22:58 . Reden: code blok gefixed ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Ik zie hier in IE geen geflikker en in Ff werkt het helemaal niet. Verder zijn filters ranzig, ik zou eerder een script maken waarin je de opacity veranderd van beide images.

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Bij mij verandert het plaatje zelfs in IE niet. Wel als ik erop klik, dan probeert hij een plaatje in te laden. Verder ben ik het met Andre eens. Maar gewoon een lusje (met de functie setTimeOut) waarin je de opacity steeds iets verandert.

Die setTimeOut moet je zeker gebruiken, dat is makkelijker om de snelheid in te stellen en bovendien "hangt" je browser niet.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

In Opera werkt hij ook niet. In IE ook geen last van geflikker, misschien wel een goed idee om de plaatjes achter de knoppen te preloaden, aangezien het even duurt voordat ze verschijnen als je eroverheen gaat.

Effect is op zich wel nice.

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!