XFX 7600GT Fouten tijdens 3D

Pagina: 1
Acties:

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-07 15:32
Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht (en gelijk ook een nieuw moederboard en cpu), alles goed en wel totdat ik wilde kijken hoeveel punten ik kon halen in 3Dmark2005, er zaten allemaal fouten in beeld. Met Counterstrike Source hetzelfde probleem, screenshot.

De GPU wordt 57 graden en de cpu 34 graden celcius.

De fouten blijven ook nadat ik de drivers van de cdrom heb geinstalleeerd ipv de nieuwste drivers van nvidia.com.

Systeem:

AMD 64 3700+
Asus A8N-E
XFX 7600GT XxX (standaard 590Mhz/1600Mhz)
Antec 390Watt voeding (20 pins aansluiting, de extra (P4) kabel is aangesloten voor de PCI-E kaart)
voltages lijken me goed

Ook terugklokken heeft geen zin, het lukt zelfs niet, de test na het terugklokken kan niet worden afgerond.

Zie ik iets over het hoofd of is die kaart gewoon kapot?

Verwijderd

hmz.. lijkt idd op wat je soms ziet bij overclocken, maar dat is hier idd niet het geval.
probeer je bios instellingen eens na te kijken? misschien heb je daar wel een foutje gemaakt.

• Fidai
Bios instellingen waren al default, ik heb ze nu gereset en het probleem blijft, ook als ik mn geheugen terugklok naar 333Mhz...

Verwijderd

k heb zelf nog geen ervaring met PCI express kaarten/mobos, ik was zelf net ook van plan om deze kaart te kopen met een iets ander moederbord.

Maargoed, ik weet niet of je twee pci express kaarten heb liggen thuis, maar dan zou je evt kunnen proberen wat er gebeurt als je die erin doet. Als al je software/instellingen kloppen zou er allicht wel iets kapot zijn.

• Fidai
Ik heb helaas geen andere PCI-E kaart om mee te testen, maar ik zie niets anders over het hoofd?

Verwijderd

Heb je een andere pc waarin je de kaart kan testen? Om uit te sluiten of het wel aan je grafka ligt, omdat je ook je proc en mobo hebt geupgrade.

Zo niet, toch maar even terug naar de winkel om te ruilen.

Ps: ik heb hier 2 systemen (P4 en Athlon XP 2400, verder vrijwel t zelfde) en een n6600. In het Athlon systeem draait de kaart probleemloos, en in het andere systeem (wordt alleen voor officedoeleinden gebruikt en draait verder stabiel) heb ik precies dezelfde artifacts als jij in je screenie hebt. Dus hoe vreemd het ook klinkt, het hoeft niet perse de kaart te zijn. (tja ik heb altijd vage dingen met pc's)

• Fidai
Neej ook helaas geen ander systeem met een PCI-E moederboard, ik ga windows nog ff opnieuw installeren om een software fout uit te sluiten...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem in CounterStrike Source (buiten dit spel alleen Oblivion geprobeerd) met mijn 7900GT. Dan heb ik mijn drivers geupdate naar beta versie 84.25 ("Oblivion release", vanwege performance verbeteringen in Oblivion) en had geen problemen meer. Andere kaart, maar vergelijkbare pc, worth a try ;)

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07 19:54
Voel anders eens heel voorzichtig aan de mem chipjes. Ik heb danwel een 7900GT maar die chipjes worden bij mij zo heet met dit weer dat ik ook artifacts krijg. Wel na ongeveer 20 min spelen (oblivion, 3dmark, etc). Ik heb er maar een fan overheen laten blazen en toen was het opgelost.

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
wat dacht je van vermogen?
je hebt een 390 wat voeding en die kaart vreed 44 watt.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
yorrik schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:50:
wat dacht je van vermogen?
je hebt een 390 wat voeding en die kaart vreed 44 watt.
En wil je daarmee zeggen dat zijn voeding niet sterk genoeg is? Nou ik denk niet dsat het daaraan ligt en als die kaart al 44watt vreet dan blijft er nog genoeg over voord e rest van het systeem.

@ TS: De voltages zien er idd wel goed uit

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Hoever klok je daar kaart precies terug? Als hij aangeeft dat de test niet kan worden afgerond, dan vermoed ik toch dat ook die test fouten detecteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Carel op 17-05-2006 14:09 ]

• The Godsha
Carel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:49:
Hoever klok je daar kaart precies terug? Als hij aangeeft dat de test niet kan worden afgerond, dan vermoed ik toch dat ook die test fouten detecteerd.
Zoals je kunt zien clockt hij zijn kaart terug met een programma dat te vinden is in een tabblad van de videokaart eigenschappen. Dit programma heet: Coolbits.
Vaak geeft dit programma fouten. Zelfs bij onderclocken zoals het geval bij de TS is. Ik clock daarom ook altijd over met rivatuner dat werkt net wat beter met de juiste afstellingen.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
The Godsha schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:38:
[...]

Zoals je kunt zien clockt hij zijn kaart terug met een programma dat te vinden is in een tabblad van de videokaart eigenschappen. Dit programma heet: Coolbits.
Vaak geeft dit programma fouten. Zelfs bij onderclocken zoals het geval bij de TS is. Ik clock daarom ook altijd over met rivatuner dat werkt net wat beter met de juiste afstellingen.
Volgens mij zeurt coolbits alleen bij overklokken veel sneller dan Rivatuner (heeft geen verplichte test). Als ik het alemaal zo hoor is gewoon zijn mem structureel brak, in Windows merk je daar dan vaak niks van omdat het een deel betreft wat verder niet echt gebruikt wordt met desktop reso's.

• The Godsha
Carel schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:41:
[...]

Volgens mij zeurt coolbits alleen bij overklokken veel sneller dan Rivatuner (heeft geen verplichte test). Als ik het alemaal zo hoor is gewoon zijn mem structureel brak, in Windows merk je daar dan vaak niks van omdat het een deel betreft wat verder niet echt gebruikt wordt met desktop reso's.
Het kan kloppen dat zijn mem brak is. Maar Coolbits zeikt ook dat het de gewenste eigenschappen niet toe kan passen als ik even een game heb gespeeld (versta: als ik hem dan wil downclocken).

Toch lijkt het het meeste op geheugen artifacts. Een fout gemaakt door de Core ziet eruit als een blokje. Tenminste bij mijn 6800LE was dat wel zo.

Verwijderd

http://tweakers.net/nieuw...n-problemen.html#reacties

ligt aan de pre-overclock door de fabrikant.
Pagina: 1