Toon posts:

asus P4RD1-MX

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een nieuw moederbord in men pc de asus P4RD1-MX,
ik heb ook een nieuwe hardeschijf en nu wil ik dus m'n hardeschijf laten herkennen door m'n moederbord.
ik heb nu dus m'n windows Xp cd er ingedaan en F6 gedrukt om nieuwe hardware te installen, nu vraagt die dus om een diskette van de fabrikant maar ik heb alleen een cd-rom der bij, ik heb assetup van de cd-rom op een floppy gezet maar hij reageerd gewoon niet als ik deze floppy er in doe.

weet iemand misschien welke bestanden ik van de cd op de floppy moet zetten ?

Bij voorbaat dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:44 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je moet het bestandje oemsetup.inf erop hebben staan met de bijbehorende driver, dan kan windows die driver gewoon laden.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:46:
je moet het bestandje oemsetup.inf erop hebben staan met de bijbehorende driver, dan kan windows die driver gewoon laden.
Heey ik heb die oemsetup.inf er nu op staan,maar wat bedoel je met drivers ?
op de cd staat de map linuxdrivers en drivers en in de map drivers staan de volgende mappen: Audio, chipset, Lan en USB2

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet de drivers hebben van je s-ata controller. Als die niet op de cd staan kun je ze ook wel downloaden van de website.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:23:
Je moet de drivers hebben van je s-ata controller. Als die niet op de cd staan kun je ze ook wel downloaden van de website.
in de map "linux drivers" zit wel n map genaamd "ULi_SATA"
daarin zitten ook weer 2 mappen:

"SATA_M1573 Novell 6.0 driver" en daarin zit n zip genaamt ULi NetWare6.zip
"SATA_M5287" en hierin zitten 2 mappen "SCSI_Driver" "SCSI_RAID_Driver"

nja ik kan wel aan de gang blijven want daarin zitten ook weer 4 mappen etcetera etcetera
past niet allemaal op diskette,

• Nielson
  • Laatst online: 17:13
Als ik het goed hebben zijn Asus mb cd 's bootable, als je 'm start vraagt 'ie vanzelf om een s-ata driverdisk aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:39:
Als ik het goed hebben zijn Asus mb cd 's bootable, als je 'm start vraagt 'ie vanzelf om een s-ata driverdisk aan te maken.
hey als ik die cd er dus hier in doe he dan start ie zo op en daar staat dan boven zon tabblad met
"make disk" als ik daar op klik dan staat er zo in t midde alleen "detect no proper item"
terwijl ik wel n lege diskette erin heb..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:34:
[...]

in de map "linux drivers" zit wel n map genaamd "ULi_SATA"
daarin zitten ook weer 2 mappen:

"SATA_M1573 Novell 6.0 driver" en daarin zit n zip genaamt ULi NetWare6.zip
"SATA_M5287" en hierin zitten 2 mappen "SCSI_Driver" "SCSI_RAID_Driver"

nja ik kan wel aan de gang blijven want daarin zitten ook weer 4 mappen etcetera etcetera
past niet allemaal op diskette,
maar goed, dan moet je ook de drivers pakken voor de linuxdistro die je hebben wilt en of je het wel of niet in raid wil draaien (daar zijnv aak nog aparte drivers voor).

En als je windows wilt hebben moet je natuurlijk de windows drivers hebben. En dan moet je iig de oemsetup.inf hebben met de s-ata drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:51:
maar goed, dan moet je ook de drivers pakken voor de linuxdistro die je hebben wilt en of je het wel of niet in raid wil draaien (daar zijnv aak nog aparte drivers voor).

En als je windows wilt hebben moet je natuurlijk de windows drivers hebben. En dan moet je iig de oemsetup.inf hebben met de s-ata drivers.
ik kan nergens windows drivers vinden en als ik intyp zoeken en dan sata komen wel miljoen sata dingen ik weet niet wat ik moet kiezen hoor =O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 11:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die niet op je cdtje staan, dat zou me eerlijk gezegd zelfs van Asus zwaar tegenvallen. Zoek ggewoon even op de cd waar je windows drivers staan, daar zul je ook of S-ATA of chipset drivers moeten hebben.

• gjs
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Download even http://dlsvr02.asus.com/p...478/P4RD1-MX/ULI_WHQL.zip
Daar zit ook een makedisk in, maar ik heb ook geen idee hoe je hier iets mee kan doen....
De sata driver zit in ULi_WHQL\M5287 vreemd ook in 5288 en 5289, in ieder geval als je de files onder deze dirs op een floppy zet met het werken. Ik weet alleen niet welke je nodig hebt voor jouw board, 3 floppies maken dus en even proberen.

[ Voor 64% gewijzigd door gjs op 12-05-2006 12:37 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
gjs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:28:
Download even http://dlsvr02.asus.com/p...478/P4RD1-MX/ULI_WHQL.zip
Daar zit ook een makedisk in, maar ik heb ook geen idee hoe je hier iets mee kan doen....
De sata driver zit in ULi_WHQL\M5287 vreemd ook in 5288 en 5289, in ieder geval als je de files onder deze dirs op een floppy zet met het werken. Ik weet alleen niet welke je nodig hebt voor jouw board, 3 floppies maken dus en even proberen.
oke ik ga dat even proberen met die 3 floppys!

Verwijderd

Topicstarter
hi, niet gelukt hoor! ook niet de makedisk.exe zijn er 2 van en allebei werken ze niet!!
kan iemand mij please helpen?
Pagina: 1