Partition improperly dismounted

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Van het ene op het andere moment startte mijn pc niet meer op. Gelukkig heb ik met partition magic vorige week 2 bootdiscs gemaakt. Daarme weet ik de foutmelding Partition improperly dismounted te krijgen.

Even googlen hierop levert oa het volgende:

http://service1.symantec....=4.0&csm=no&seg=hho&tpre=

dwz chkdsk draaien. Maar als ik in de dos prompt kom na Part. Magic kan ik niet naar c: en daar dus ook geen chkdsk draaien.

Een andere optie is als Part. Magic om de 2e floppy vraagt:
-press Ctrl+C to drop to the command (A:>) prompt.
-Insert the second PartitionMagic rescue disk and type the following:
pqmagic /ifc

Dat lukt prima, maar dan kom ik weer in partition magic en dan lukt het opstarten me nog niet. Ik begrijp eruit dat ik bij de 2e optie " try running PartitionMagic with the /IFC switch, which causes file system errors to be ignored." de IFC Switch gebruik, waardoor ik geen foutmeldingen krijg, maar zo kom ik toch mijn windows niet in.

Ik draai Win XP, was vorige week geformatteerd, heb vorige week ook via part. magic een M:schijf aangemaakt (iets fout gedaan?). Heeft de een hele week prima gedaan. En gisteren hield het er ineens mee op.

Heeft iemand een idee?

tnx

• Mirage010
Ik heb gegoogled en uiteraard ook hier rondgekeken. Maar overal staat dat een oplossing is om chkdsk te gebruiken op de schijven. Maar volgens mij geeft windows pas de letters aan de schijven/partities, waardoor ik dus inderdaad alleen maar in mijn A:/ kan komen en vanuit daar niet naar C:/ . Zo kan ik dus ook geen chkdsk op C:/ draaien.

Verder las ik dat iemand heel windows opnieuw heeft geinstalleerd op een andere partitie, maar ik heb bij de aanschaf van mijn pc (MediaMarkt) geen windows installatiecd meegekregen (is dat normaal of ben ik genaaid?)

Is er een andere manier op de letters aan mijn schijven/partities toe te kennen, zodat ik toch chkdsk kan draaien op C:/? Maar werkt chkdsk ook niet alleen maar als windows is geladen?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Draait windows niet zelf chkdsk of scandisk dan?
Dat je geen C: kan vinden is waarschijnlijk omdat je NTFS hebt, dat is onder dos niet zomaar te lezen.
Start een sop van je windows-xp cd en ga naar de recovery console. Hiervoor heb je het password van je administrator account nodig. Vanuit die recoveryconsole kan je diverse tools starten en een daar van was volgens mij chkdsk of scandisk.
Tik HELP voor een lijstje van in te voeren commando's..

Verwijderd

Je moet je computer opstarten met de windows xp cd.

Vervolgens ga je naar de recovery console.

vanuit daar vul je "chkdsk -p -r partitie".

hierbij moet je bij partitie het stationletter invullen met ":" erachter(vb: c:)

Hierna doet de harde schijf het meestal wel weer.

Je kunt trouwens wel tv gaan kijken ofzow tijdens het checkdisken, want het duurt behoorlijk lang 8)

• Mirage010
Bedankt.

Ik heb jullie advies opgevolgd en chkdsk gedraaid.

Dat ging prima. Hij scande inderdaad de hele disc.
Toen ik weer ging kijken gaf hij de melding dat er inderdaad fouten gevonden waren en toen zat ik weer in C:/windows.

Opnieuw opstarten geeft nog steeds hetzelfde probleem, zodra hij bij het windowsschrem zou moeten komen, gaat-ie op zwart...

Nog meer ideeen? Zijn er nog meer opties te doen? fixboot ofzo?

alvast bedankt!

Trouwens, de recovery console, dat is zeker optie' Druk op r als u een windows XP installatie wilt herstellen of repareren'

Een hele nieuwe installatie van Windows heeft het probleem opgelost!
tnx allemaal!

[ Voor 22% gewijzigd door Mirage010 op 15-05-2006 01:05 ]