Resolutie vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 13:09
Beste tweakers,

omdat ik geen antwoord kon vinden op deze vraag in de FAQ dacht ik ik stel hem maar hier. Het is een kort en bondige vraag (in zekere zin).

Mijn monitor ondersteund de maximale resolutie van 1280x1024, als ik nou bijvoorbeeld een game instel op een hogere resolutie ondersteund mijn monitor dit dan? Of moet ik een nieuwe monitor aanschaffen als ik in hogere resoluties wilt spelen? Zoja, zal ik dan voor een 4:3 of een 16:9 screen gaan, wat lijkt jullie de beste keuze (kijkend naar de toekomst, en wat ik me ook afvraag is hoe dat nou zit met games die het niet ondersteunen of website's die voor andere resoluties gemaakt zijn, is dat wel allemaal uit te houden?)

Mvg,
Sparkle.

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
je zegt het zelf al, maximaal.

wat je bedoelt met uithouden snap ik niet

[ Voor 5% gewijzigd door milenko79 op 11-05-2006 19:23 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

milenko79 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:21:

wat je bedoelt met uit elkaar houden snap ik niet
Hij bedoelde niet uit ELKAAR houden, maar uit te houden in de zin
van krijg ik straks niet veel problemen met resoluties van nieuwere spellen en websites!

Je resolutie gaat pas omhoog vanaf een 20 inch of groter scherm!

Vaak zijn dit wel breedbeeld-beeldschermen, wat opzich niet erg chil is voor games
(qua resoluties) Men zweert wel bij 't gamen op 'n breedbeeld-beeldscherm maarja

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
tja, voor widescren gamen zou ik eens kijken op het widescreengamingforum.

En dan nog, wat uithouden, je gaat toch niet voor iedere site die je opent de resolutie veranderen?, wat valt er dan aan uit te houden?

bij games is het 1 keer instellen en je bent klaar. Widescreengamen kan iets meer moeite kosten maar met hulp van het hierboven genoemde forum is dat in veel gevallen ook goed te doen.

• sparkle
milenko79 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:21:

wat je bedoelt met uithouden snap ik niet
Misschien 'ondersteund' hij deze hogere resolutie niet maar zijn de graphics wel beter ofzo. Nee zeker he?

Laat ik dat laatste even opnieuw formulieren: Als ik een widescreen scherm heb en ik speel games die niet hiervoor gemaakt zijn worden ze dan over het scherm uitgetrokken (oftewel: alles is uitgetrokken). En zijn website's die bijvoorbeeld voor een 4:3 resolutie gemaakt zijn wel goed te zien op je 16:9 schermpje?

Ik ben eigenlijk een beetje bang voor het overstappen van mijn 'vertrouwde' 4:3 verhouding (wij hebbe thuis ook geen breedbeeld), is dit terrecht? :9

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Internet en games zijn echt nog lang niet alleen breedbeeld. Bijna alles is voor 4:3
En nee je monitor kan niet hoger als 1280*1024, daarvoor heb je een nieuwe monitor nodig. Maar niet alleen de resolutie draagt aan de beeldkwaliteit bij, ook dingen als AA :>

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Over wat voor scherm heb je het? Een klassieke CRT of een nieuwe TFT? Bij een CRT bestaat er geen echte maximale resolutie, bij een TFT wel.

En waarom zou je groter willen gaan dan 1280x1024? Schermen met nog grotere resoluties zijn stukken duurder en hebben een veel betere videokaart nodig om games op de native resolutie te kunnen spelen.

Webpagina's zijn met 1024x768 of hoger allemaal prima te bekijken, alleen zou ik bij echt hoge resoluties de browser niet meer maximaliseren. BTW, 1280x1024 is 5:4 in plaats van 4:3.

• sparkle
Ik was van plan de Sapphire ATI Radeon 1900XTX aanteschaffen, ik dacht dit zal een mooie gelegenheid zijn om ook in hogere resoluties te gaan gamen aangezien dit geen probleem moet zijn met deze kaart (en het systeem zelf).

Maar ziet er na uit dat ik dan ook voor een nieuwe monitor moet gaan, me huidige is een jaartje of 4 oud, toen werd er nog niet gesproken over dingen zoals responde time etc.

Ik denk dat ik het maar houd bij m'n huidige 17" Sony monitor totdat ie het begeeft, iig mij zie je strax gamen op 1280x1024 >:)

[ Voor 3% gewijzigd door sparkle op 11-05-2006 20:11 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
sparkle schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:11:
Ik denk dat ik het maar houd bij m'n huidige 17" Sony monitor totdat ie het begeeft, iig mij zie je strax gamen op 1280x1024 >:)
Zoals Robbbert hierboven al zei, is op een CRT de resolutie 1280 × 1024 niet een fijne standaard. Het is dan ook geen 4:3 verhouding maar een 5:4 verhouding. Voor een CRT kan je het best dan altijd nog 1280 × 960 nemen. Dit zal wel zorgen voor exact ronde circels.

De 1280 × 1024 reso is veel gebruikt door 17" en 19" TFT schermen. Waarom is mij ook nog steeds een raadsel...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Er is meermaals gevraagd om wat voor monitor het gaat, maar je geeft geweoon geen antwoord ("17" Sony monitor") is geen antwoord :/ ). Er staat niet voor niets in de huisregels dat je volledig dient te zijn. Het antwoord wat je zoekt hangt sterk af van wat je hebt (met name of het een TFT danwel CRT is, maar ook in wat voor electronica achter de plaat/buis hangt).

Zonder die info heeft dit topic geen zin. Ik zou je willen vragen in de toekomst wel gewoon volledig te zijn - met name in je eigen belang :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.