bestanden met elkaar vergelijken>> software?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 16:57
Heren EN dames,

Ik zit met een interessant probleem en twijfelde een beetje waar hij thuishoorde. Ik ga uit van de makkelijkste weg en probeer eerst maar eens of jullie met je ervaring misschien een stuk software weten die deze handeling zou kunnen uitvoeren. Ik zal proberen te beschrijven wat het probleem ehh uitdaging is.

Voor een radio automatiserings systeem is er een systeem aangeleverd met daarin een 3000 tal tracks. Deze tracks zorgen voor de basis van het nonstop systeem en hiermee kom je een heel eind.

TOCH willen we nog extra tracks gaan toevoegen/invoeren. Het invoeren kost zo'n minuut per nummer en je wilt uiteraard geen dubbel werk gaan doen met tracks die er al instaan. (dit kan je niet meteen zien)

Ik/we zoek(en) een filter/vergelijking zodat:

- De nieuwe " stapel" mp3's in een soort van batch vergeleken worden met een aantal directory's waar de 3000 mp3's van het systeem al in staan

- Als er een track voorkomt dat hij deze UIT de nieuwe bak haalt ..delete of verplaatst

Er zou dus uiteindelijk een schone lijst uit moeten rollen met tracks die nog moeten worden ingevoerd en nog NIET in het systeem staan. De namen van de mp3's zijn niet altijd even vast en er zal dus op een (voor mij) wonderbaarlijke manier in de trackname moeten vergeleken waar zo'n mp3 matched.

Kan iemand mij vertellen of er zoiets bestaat of dat ik wel iets HEEEEL geks vraag.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=diff windows] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

in dos een TREE maken, wegschrijven naar bestand en dan in het bestand met het commando FIND gaan zoeken, FOR functie er rond schrijven en je bent er :p

You don't need eyes to see, you need vision

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Yalopa schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:13:
in dos een TREE maken, wegschrijven naar bestand en dan in het bestand met het commando FIND gaan zoeken, FOR functie er rond schrijven en je bent er :p
Ik denk niet dat dat werkt, aangezien hij zegt dat de bestandsnamen van de mp3 kunnen verschillen terwijl het toch dezelfde mp3 is. Je zult dan dus naar de id3 tags moeten kijken van een mp3 wil je zo nauwkeurig mogelijk kunnen vergelijken...

Maarja, dan moet wel overal je id3 tags goed staan :P

Ik zou zeggen schrijf een simpel c++ progje waarbij je een 2 directory's kunt opgeven die hij met elkaar gaat vergelijken aan de hand van id3 tags en dan alle niet gevonden bestanden in een textbestand/xml file wegschrijft ofzo.

Om zo snel mogelijk de vergelijking te kunnen uitvoeren zou ik gewoon 1 keer beide directory's in een data structuur (BPS boom misschien, waarbij je de dirs als nodes gebruikt en de files als endnodes) in je geheugen laden en die met elkaar vergelijken, anders blijf je iedere keer van schijf lezen :P

[ Voor 33% gewijzigd door D-Raven op 12-05-2006 14:25 ]

• xon
  • Laatst online: 24-07 16:57
Ja ik ben dus precies bang voor wat je zegt..nou eigenlijk 2 keer bang :-)

1e keer..ja de namen verschillen continue en je zal naar de tags moeten kijken

2e keer...moet je wel een programma kunnen schrijven! :-)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:42

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Dat progje kijkt naar wave data.
Dan loop je weer tegen het volgende aan. Wil je namelijk ook onderscheid maken in kbps ??

een wave file van 128 kbps ziet er heel anders uit dan een wave file van 192 kbps, terwijl het toch hetzelfde liedje kan zijn :Y)
Pagina: 1