Toon posts:

[oc'en] waar rekening meehouden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik ben misschien van plan om mijn cpu over te klokken. het is een amd 3000+ venice. ik heb al veel dingen over oc'en gelezen en ook al tuts. oc'en moet je dus doen via de fsb, omdat de multiplier vast staat, in mijn geval iig.

maar ik wil dus graag weten, wat word er allemaal mee geklokt als je de fsb opschroeft. voor zover ik weet is het het werkgeheugen, harde schijven, vga en dus je cpu. heb ik het mis of niet?

hierbij heb ik dus ook gelezen dat je specifiek moet omgaan met je werkgeheugen, dat ie niet te hoge mhz moet krijgen. dit is dus het punt waar ik op vastloop. hoe om te gaan met het werkgeheugen en de harde schijf?

btw, met de temperatuur zit het goed :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je moederbord een PCI/AGP lock heeft dan zal allen je CPU en MEM mee omhoog gaan.
De meeste borden ondersteunen wel memery deviders. dan kan je het geheugen trager laten draaien.
Hoe dat werk is wel te vinden op i-net ;)

Verwijderd

Topicstarter
PCI-e valt ook onder PCI? zou wel heel erg hadnig zijn :)

EDIT: ik heb een asus a8n-sli mobo en twinmos 2x512 mb geheugen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 19:22 ]

Verwijderd

nee PCI-e valt niet onder PCI want PCI-e is next generation AGP zeg maar..een heel nieuw sluf voor je graka die veel sneller is dan je AGP sluef :D

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 08:33
Ik zou de pci-e bus ook maar niet verhogen. laat die maar gewoon standaard staan :)

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Je hebt een a8n-sli zie ik. Dus gewoon de FSB opschroeven en HTT Multiplier naar 3x

Voor meer informatie:

http://www.amd.nl.tt

En voor de zoooveeelste keer, dit moet in TCAAAAAAAAAAA! :+

Verwijderd

Topicstarter
ehhe ja kwam ik ook net 8er, foutje :o bedankt voor de reacties.

maar ik heb dus een PCI-e videokaart en die kun je dus niet locken als ik het goed begrijp?

Verwijderd

dit moet in TCA ja, htt kun je verlagen waardoor je een hogere fsb kunt halen en ik zou inderdaad neits met die andere kloksnelheden gaan doen, die hebben toch weinig invloed.

offtopig:
@ je sig, AMD Athlon 3000+ Venice @ 1,81 Ghz? Waarom zet je dat erin, hij loopt op 1.8 ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit vindt ik ook meer een topic voor in T&C

Move DOC -> T&C

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Als je je CPU overklokt, houd er dan ook rekening mee dat je de spanning van je CPU ook verhoogd, anders word hij heel onstabiel of boot hij niet eens. Let wel op dat de temperaatuur dan wel erg stijgt, Verhoging van 0.2 a 0.3 Volt is vaak al genoeg, veel verder zou ik ook niet gaan. :P

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

vingerfrits schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:03:
Als je je CPU overklokt, houd er dan ook rekening mee dat je de spanning van je CPU ook verhoogd, anders word hij heel onstabiel of boot hij niet eens. Let wel op dat de temperaatuur dan wel erg stijgt, Verhoging van 0.2 a 0.3 Volt is vaak al genoeg, veel verder zou ik ook niet gaan. :P
Ik zou wachten met het verhogen van de spanning totdat hij onstabiel wordt ;)
dus gewoon in kleine stapjes de frequentie verhogen, en pas als ie instabiel wordt het voltage iets verhogen :)
En zoals gezegt goed de temps in de gaten houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 11:15 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

hier staan ook nog wat handige tips in : Frequently Asked Questions T&C :)

Ik heb zelf ook de A8N-SLi Deluxe (sig) wet niet welk gegeugen je hebt maar ik zou aanraden om van 400MHz (standaard) naar 333MHz te gaan want als jeje HTT verhoogt gooit die je Mem ook mee en dan kan het ook al snel onstabiel worden.

Suc6 met Oc`n
Pagina: 1