Toon posts:

CD Examenkatern geschiedenis doet ut niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij onze examenbundels voor geschiedenis zit een CD. Op deze staan toetsen per hoofdstuk en twee proefexamens. Heel handig.

Not :/

Na het installeren van de software kan ik het programma gewoon opstarten en een toets starten. Je krijg dan de eerste vraag voor je kiezen. Je kunt echter niet verder of terug; er zijn twee knoppen maar die lijken niets te doen. De ene is 'kijk vraag na' (er gebeurt niets) en 'terug naar de inhoudsopgave' (er komt een messagebox of je dat wel echt wilt doen, of je op OK of Cancel drukt maakt niets uit; hierna gebeurt er niets). Dit is nogal irritant :/ De 'terug naar de inhoudsopgave' knop zou trouwens de taak moeten beeindigen; de toetsen openen in een nieuw venster (het proces verantwoordelijk hiervoor heet 'presenter.exe', dit scherm is niet onder 'applications' te vinden).

Is er misschien iemand anders met ditzelfde probleem of, liever nog, een oplossing? Ik hoorde al van een klasgenoot precies hetzelfde probleem, nog voor ik deze CD in m'n drive had gepropt. Het betreft hier overigens de uitgave van Thieme Meulenhoff.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
Hetzelfde probleem hier :/

Verwijderd

Zo te horen hebben er meer last van. Zijn de systeemeisen wel in orde? Wellicht draait die software alleen op 98 ofzo?

Ik denk dat je beter contact kunt zoeken met TM om te kijken of hun je misschien kunnen helpen.

Op http://examen.kennisnet.nl/ kun je ook wat proefexamens doen, echter wel in PDF formaat.

Suc6

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Omdat het een structureel software probleem lijkt te zijn, lijkt het topic me meer op zijn plek in CSA. :)

• Spixo
De examencd van "Van kind tot burger" werkt bij mij wel. De Vietnam cd werkt niet. Hebben jullie datzelfde probleem?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 19:47
Heb ze allebei (nog) niet geprobeerd, maar meestal draaiten software cd's die je bij school krijgt alleen op 98 en ME bakken, AK cd's werkten niet hier, CKV1 niet.. allemaal gezeik.. (oefenexamen Vietnam is op kennisnet.nl te vinden ;))
offtopic:
Wanneer hebben jullie je examens? vmbo/havo/vwo? Alvast succes! (ik zit in het zelfde schuitje.. havo.. donderdag M&O :Y)

• Spixo
Inmiddels contact gehad met de TM helpdesk:
Beste Ricarodo,

Het enige bekende probleem is dat op computers met Windows XP SP2, het
programma vast kan lopen.
Hier hebben wij een patch voor. Deze kunnen wij helaas niet naar een gmail
adres sturen. Gmail blokkeert deze bestanden namelijk.
Als je een ander email adres (bijv Hotmail, home, planet) hebt dan kunnen
wij je de patch toesturen.

Met vriendelijke Groet,
Helpdesk Thieme Meulenhoff
Heb ze ff een ander adres gegeven, dus de patch zal zo wel binnenkomen :)

• Spixo
Inmiddels een nieuw mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Uw probleem ontstaat door de laatste beveiligingsupdate van Windows XP nl.
Service Pack 2.

U kunt uw probleem als volgt oplossen.

* Deïnstalleer de huidige installatie.
* Kopieer de gehele cd naar een map op uw harde schijf.
* Pak de bijlage uit met het programma Winzip (www.winzip.nl)
* Geef vervolgens een zoekopdracht in de map, waarnaar u de Cd-rom heeft gekopieërd, naar presenter.exe (klik met de rechtermuisknop op de map en geef de opdracht zoeken)
* Vervang elke presenter.exe die u vindt door de nieuwe presenter.exe. (plak het uitgepakte bestand in dezelfde map als waar het gevonden bestand in staat)
* Start daarna de setup van het programma vanuit deze map op uw harde schijf.

Na het uitvoeren van de setup kunt u het programma starten via de
snelkoppelingen die door de setup zijn aangemaakt.

Met vriendelijke groet,
Helpdesk Thieme Meulenhoff
Url naar het bestand:

http://www.f-forge.com?d=d1uoxZHk0RsDNYK6Ech7
Pagina: 1