Toon posts:

nvidia driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een nieuwe pc heb met een nvidia 7600GT wil ik de driver instaleren, volgens de nvidia-installer is deze geïnstalleerd en bij het opstarten wordt deze module ook opgestart:

kern.log:
code:
1
May 11 16:30:17 localhost kernel: [   45.624998] NVRM: loading NVIDIA Linux x86_64 Kernel Module  1.0-8756  Wed Mar 29 15:12:41 PST 2006.

Maar als ik in xorg.conf driver naar nvidia verander en deze wil opstarten vindt hij de module nvidia niet:
code:
1
2
3
4
(II) LoadModule: "nvidia"
(WW) Warning, couldn't open module nvidia
(II) UnloadModule: "nvidia"
(EE) Failed to load module "nvidia" (module does not exist, 0)

Ik kan geen oudere versie gebruiken omdat de 7600 slechts in de laatste versie ondersteund wordt.

Verwijderd

Welk OS gebruik je?
Als het toevallig Debian Unstable is, dan weet ik de oplossing, want dan heeft het te maken met Xorg7.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:06:
Welk OS gebruik je?
Als het toevallig Debian Unstable is, dan weet ik de oplossing, want dan heeft het te maken met Xorg7.
Met debian had ik enkele dagen geleden ook dit probleem: na een apt-get update deed de net geinstalleerde xorg7 lastig.

Ik heb het opgelost door met de module-assistant een nieuwe module te compileren:
m-a prepare;
m-a a-i nvidia;
Als je een standaard kernel gebruikt kan je evengoed een standaard module gebruiken: even zoeken naar nvidia-kernel-*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ubuntu, zou dit hetzelfde probleem zijn aangezien deze afstampt van debian?
en de kernel is zelf gecompiled.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:26 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
misschien nog even
code:
1
sudo nvidia-glx-config enable
typen?

Verwijderd

Topicstarter
Mithras86 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:31:
misschien nog even
code:
1
sudo nvidia-glx-config enable
typen?
bedankt, alles werkt nu, er was blijkbaar geen md5sum van de xorg config file aanwezig.

Verwijderd

Even ter aanvulling voor het archief: mensen die dit probleem met een ATI kaart hebben moeten aticonfig alsvolgt aanroepen (het duurde een nachtje slapen voor mij voor ik de oplossing vond) :

root@localhost# aticonfig --initial --input=/etc/X11/xorg.conf

(van te voren #xorgconfig runnen kan natuurlijk nooit kwaad, maar da's logisch)
Pagina: 1