Port forward met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Beste Mensen,

Ik heb een vraag over hoe ik een port kan forwarden met 2 routers. Ik zal ff de situatie uitleggen. Aan de telefoonlijn ligt de modem/router voor ADSL vervolgens zit er een kabel in de LAN poort en deze zit weer vast aan een tweede router (edimax) die weer het internet verdeeld over 2 computers en een xbox 360.

Het probleem is dat ik een port wil forwarden maar dat niet erg lijkt te lukken. Het IP van de modem router is xxx.xxx.1.1 en die van de edimax is xxx.xxx.2.1. Nu heb ik het volgende gedaan. Ik heb aan de Edimax de DNS van de modem router gegeven zodat deze dezelfde DNS hebben. Vervolgens het ik op mijn computer een IP adress ingevoerd xxx.xxx.2.100 (het edimax IP dus) met de dns van de modem/router die ook is gegeven aan de Edimax router. En vervolgens het ik in beide modems port XXXX open gegooid en ook in bijde modems het IP xxx.xxx.2.100 gegeven als IP waarvoor de port open moet.

Na het testen van deze configuratie blijkt de port niet goed open te zijn heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt.

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
DNS en portforwarden :?

Je moet in het modem de poort (range) die je wilt forwarden, forwarden naar de edimax router. En in de edimax router dezelfde desbetreffende poort (range) forwarden naar je PC. Dan moet het werken ;)

• illstid
Ik heb nu ik mijn computer, de edimax router en in de modem/router dezelfde poort openstaan allen met dezelfde ip address. Nogsteeds geeft het testje aan dat het niet lukt. Het vreemde is dat ik een heel ander IP bij het testje krijg dan de IP die ik heb ingevoerd. Namelijk Ip bij het testje begint met 87 en IP die ik in mijn netwerk heb begint met 192 (standaard volgensmij).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je netwerk ziet er dus zo uit?
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4853/illstidnetwerk6ud.gif

Dan moet je
[list]
• Op je Edimax router je modem (.1.1) als gateway en DNS-server instellen
• Op je modem de gewenste poort(en) forwarden naar je Edimax (192.168.2.100), of heeft de poort naar de modem nog een ander IP-adres?
• Op je Edimax router de gewenste poort(en) forwarden naar de PC.

En poorten testen kan niet vanaf je eigen netwerk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 11-05-2006 19:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• illstid
[quote]En poorten testen kan niet vanaf je eigen netwerk[quote] Testen deed ik ook met een web programma: http://www.testmyports.com/

Ach ja, ik heb zelfs beide routers dezelfde IP gegeven (Was helemaal een ramp) werkte niet. Ik blijf wel ff alles gebruiken zoals het is en vervang op den duur de edimax router door een switch is wel wat makkelijker. Verder doet alles het perfect dus ik heb niet te klagen.

Bedankt voor de hulp.