Toon posts:

Vodafone + ontvangen SMS uit buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen kan ik geen SMSjes meer ontvangen die worden verstuurd vanuit Vietnam. Vorige week viel me al op dat SMSjes die verstuurd werden vaak een half uur of soms later bij mij aankwamen, maar sinds dinsdag komt er helemaal niks meer binnen.

Mijn vriendin stuur SMSjes vanaf vietnamees mobielnummer. SMSjes die ik nar haar stuur komen wel aan, maar SMSjes die zij naar mij stuurt komen dus bij mij niet aan.

Vanaf februari SMS-en we al naar elkaar en over het algemeen komt alles aan en wordt alles netjes verstuurd

Nu heb ik al gebeld met Vodafone. Die kunnen zelf niks op een hun netwerk vinden. Wat wel vreemd is dat de klantenservice meldt dat men helemaal geen kontrakt heeft met Vietnamese providers voor SMS. Ik heb toen ook als voorbeeld aangeven dat ik sinds februari SMS verstuur en ontvang en altijd goed gegaan is.

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben en/of weten hoe je kan controleren waar de fout nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Het is een dikke gok, maar ik heb iets dergelijks gehad met vodafone, maar dan met sms ontvangen een gewoon telfort nummer ook uit NL. Mij werd aangeraden om eens ergens bij je instellingen een ander netwerk te kiezen en dan weer opnieuw vodafone te kiezen. Want volgens die helpdesk had ik al een dik half jaar niet een hernieuwd contact met de vodafone centrale gemaakt oid (en normaal ververst ie dat eens per week oid.)
Heb dat toen braaf gedaan, maar ik weet niet of het nou uiteindelijk geholpen heeft, bleef er af en toe last van houden, en een 2 weken later ben ik van provider veranderd. Vanaf toen nergens last meer van gehad trouwens (dus lag niet aan mijn toestel)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:24:
Het is een dikke gok, maar ik heb iets dergelijks gehad met vodafone, maar dan met sms ontvangen een gewoon telfort nummer ook uit NL. Mij werd aangeraden om eens ergens bij je instellingen een ander netwerk te kiezen en dan weer opnieuw vodafone te kiezen. Want volgens die helpdesk had ik al een dik half jaar niet een hernieuwd contact met de vodafone centrale gemaakt oid (en normaal ververst ie dat eens per week oid.)
Heb dat toen braaf gedaan, maar ik weet niet of het nou uiteindelijk geholpen heeft, bleef er af en toe last van houden, en een 2 weken later ben ik van provider veranderd. Vanaf toen nergens last meer van gehad trouwens (dus lag niet aan mijn toestel)
Vreemde is dat SMSjes verstuurd uit nederland wel aankomen, maar SMSjes uit Vietnam niet. Beetje vreemd dat dit spontaan gebeurd en dat smsjes die ik verstuur wel aankomen.

Als er een probleem met de provider is in Vietnam dan zou mijn verstuurde SMSjes niet mogen aankomen.

We hebben het ook met 2 verschillende mobiele nummer (vietnamees) getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:45:
[...]

Vreemde is dat SMSjes verstuurd uit nederland wel aankomen, maar SMSjes uit Vietnam niet. Beetje vreemd dat dit spontaan gebeurd en dat smsjes die ik verstuur wel aankomen.

Als er een probleem met de provider is in Vietnam dan zou mijn verstuurde SMSjes niet mogen aankomen.

We hebben het ook met 2 verschillende mobiele nummer (vietnamees) getest.
Je hebt te maken met de beruchte sms-blokkade die door providers wordt toegepast op het inkomend sms-verkeer vanaf buitenlandse netwerken.

De reden hierachter is dat het afleveren van een sms afkomstig vanuit het buitenland capaciteit en dus geld kost voor de ontvangende provider. Zodra het aantal inkomende berichten ongeveer gelijk is aan het aantal uitgaande berichten naar dat netwerk, is er niks aan de hand. Maar zodra er te veel berichten van een specifiek buitenlands netwerk moeten worden afgeleverd, zetten Nederlandse providers een blokkade.

Het is ooit begonnen met de gratis internet sms diensten, die vaak vanuit het buitenland verstuurd werden. Eind jaren negentig was bijvoorbeeld MTNSMS een populaire dienst, maar toen die te populair werd, begonnen Nederlandse providers inkomende berichten van het zuidafrikaanse netwerk MTN te blokkeren.

Het is jammer, maar hieraan is niets te doen. Die blokkades zijn namelijk dynamisch in de zin dat ze regelmatig wijzigen, dus overstappen op een andere provider die ze nu nog wel aflevert geeft geen zekerheid.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:06:
[...]

Je hebt te maken met de beruchte sms-blokkade die door providers wordt toegepast op het inkomend sms-verkeer vanaf buitenlandse netwerken.

De reden hierachter is dat het afleveren van een sms afkomstig vanuit het buitenland capaciteit en dus geld kost voor de ontvangende provider. Zodra het aantal inkomende berichten ongeveer gelijk is aan het aantal uitgaande berichten naar dat netwerk, is er niks aan de hand. Maar zodra er te veel berichten van een specifiek buitenlands netwerk moeten worden afgeleverd, zetten Nederlandse providers een blokkade.

Het is ooit begonnen met de gratis internet sms diensten, die vaak vanuit het buitenland verstuurd werden. Eind jaren negentig was bijvoorbeeld MTNSMS een populaire dienst, maar toen die te populair werd, begonnen Nederlandse providers inkomende berichten van het zuidafrikaanse netwerk MTN te blokkeren.

Het is jammer, maar hieraan is niets te doen. Die blokkades zijn namelijk dynamisch in de zin dat ze regelmatig wijzigen, dus overstappen op een andere provider die ze nu nog wel aflevert geeft geen zekerheid.
Dat verklaart het een en ander. Heb al vaker gehad een aantal dagen gewoon geen SMSjes niet binnen komen. Een aantal dagen later was dat in eens weer verholpen. Wat wel vreemd was dat SMSjes eerst erg vertraagd binnen kwamen...dus pas na een half uur of soms paar uur. Alleen nu komt helemaal niks meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanacht kreeg ik spontaan een SMSje binnen die ruim 1 dag geleden vanuit verstuurd is. Andere SMSjes komen niet binnen. Dan vraag ik me toch af hoe zo een SMS blokkade werkt en weer opgeheven wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is ook bekend wanneer zo een blokkade weer wordt verwijderd. Want bijvoorbeeld afgelopen weekend kwamer er weer SMSjes binnen, maar vanaf maandag lijkt wel of alles weer geblokkeerd staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom weer met vodofone gebeld. Die beweren dat er geen sms-blokkade wordt gehanteerd en dat het probleem bij de provider in VN ligt. Maar zodra mijn vriendin naar haar zus en zwager SMS stuurd in nederland komt dit wel aan. Beiden zitten bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:15:
Wederom weer met vodofone gebeld. Die beweren dat er geen sms-blokkade wordt gehanteerd en dat het probleem bij de provider in VN ligt. Maar zodra mijn vriendin naar haar zus en zwager SMS stuurd in nederland komt dit wel aan. Beiden zitten bij KPN.
Vodafone zegt wel meer; ik heb bijvoorbeeld gezeik met SMS van KPN naar mijn Vodafone.
Komt soms 1 of 2 dagen later aan en dan het liefst 's nachts en van verschillende nummers.
Ook zeggen ze dat het langer kan duren als je een SMS uit het buitenland zou krijgen; ik zat in Israël en een maat van mij in Boston hij Telfort, ik Vodafone: We konden gewoon realtime met elkaar SMS'en kreeg heel snel reply en aardig wat heen en weer zitten sturen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Vodafone zegt wel meer; ik heb bijvoorbeeld gezeik met SMS van KPN naar mijn Vodafone.
Komt soms 1 of 2 dagen later aan en dan het liefst 's nachts en van verschillende nummers.
Ook zeggen ze dat het langer kan duren als je een SMS uit het buitenland zou krijgen; ik zat in Israël en een maat van mij in Boston hij Telfort, ik Vodafone: We konden gewoon realtime met elkaar SMS'en kreeg heel snel reply en aardig wat heen en weer zitten sturen.
Ik heb dit dus heel vaak al gehad dat soms SMSjes van haar na 2 dagen soms aankomen en vaak op de meest vreemde tijden. Via message details kan ik wel achterhalen wanneer de SMS verstuurd is.

Nu komt er helemaal niks meer binnen. Vodafone claimt dat er dus geen afspraken zijn met providers in VN. Waarom eerste 3 maanden bijna geen problemen en nu plotsklaps helemaal niks meer. Wat ik ook vreemd vind is dat de SMSjes die ik naar verstuur wel gewoon aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 11:25
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem met vodafone.

Playstation verification codes komen niet aan.
Battle net verification codes komen niet aan.
SMS van kennis uit Canada komt niet aan.

SMS uit Nederland komt wel aan.
Google verification komt wel aan (neem aan dat die uit Nederland verstuurd wordt dan?)

Al andere telefoon geprobeerd: werkt ook niet.
Andere SIM in mijn telefoon geprobeerd, werkt wel.
Nieuwe SIM van vodafone gekregen (met zelfde nr), werkt nog steeds niet.

Ik zie meerdere posts online met soort gelijke issues, maar nergens een oplossing.
Behalve dan switchen van provider.

Is dat de enige oplossing die er is... bv naar tele2 overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Onnodig topic kicken, graag een nieuw topic aanmaken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.