Eye Toy 2 keer in apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153703

Topicstarter
Ik ben bezig geweest om de eye toy als webcam te gebruiken op mijn laptop. Als ik deze in plug zegt dat er een apparaat gevonden is:
EyeToy USB camera Namtai
Deze kan ik niet installeren, als ik hier klaar mee ben zegt hij dat er nog een apparaat gevonden is:
D-Link VGA Webcam
Voor deze kan ik de normale drivers installeren die ik op internet gevonden heb, hij wordt hierna ook herkent als de eye toy en er wordt gezegd dat dat dit apparaat zonder problemen werkt.
In msn etc wordt echter geen webcam herkent, in apparaatbeheer staat een eye toy die goed werkt, en eentje die niet goed werkt en ik niet aan de praat krijg. Iemand enig idee hoe dit kan?

Bij voorbaat dank

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb wel drivers voor de eye toy camera. Ik weet echter niet of ik deze zomaar mag posten volgens het beleid van GoT... :)
Modbreak:snip.. weg; doe maar niet dan

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 11-05-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als de TS de eye-toy heeft, heeft hij de drivers waarschijnlijk ook wel; het probleem lijkt me dan ook niet op te lossen emt de drivers. Om welk OS gaat het hier?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Spider.007 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:21:
Als de TS de eye-toy heeft, heeft hij de drivers waarschijnlijk ook wel; het probleem lijkt me dan ook niet op te lossen emt de drivers. Om welk OS gaat het hier?
De eye-toy is voor de playstation 2 bedoeld. Er zijn dus ook geen Officiele drivers voor.
De eye-toy is volgens mij ook gewoon op een D-link webcam gebaseerd en daarvan zijn de drivers aangepast door hobby-isten. :)
Ik weet alleen niet of deze drivers inbreuk maken op een patent/licentie of whatsoever.

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 11-05-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Metal schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:47:
[...]

De eye-toy is voor de playstation 2 bedoeld. Er zijn dus ook geen Officiele drivers voor.
De eye-toy is volgens mij ook gewoon op een D-link webcam gebaseerd en daarvan zijn de drivers aangepast door hobby-isten. :)
Ik weet alleen niet of deze drivers inbreuk maken op een patent/licentie of whatsoever.
Ah; zo was het ja. Dat vergat ik even in mijn reactie. Anyways; daarover is voldoende te vinden om Internet; en dat is de TS zo te zien ook al gelukt. Wat mij betreft is dit gewoon een stuk tweaking; dan wel goed gebruik van je aanwezige hardware :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo zie ik het ook graag:P de drivers heb ik al gevonden, meerdere versies.. Maar volgens mij zit het probleem er dus in dat hij twee keer in het apparaatbeheer komt de staan, hoe is dit mogelijk..? Een van de twee installeert hij wel gewoon goed (met die drivers) en bij de andere wil hij het niet proberen. Ik gebruik dus Windows XP Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand een idee meer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155231

De eyetoy camera bezit niet alleen een camera maar ook een geluidsapparaat,
daarom komt hij twee keer voor in apparaatbeheer.

De ingebouwde microfoon is geen stuyurprogramma voor,
je gebruikt al aangepaste drivers van een andere cam om de eyetoy camera
aan de praat te krijgen, dit bevat niet de juiste drivers voor je microfoon

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 155231 op 12-05-2006 22:54 ]

Pagina: 1