Toon posts:

WLAN achter adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gezocht op deze site, maar ik ben helemaal niet bekend in het wereldje van de verbindingen.

dit is de situatie:

wij hebben thuis 3 vaste computers en 2 laptops. ik zou graag die vaste computers op de huidige (e-tech) adsl router willen houden. (dus een met gewone kabels). maar de laptops zou ik graag via wireless willen gaan verbinden.

is het mogelijk om en kabel van de gewone adsl router naar een wlan router te laten gaan en dus eigenlijk de wlan router als computer op de adsl router te laten werken?

waar moet ik rekening mee houden en wat voor een wlan router moet ik hiervoor hebben?

Echt sorry als jullie dit zien als een stomme vraag maar ik snap er gcht geen **** van. ieder post die ik lees is weer specifiek en ik snap niets van verbindingen haha. noem mij maar een noob ofzo maar toch.

please help mij 8)7

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:29
Ja dat kan, heel eenvoudig. Je hebt overigens geen router nodig maar een acces point. Meestal een kwestie van inpluggen, boekje volgen wat erbij zit, klaar.
Edit: mits je huidige router 4 lan poorten heeft natuurlijk

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 11-05-2006 17:49 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
`dank je voor de info, maar die acces points zijn die niet duurder dan een router? want ik zag bizar hoge prijzen bij sommige internet winkels!?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:29
Dat hangt natuurlijk van merk en kwaliteit af. Je kan voor een paar tientjes klaar zijn, maar het kan ook voor 600 euro. Net wat je wil. Ik kan je helaas niets aanraden, ik heb zelf een router met ingebouwd accespoint en geen ervaring met losse accespoints. Dat is overigens deze, perfect ding en kost maar zes tientjes. Dan heb je een alles in een oplossing en kan je je huidige router het raam uitgooien (of verkopen ofzo). Dit is bijna dezelfde, alleen dan zit er nog een printservertje ingebouwd, misschien ook handig. Ik weet niet of je je huidige router per se wil houden, veel geld scheelt het in ieder geval niet volgens mij.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
hey heel erg bedankt voor deze informatie hier kom ik echt een eind mee. de winkels die ik hier in de omgeving heb kwam ik voor een acces point rond de 60 euro als goedkoopste uit.

jouw oplossing is toch een mooi bedrag om het zo maar te zeggen en het lost gelijk mijn problemen in een keer op.

dus echt bedankt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 18:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zelf heb dezelfde situatie ik heb de goedkoopste wireless rotuer van SMC gekocht. Dat ding doet het prima.
Pagina: 1