Hobby-elektronica zaak omg. Eindhoven

Pagina: 1
Acties:
  • 4.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo mede-tweakers.. ik ben op zoek naar iets heel simpels, namelijk een rolletje draad om aan een printplaat te kunnen solderen, met een diameter van 0.25mm ofwel een oppervlakte van 0.05mm2 (eigenlijk is dit wikkeldraad). Nu ben ik vandaag bij Coditronix (waar ik nog naar terug moet omdat ze me daar een 60W soldeerbout hebben meegegeven terwijl ik om een 15W vroeg :X ) en bij Brigatti geweest, maar die hebben allebei alleen het zelfde zakje 0.2mm2 kabel. Ik heb het morgen echt nodig, wat ik zoek is gewoon een simpel rolletje zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitymod.com/Install/image014.gif

Iemand een idee waar ik dit in (de wijde omgeving van) Eindhoven kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat op het plaatje is insulated oftewel spoeldraad. Als je dat zoekt heb je misschien meer succes.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ook die term geeft op de sites van bovenstaande winkels en bij Conrad geen resultaat. Toch frustrerend.. vroeger hadden we een hele klos van dat spul thuis staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:49:
Ook die term geeft op de sites van bovenstaande winkels en bij Conrad geen resultaat. Toch frustrerend.. vroeger hadden we een hele klos van dat spul thuis staan :)
http://www.coditronix.nl/....php?p=40&g=1979&v=344064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Zijn de winkels ook niet om 6 uur al dicht. Dan wordt het een beetje lastig nog iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die is niet geisoleerd..

[ Voor 79% gewijzigd door Bigs op 11-05-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Justifier schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:55:
Zijn de winkels ook niet om 6 uur al dicht. Dan wordt het een beetje lastig nog iets kopen.
Ik bedoelde meer dat ik het morgen moet gaan kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138613

Wiener elektronica -> Kruisstraat (langs de computerland)
Display elektronica -> De kleine berg (rechts van de eppo)
Brigatti Electronics -> Hobbemastr 18

Gewoon ff vragen daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 138613 op 11-05-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

_Ernst_

Mark It Zero!

Anoniem: 138613 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:28:

Gewoon ff vragen daar.
Display heet tegenwoordig coditronix :) Wiener is idd een leuke zaak, goede kans dat je daar iets op de kop tikt (die hebben zoiezo soms nog wel eens leuk spul voor lage prijzen, moeite waard om er af en toe eens binnen te lopen)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 138613 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:28:

Gewoon ff vragen daar.
Die onderste twee ben ik geweest (op de plaats van Display zit nu Coditronix). Wiener heeft voor zover ik weet alleen 'grotere' elektonica. Geen componenten etc. Wel een leuke winkel inderdaad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 11-05-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:31:
[...]

Die onderste twee ben ik geweest (op de plaats van Display zit nu Coditronix). Wiener heeft voor zover ik weet alleen 'grotere' elektonica. Geen componenten etc. Wel een leuke winkel inderdaad :)
Ja klopt, vroeger hadden ze componenten maar tegenwoordig is hun assortiment geslonken naar grotere elektronica.
Wel hebben ze nog de simpele standaart dingen dus gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik weet nog een elektronica zaak in de buurt van coditronix alleen kan niet op de naam komen....
Maar kun je dit draad niet uit een printerkabel slopen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 20:12

Elektronicanet

Leds do it!

Simpel :) Sloop ergens een trafo uit (mag geen probleem zijn). Smijt 'm hard neer :P en trek de wikkelingen er af. Dat spoeldraad kun je namelijk uitstekend gebruiken als verbindingen. De laklaag kras/verwarm je er af. Mocht het niet de juiste dikte zijn, zoek je een andere trafo. O ja, het hoeft geen grote trafo te zijn, je zult verbaast zijn hoeveel koperdraad er op een trafo van een simpele adapter zit :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elektronicanet schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:48:
Simpel :) Sloop ergens een trafo uit (mag geen probleem zijn). Smijt 'm hard neer :P en trek de wikkelingen er af. Dat spoeldraad kun je namelijk uitstekend gebruiken als verbindingen. De laklaag kras/verwarm je er af. Mocht het niet de juiste dikte zijn, zoek je een andere trafo. O ja, het hoeft geen grote trafo te zijn, je zult verbaast zijn hoeveel koperdraad er op een trafo van een simpele adapter zit :)
Bigs zoekt geisoleerd draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:55:
[...]

Die is niet geisoleerd..
Spoeldraad is altijd geisoleerd, anders is het waardeloos. Je ziet het waarschijnlijk niet (doorzichtige coating) maar het is toch echt geisoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:39:
Hallo mede-tweakers.. ik ben op zoek naar iets heel simpels, namelijk een rolletje draad om aan een printplaat te kunnen solderen, met een diameter van 0.25mm ofwel een oppervlakte van 0.05mm2 (eigenlijk is dit wikkeldraad).
[...]
Iemand een idee waar ik dit in (de wijde omgeving van) Eindhoven kan krijgen?
Praxis?

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 11-05-2006 19:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Oude floppy kabel of oude IDE kabels...is dat niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Oh dus een spoel is één klomp koper :+

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ow.. op de foto zag het er inderdaad ongeïsoleerd uit :+ Maar logisch natuurlijk, als zo'n spoeldraad niet geïsoleerd zou zijn heb je altijd het effect van 1 winding. Dan morgen maar eens kijken of het met zo'n klosje lukt. Floppykabel e.d. is veel te lomp voor de kleine SMD puntjes waar ik aan moet solderen en bovendien meeraderig.

Nu nog hopen dat mijn Playstation mijn soldeerkunsten overleeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Bij conrad verkopen ze dit draad wel, alleen met een diameter van 0,20 of 0,30
Je kan het vinden onder:
het huis | Installatietechniek | Kabels, leidingen, accessoires |
Draden / kabels | Koper emaille draad = (koperlak draad )
of zoeken op EMAILLEDR

Je haalt het alleen niet voor morgen als je het besteld!
Maar misschien dat je meer vindt op een andere site onder de term emaille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Barend Hendriksen heeft alle maten vanaf 0.05 mm. Even bellen en binnen een dag in huis.

http://www.xs4all.nl/~barendh/Indexned.htm
catalogus downloaden en zoeken onder diversen / draad kabel litze
zoiets heet CuLak wikkeldraad maar is ook wel te vinden als Posyn en Povyn draad (gemaakt door pope).

Leren jullie dat niet meer op school tegenwoordig :)

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167155

Zoek eens op litze, of wikkel draad, Stuut en Bruin in Den Haag verkoopt het in veel maten en dikten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Brigatti heeft wel een aardige sortering. Wiener heeft leuk spul (bekabeling, gereedschap, gadgets, etc.) maar je moet er niet voor electronica onderdelen komen. Coditronix vind ik afhankelijk van de verkoper die je treft een kutzaak. Er is er eentje die echt kennis van zaken heeft, eentje die amper tot 10 kan tellen, en nog eentje met weinig ervaring.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom moet dat perse 0,25mm zijn? Wat is dat voor een toepassing waarbij het zo kritisch komt dat 0,3 of 0,2mm niet goed genoeg zou zijn?

En hoeveel heb je nodig? Deze Eindhovenaar heeft een klosje 0,25mm wikkeldraad liggen waar ik wel een stukje van kan missen.

De foto hierboven toont trouwens geen wikkeldraad maar wire-wrap draad, en dat is heel wat anders. Wirewrap draad is een kern van verzilverd koper met een teflon (of kynar) isolatie.

[ Voor 36% gewijzigd door joopv op 11-05-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:58:
Nu nog hopen dat mijn Playstation mijn soldeerkunsten overleeft ;)
:o is het dáárvoor :P Daar kan ik wel aankomen, dat is Kynar :) Maar dan kan je het dinsdagavond pas halen.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Zo nauw komt het niet.. of het nu 0,3 of 0.2 is en de isolatie boeit ook niet echt zo (zolang het maar isoleert en zich een beetje makkelijk laat bewerken).

Tnx voor je aanbod Elektronicanet, maar ik moet morgen aan de slag, want zaterdag heb ik hem nodig (wil op een feestje niet met swap cd's rommelen en heb ook geen zin om snel alle Singstar dvd's te kopen :) ).

Ik begrijp dat de draad die lemming_nl bovenaan in het topic noemt geschikt is voor mijn doel (zie dat soort draad ook in sommige mod-shops aangeboden zijn), dus ik ga gewoon even daar mee oefenen op een proef printje. Gelukkig heb ik wel enige soldeerervaring, dus ik denk dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:55:
Zo nauw komt het niet.. of het nu 0,3 of 0.2 is en de isolatie boeit ook niet echt zo (zolang het maar isoleert en zich een beetje makkelijk laat bewerken).

Tnx voor je aanbod Elektronicanet, maar ik moet morgen aan de slag, want zaterdag heb ik hem nodig (wil op een feestje niet met swap cd's rommelen en heb ook geen zin om snel alle Singstar dvd's te kopen :) ).

Ik begrijp dat de draad die lemming_nl bovenaan in het topic noemt geschikt is voor mijn doel (zie dat soort draad ook in sommige mod-shops aangeboden zijn), dus ik ga gewoon even daar mee oefenen op een proef printje. Gelukkig heb ik wel enige soldeerervaring, dus ik denk dat het wel goed komt.
Denk eraan dat de isolatie niet oplost of smelt dmv soldeerbout, je moet de stukjes die je ongeisoleerd wil hebben met een mesje schoon schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou ik heb net eens wat geprobeerd met die spoeldraad en dat valt reuze mee. Het is best handig te gebruiken. Alleen nu heb ik vandaag het pakketje met m'n modchip gemist :( dus de haast was allemaal voor niks.. moet nu tot maandag wachten :{
Pagina: 1