Toon posts:

Soft Access Point

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met software van een pc met een wifi kaart een AP te maken?
(ik probeer eigenlijk gewoon met mijn PSP op het internet te geraken, maar er is geen wifi router voor handen)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ligt eraan wat voor chipset er op je wifikaart zit, en welke drivers je hebt, maar het kan wel
(Hier is er iemand die dat voor elkaar heeft gekregen).
Even zoeken op inet denk ik..

[ Voor 40% gewijzigd door Krypt op 11-05-2006 17:33 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik kom op inet alleen maar uit op "segue soft sam" en dat intel het ooit van plan was om te maken, maar voor de rest zijn er blijkbaar geen programma's. Ook valt die segue sam nerges te dld, zelfs geen trial, beter nog, er bestaat blijkbaar geen site voor.

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:33:
Ligt eraan wat voor chipset er op je wifikaart zit, en welke drivers je hebt, maar het kan wel
(Hier is er iemand die dat voor elkaar heeft gekregen).
Even zoeken op inet denk ik..
je komt blijkbaar al verder dan ik ;)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 11:04

DaRoot

Some say...

Cheap-ass Wifi-kaartjes met Ralink chipset erop, hebben vaak drivers meegeleverd die SoftAP ondersteunen. En anders pak je de drivers van de fabrikant zelf, werkt ook.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Je hoeft eigenlijk alleen maar een proxy op je computer op te zetten, en dan in je PSP in te stellen dat ie die computer als proxy moet gebruiken...
edit: misschien dat je zelfs het nog kan lukken met Internet Connection Sharing (ICS) van Microsoft, wat standaard in Windows zit

[ Voor 31% gewijzigd door Whollabilla op 11-05-2006 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Milo Warmerdam schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:41:
Je hoeft eigenlijk alleen maar een proxy op je computer op te zetten, en dan in je PSP in te stellen dat ie die computer als proxy moet gebruiken...
Dit lijkt mij de beste optie, maar, waar of hoe kan ik die proxy instellen?

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik denk dat iets als http://sourceforge.net/projects/anonproxyserver ( http://anonproxyserver.sourceforge.net/ ) wel kan werken, anders gewoon ff kijken bij de resultaten van een google: http://www.google.nl/sear...s=org.mozilla:nl:official

[ Voor 11% gewijzigd door Whollabilla op 11-05-2006 17:48 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Milo Warmerdam schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:41:
edit: misschien dat je zelfs het nog kan lukken met Internet Connection Sharing (ICS) van Microsoft, wat standaard in Windows zit
Dat is niet waar, want je netwerkkaart accepteert dan nog geen P2P-verbindingen.

Ik deel zelf mijn netwerkkaart (RaLink 2500) met Gigabyte Soft-AP.

Je moet in ieder geval je LAN-verbinding delen via je wireless kaart, dat kan met de 'wizard netwerkverbinding'.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 11-05-2006 21:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 11:04

DaRoot

Some say...

CodeCaster schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:14:
[...]

Dat is niet waar, want je netwerkkaart accepteert dan nog geen P2P-verbindingen.

Ik deel zelf mijn netwerkkaart (RaLink 2500) met Gigabyte Soft-AP.

Je moet in ieder geval je LAN-verbinding delen via je wireless kaart, dat kan met de 'wizard netwerkverbinding'.
Helemaal mee eens, proxy-toestanden hebben hier weinig mee te maken. Die Gigabyte kaart zal inderdaad, zoals ik al eerder aangaf, zo'n Ralink chip hebben, daarmee kan je easy SoftAP gebruiken. Zie ook www.minitar.com

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1