[Crystal Reports] Papier formaat klopt niet met instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
Mensen,
Ik ben bezig met het aanpassen van een vrachtbrief in crystal reports. Hierbij gebruik ik het papier formaat fanfold 305x210. Deze vrachtbrief wordt afgedrukt in een .NET applicatie naar een epson printer met ketting papier.

Wanneer de vrachtbrief afgedruk lijkt het alsof het papier 2,6 cm langer is dan ingesteld omdat het ketting papier 2,6 cm verder uit de printer komt.

Hierbij staan alle gegevens van de page header section (report header is suppressed) op de juiste plek. Bij de detail section ook en in de report footer is zijn de velden allemaal 2,6 cm lager.

Wanneer ik kies om de detail regels onderdaan de detail section te printen komen de detail regels ook 2,6 cm lager te staan. Het lijkt er dus op dat de detail section langer is dan gewenst.
De ingestelde afmeting van de header is: 13,5cm
De ingestelde afmeting van de footer is: 11,5cm
(deze waarden zijn zo gekozen vanwege het voorbedrukte vrachtbrief papier)

Dit zou betekenen dat ik voor de detail section nog 5,5cm over heb. Wanneer er 1 regel in de detail section wordt afgedrukt Neemt het rapport toch 8,1 cm hoogte in voor de detail section terwijl dit maximaal 5,5 cm mag zijn.

Wie weet waarom dit probleem zich voordoet?! Ik heb op internet al het een en ander gezocht maar helaas niets gevonden. in de section expert is ook niets van afmetingen in te stellen. De marges zijn allemaal ingesteld op 0. En de printer functioneert prima bij het afdrukken van andere vrachtbrieven in een andere applicatie.

If it does not kill u, it makes u stronger

Verwijderd

Al lang niet meer met matrix printers en kettingpapier gewerkt, maar voor zover ik weet hebben die dingen altijd een eigen 'skip perforation' setting (instelbaar op de printer zelf). Misschien dat die hier aanstaat en roet in het eten gooit?