[2003] IIS perfomance problemen

Pagina: 1
Acties:

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik zit met een hele rare situatie. Ik heb een website die draait op een windows 2003 server (Xeon 2.3 Ghz, 1 GB ram) en alleen beschikbaar is voor het intranet. Op die website draait een zoektooltje dat de gebruikers in staat stelt door wat lokale data (1 GB) te zoeken. Om de een of andere manier is de eerste Query altijd verschrikkelijk traag (ongeveer 4 minuten), maar zijn alle volgende queries een stuk sneller (4 sec, ook kompleet andere queries). Als ik vervolgens de webpagina aflsuit en 30 min later weer open, dan is er weer hetzelfde verhaal.

Nou heb ik dus het vermoeden dat er ergens een hele boel van de data gecached wordt, maar dat dat na een tijdje weer vrijgegeven wordt. Ik zou echter willen dat ik die data gecached kan houden, vooral omdat die zoekfuncionaliteit cruciaal voor de site is en heb absoluut onacceptabel is als een query 4 minuten duurt.

Ik kan op dit moment even niet controleren of het zo is dat als er 2 verschillende users vlak na elkaar zoeken, de 2e ook veel sneller is, maar volgens mij wel.

De performance van de zoek utility kan ik verder amper meer verhogen, en als ik 'm standalone gebruik (dus niet in de webinterface) dan zijn de queries zowiezo allemaal snel.

Is er misschien iemand die weet hoe ik de cachings van windows 2003 kan aanpassen/gedeeltelijk 'statisch maken' of andere tweaks die effect kunnen hebben?

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Laat ff je query zien a.u.b. en hoe je database is opgebouwd
En wat voor bestandjes zijn het?

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
NS_5 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:57:
Laat ff je query zien a.u.b. en hoe je database is opgebouwd
En wat voor bestandjes zijn het?
De 'database' is een eigen formaat en daar wordt in ieder geval niks gecached ofzo, de queries zijn verder denk ik dus ook niet zo heel erg interessant, aangezien ze verder niet lijken op 'normale' DB queries. Het komt er in feiten op neer dat er een index (linked list achtig) moet worden doorlopen om zoek naar de hits. Ik vermoed dus dat die de eerste keer compleet in het geheugen wordt gezet, en dat dat het leewendeel van de tijd kost.

Waar het mij echt om gaat is of ik ergens kan zien hoeveel/wat er gecached wordt door windows 2003/IIS en hoe ik dat eventueel kan aanpassen.