Toon posts:

Agent Software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik momenteel een monitoring applicatie waar je de appareten als router, switch, servers etc van een klant kunt beheren en meten met behulp van een tunnel.
Mijn vraag;
Is er een software waar je op afstand gegevens van een server, router of switch etc kunt meten zonder dat er een tunnel aanwezig is. Ik heb iets gehoord van een Agent Software. Wie kan mij helpen ???

Emti

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als jij in jou netwerk wil zien wat er een ander netwerk gebeurt zal je altijd op de een of andere manier comminicatie opzetten naar dat andere netwerk. Een tunnel is een van de mogelijkheden.

zo'n agent bedoel je waarschijnlijk een stukje software dat op de server draait een communiseert met een server om daar de monitoring data aan door te geven. In het geval van routers / switches kom je dan al snel bij SNMP uit, ook servers kunnen met SNMP gemonitored worden. Daarnaast heeft elke grote fabrikant wel een beetje zijn eigen monitoring tools (insight manager van Compaq/HP bvb)

Post ff wat meer details:
type netwerkhardware
type servers
server OS

dan kunnen we verder praten, nu is het wat gokken wat je wil, een enterprise oplossing voor 1000 devices of een eenvoudige tool...

You don't need eyes to see, you need vision

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Voor monitoring van devices servers etc hebben we meer informatie nodig wat jij precies wilt bereiken. Op servers als Dell, HP, IBM heb je al hardware agents die communiceren met SNMP. Voor bandbreedte monitoring zou je bv MRTG kunnen gebruiken. Het is nu gissen wat jij wilt bereiken maar een aantal tools op een rijtje.

HP Openview (voornamelijk gebruikt om UX en NT4 systemen te monitoren)
MOM2005 (windows 2000 en hoger)
Concord E-Health (network devices, performance metingen op workstations)
Hostmonitor (zelf schil erom heen programeren maar kan bijna alles monitoren vereist wel veel werk maar is zeer goedkoop 600 dollar en live time updates)

Verder natuurlijk Dell Openmanage, HP Insight Manager en IBM Director voor server monitoring. Heb je andere hardware als server zal deze fabrikant als je mazzel hebt vast agents en een tool meeleveren om het te monitoren.

Maar zoals al eerder gemeld nogmaals we hebben veel meer informatie nodig.