Hallo,
Ik zal maar even beginnen met informatie te geven.
Een kennis heeft een livebox besteld bij Wanadoo, eerst tijdelijk even met een eigen accespoint draadloos aangesloten.
Werkt allemaal super.
Echter, hierna willen we een lange UTP kabel (12 meter ongeveer) naar de PC leggen.
De PC is van Acer, en in November 2005 gekocht.
Uiteraard voordat ik de boel begon te leggen, eerst getest of hij het rechtstreeks deed.
Aangesloten, maar hij doet ut niet.
Het link lampje knippert in regelmaat om de seconden even heel kort zeg maar.
Maar hij heeft in Windows ook geen link, hij geeft dus aan dat 1 van de beide stekkers niet zijn aangesloten.
Wat heb ik geprobeerd:
1. Stekkertjes opnieuw aan de kabel laten zetten, misschien dat ie niet goed contact maakte. (laten doen aangezien ik zelf geen krimptang heb). -> geen link.
2. Livebox laten omruilen. -> Geen link.
3. Computer weggebracht (is nog garantie.) Nieuwe netwerkkaart (i.p.v. de onboard) is er ingeplaatst, onboard bleek volgens de PC boer bleek stuk te zijn. (onboard geluidskaart is ook al eens vervangen door een sweex exemplaar). -> Geen link.
4. Lange netwerkkabel bij mij thuis getest: werkt prima.
5. Mijn eigen ADSL modem meegenomen en daar aangesloten: zelfde resultaat, weer een knipperend LAN lampje en geen link.
6. Livebox met korte meegeleverd kabel aangesloten: -> WEL link.
7. Livebox bij mij thuis aangesloten met lange kabel: -> WEL link.
8. Lange netwerkkabel weer naar winkel gebracht om te laten testen: -> is goed.
9. Computer weer naar de winkel gebracht met zelfde verhaal als bij 3. Zeggen dat hij het prima doet bij hun in het netwerk.
Kortom, ik heb geen enkel idee meer wat het is.
De kennis zit er nu maar aan te denken om de livebox maar draadloos te gaan aansluiten met de spul van Wanadoo.
Echter, wachten nog even op jullie reactie.
Ik zal maar even beginnen met informatie te geven.
Een kennis heeft een livebox besteld bij Wanadoo, eerst tijdelijk even met een eigen accespoint draadloos aangesloten.
Werkt allemaal super.
Echter, hierna willen we een lange UTP kabel (12 meter ongeveer) naar de PC leggen.
De PC is van Acer, en in November 2005 gekocht.
Uiteraard voordat ik de boel begon te leggen, eerst getest of hij het rechtstreeks deed.
Aangesloten, maar hij doet ut niet.
Het link lampje knippert in regelmaat om de seconden even heel kort zeg maar.
Maar hij heeft in Windows ook geen link, hij geeft dus aan dat 1 van de beide stekkers niet zijn aangesloten.
Wat heb ik geprobeerd:
1. Stekkertjes opnieuw aan de kabel laten zetten, misschien dat ie niet goed contact maakte. (laten doen aangezien ik zelf geen krimptang heb). -> geen link.
2. Livebox laten omruilen. -> Geen link.
3. Computer weggebracht (is nog garantie.) Nieuwe netwerkkaart (i.p.v. de onboard) is er ingeplaatst, onboard bleek volgens de PC boer bleek stuk te zijn. (onboard geluidskaart is ook al eens vervangen door een sweex exemplaar). -> Geen link.
4. Lange netwerkkabel bij mij thuis getest: werkt prima.
5. Mijn eigen ADSL modem meegenomen en daar aangesloten: zelfde resultaat, weer een knipperend LAN lampje en geen link.
6. Livebox met korte meegeleverd kabel aangesloten: -> WEL link.
7. Livebox bij mij thuis aangesloten met lange kabel: -> WEL link.
8. Lange netwerkkabel weer naar winkel gebracht om te laten testen: -> is goed.
9. Computer weer naar de winkel gebracht met zelfde verhaal als bij 3. Zeggen dat hij het prima doet bij hun in het netwerk.
Kortom, ik heb geen enkel idee meer wat het is.
De kennis zit er nu maar aan te denken om de livebox maar draadloos te gaan aansluiten met de spul van Wanadoo.
Echter, wachten nog even op jullie reactie.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw