Computer, netwerkkabel, netwerkkaart of Livebox stuk

Pagina: 1
Acties:

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 07:19
Hallo,

Ik zal maar even beginnen met informatie te geven.
Een kennis heeft een livebox besteld bij Wanadoo, eerst tijdelijk even met een eigen accespoint draadloos aangesloten.
Werkt allemaal super.
Echter, hierna willen we een lange UTP kabel (12 meter ongeveer) naar de PC leggen.
De PC is van Acer, en in November 2005 gekocht.

Uiteraard voordat ik de boel begon te leggen, eerst getest of hij het rechtstreeks deed.
Aangesloten, maar hij doet ut niet. ;(
Het link lampje knippert in regelmaat om de seconden even heel kort zeg maar.
Maar hij heeft in Windows ook geen link, hij geeft dus aan dat 1 van de beide stekkers niet zijn aangesloten.

Wat heb ik geprobeerd:

1. Stekkertjes opnieuw aan de kabel laten zetten, misschien dat ie niet goed contact maakte. (laten doen aangezien ik zelf geen krimptang heb). -> geen link.
2. Livebox laten omruilen. -> Geen link.
3. Computer weggebracht (is nog garantie.) Nieuwe netwerkkaart (i.p.v. de onboard) is er ingeplaatst, onboard bleek volgens de PC boer bleek stuk te zijn. (onboard geluidskaart is ook al eens vervangen door een sweex exemplaar). -> Geen link.
4. Lange netwerkkabel bij mij thuis getest: werkt prima.
5. Mijn eigen ADSL modem meegenomen en daar aangesloten: zelfde resultaat, weer een knipperend LAN lampje en geen link.
6. Livebox met korte meegeleverd kabel aangesloten: -> WEL link.
7. Livebox bij mij thuis aangesloten met lange kabel: -> WEL link.
8. Lange netwerkkabel weer naar winkel gebracht om te laten testen: -> is goed.
9. Computer weer naar de winkel gebracht met zelfde verhaal als bij 3. Zeggen dat hij het prima doet bij hun in het netwerk.

Kortom, ik heb geen enkel idee meer wat het is.
De kennis zit er nu maar aan te denken om de livebox maar draadloos te gaan aansluiten met de spul van Wanadoo.
Echter, wachten nog even op jullie reactie.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Henkie-Jan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:39:
6. Livebox met korte meegeleverd kabel aangesloten: -> WEL link.
7. Livebox bij mij thuis aangesloten met lange kabel: -> WEL link.
Hieruit maak ik op dat de lange kabel niet goed werkt met de acer computter. Daarom zit het probleem denk ik in het niet goed aansluiten van het stekkertje van de kabel met de NIC-aansluiting van de computer.

Kijk of er geen speling in die twee zit, als je de stekker in de NIC gedaan hebt. --> zo ja, andere (merk) stekker op de kabel.
Het kan ook zijn dat je ergens een kabelbreuk hebt, die het soms wel en soms niet doet --> kabel door laten meten, of een andere kabel halen
Maar omdat je ook aangeeft dat en het onboard geluid en de onboard nic het niet doet, dat er toch iets niet lekker is met die moederbord.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Henkie-Jan
Thanx voor de tip!
Ik zal idd eens kijken of er speling in zit.

Over dat moederbord: Dat denk ik dus ook!
Heb er al op aan laten dringen dat die PC maar gewoon naar Acer moet worden opgestuurd voor reperatie de laatste keer, maar daar waren ze bij die winkel niet echt druk op.
ben bang dat er nog meer stuk gaat.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Als de lange kabel los getset is, en de netwerkkart het wel doet, en de livebox het wel doet, is er dus niets mis.

Enige wat dan nog kan is of een kabelbreuk, of komt de kabel niet ver genoeg in de aansluiting (hoor je de klik bij aansluiten ?).

Los daarvan, en de hoofdreden dat ik reageer, een andere nic bijplaatsen en een andere soundcard bijplaatsen, zijn leuk als lapmiddelen, maar voldoet niet aan het verwachtingspatroon wat jij mag hebben van een nieuwe pc.

_Ik_ zou dat niet accepteren, tenzij ik de machine niet voor langere tijd kan missen.

Zou ik zeer zeker werk van (laten) maken.

Abort, Retry, Quake ???

• Henkie-Jan
Ik zal idd kijken hoe het aansluiten zit dus.

en om nog even weer in te gaan op:
Los daarvan, en de hoofdreden dat ik reageer, een andere nic bijplaatsen en een andere soundcard bijplaatsen, zijn leuk als lapmiddelen, maar voldoet niet aan het verwachtingspatroon wat jij mag hebben van een nieuwe pc.

_Ik_ zou dat niet accepteren, tenzij ik de machine niet voor langere tijd kan missen.

Zou ik zeer zeker werk van (laten) maken.
Ik zou het zelf ook niet zeker accepteren, alleen die kennis hebben Ok gezegd omdat het maar een paar euro was, en het opsturen een paar weken zou duren.
heb ook duidelijk gezegd toen ze met de netwerkkaart heen gingen dat ze hem beter konden laten opsturen, maar meende dat de winkel daar ook niet zo druk op was.
Toen we hem laatst samen heen brachten, de kennis en ik, heb ik ook duidelijk maar gezegd dat als de netwerkkaart weer stuk is hij opgestuurd moest worden.
Er werd een beetje om heen gepraat.
Maar moeten ze de verzendkosten naar Acer betalen of zow?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb je geen vorm van signaalverlies?
Als je je netwerkkabel bijvoorbeeld langs zo'n oude halogeentrafo laat lopen ben je vaak ook veel snelheid kwijt, misschien is het signaal hier gewoon veel te slecht geworden.

Als je overigens een laptop hebt raad ik aan die eens mee te nemen en neer te zetten naast die Acer-pc, zo kun je kijken of het specifiek de pc is of niet.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Henkie-Jan
Ow ja, ik meende al in het begin mijn (oude :p) laptop al een keer hebben aangesloten.
Dat weet ik niet zeker.
De kabel ligt trouwens niet vast en ligt als ik hem test recht door de woonkamer, dus niet langs eventueel storende invloeden.

Ik zou trouwens ook dat dit eingelijk onder Netwerken thuis hoort volgens mij.
Mijn excuuses, moderators: als het verplaatst moet worden: ga uw gang :P

Pagina: 1