Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Alt-tekst bij smilies

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Zeer klein noobachtig-puntje hoor, maar goed, je moet wat op een warme donderdagmiddag als deze :)

Ik zag een oud topic over alt-teksten bij smilies: [rml][ RML/React] alt-tekst bij de smilies[/rml]

Nu wordt als alt-tekst de code weergegeven van de smilies

:) --> ': )'

Is het niet beter om een beschrijving te geven van het betreffende lachebekje?

:) --> 'blij'

of:

'blij : )'

Van een aantal smilies weet ik namelijk niet wat ze betekenen (en met mij waarschijnlijk meerdere Tweakers-posters), en voor tekstbrowsers blijft het relevant.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
Ik denk dat veel smilies niet in één woord samen te vatten zijn, dus persoonlijk zie ik niet zoveel in deze feature.

omniscale.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe wil jij 8)7 gaan samenvatten of :Y) ? Ik denk dat het een hele lange alt-tekst gaat worden.
Overigens zie ik er de nut er niet van in, maar ik ben niet degene die hier voor het zeggen heeft ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:14

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Voor die mensen die het niet kunnen onthouden is er speciaal een overzichtje onder het 'plaats een bericht' scherm te vinden. Lijkt me een beetje overbodig om het dan zo aan te pakken.

En ik denk dat de ouwe-GoT-rotten er niet echt om staan te springen. Zijn ze er eindelijk aan gewend wordt het omgegooid.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif bonk
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/vork.gif vork
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif wink

Gewoon de naam van de gif ;)

Van een aantal smilies weet ik namelijk niet wat ze betekenen (en met mij waarschijnlijk meerdere Tweakers-posters), en voor tekstbrowsers blijft het relevant.
Dat kan je dus deels herleiden adhv de naam ;)

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 11-05-2006 14:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maar is :) niet de enige juiste omschrijving voor de smiley :) ?
De betekenis die je eraan knoopt is wat je er zelf van maakt immers. Juist voor die textbrowsers is het handig dat je :) ziet staan dan dat er iets als "blij" staat?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Moet ik hier nu gaan uitleggen dat ik met een hamer op mijn schedel loop te rammen? Daar heb ik helemaal geen zin in.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:43:
[img]"http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif"[/img]
Overigens, mocht iemand dit toch besluiten om bovenstaande tekst te gebruiken :+ gelieve dan alleen alt, en niet ook nog eens het title attribuut, want dat vind ik onzinnig :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

hehehehe :D

Dan zeg je toch gewoon bonk

Of je zegt bonk3: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk3.gif

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

8)7 wordt dan
emoticon waarbij een gele "smiley" zichzelf met een hamer slaat, waarbij de ogen op tilt slaan als de hamer zijn hoofd raakt.
?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
posttoast schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:35:
Ik denk dat veel smilies niet in één woord samen te vatten zijn, dus persoonlijk zie ik niet zoveel in deze feature.
Waarom moet het 1 woord? Paar woorden kan gewoon prima toch :) ?

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Mmm... zou iemand in ieder geval aan mij uit willen leggen wat hij bedoelt als hij respectievelijk een :>, :9, :*), :Y), (8>, :/, B) of een :z plaatst in een post?

Ik denk dan respectievelijk aan 'ik heb een klein mondje', 'ik heb een koortslip', 'ik heb mn tanden gepoetst', 'ik jaag op haaien', 'ik heb een sik en stekels', 'ik weet het niet meer hoor (pruillip)', 'ik ben een Elton John-fan' en 'ik heb een mooie droom'.

edit: mijn voorbeelden toegevoegd

[ Voor 105% gewijzigd door Rekcor op 11-05-2006 15:11 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

:> kus
:9 hmm, dat is interessant
:*) kijk mij eens
:Y) ik ga eten
(8> nerd met baard
:/ sjonge jonge
B) duh, nerd
:z gaap, oud

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

:9 Dat is lekker
O+ is wat lief

Goed, dat ook weer helder ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2006 15:25 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bovenstaande posts laten imho duidelijk zien dat iedereen de smileys anders opvat (al is het idee vaak hetzelfde natuurlijk).

Ik vraag me af hoe zoiets dan word weergegeven in een tekstbrowser. Stel je typt een zin, zet er een :) achter, en dan krijg je een zin te zien met het woord "blij" erachteraan? Lijkt me best verwarrend.

Oplossing is dan weer om het tussen -'s ofzo te zetten -blij-.

[ Voor 6% gewijzigd door user109731 op 11-05-2006 15:59 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt me helemaal geen nuttige feature. Als ik met mn muis over wat tekst ga wil ik geen irritante alt tekst popup dingetje krijgen. Persoonlijk vind ik het prima zo.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik vindt het ook vrij onzinnig; momenteel is een stuk tekst perfect te kopieren en plakken; dat zou dankzij deze 'feature' niet meer kunnen. Daarnaast; alleen IE denkt dat de alt-teksten titles zijn; dus dat is meer een bug die je niet met een feature op zou moeten willen lossen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08

CodeIT

Code IT

RoD schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:01:
Dit lijkt me helemaal geen nuttige feature. Als ik met mn muis over wat tekst ga wil ik geen irritante alt tekst popup dingetje krijgen. Persoonlijk vind ik het prima zo.
volgens mij is het juist het alternatief als een plaatje niet wordt getoond, toch?

[ Voor 63% gewijzigd door CodeIT op 11-05-2006 16:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
JanTenHove schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:06:
volgens mij is het juist het alternatief als een plaatje niet wordt getoond, toch?
Dat is inderdaad de oorspronkelijke functie van het ALT-attribuut en zou consequent moeten worden gehandhaafd, ook al gebruiken steeds meer websites het voor een irrelevante omschrijving van het bijbehorende plaatje.

Zie bijvoorbeeld: http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#adef-alt

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 11-05-2006 16:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Is het niet beter om een beschrijving te geven van het betreffende lachebekje?
Nee... ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.