Toon posts:

[C#] Design mode running

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen user control gemaakt welke ik op mijn main form hebt gesleept.
Deze control haalt een rss feed op en begint vervolgens in design mode direct te spelen.

Dit lijkt heel mooi. Nu ben ik met een wat plaatjes bezig, ook met een nieuw user control en ook deze begint gelijkt. Aangezien hier nog wat foutjes in zitten krijg ik steeds vastlopers etc.

Is er een mogelijkheid om die user controls alleen te laten werken in running mode of debug mode?

Is dat ergens een standaard settings dat iemand weet?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44
De Control class heeft een property DesignMode die je vertelt of je al dan niet in design-mode zit.
Let wel dat dit niet werkt in de constructor van een class.

https://fgheysels.github.io/

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
code:
1
2
3
#if(DEBUG)
<jouw code>
#endif

Dan wordt de code alleen uitgevoerd in debug-mode, werkt ook met !DEBUG voor niet uitvoeren in debugmode.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

cowgirl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:11:
code:
1
2
3
#if(DEBUG)
<jouw code>
#endif

Dan wordt de code alleen uitgevoerd in debug-mode, werkt ook met !DEBUG voor niet uitvoeren in debugmode.
Het hele stuk wordt afaik niet eens meegecompileerd op dat moment, ik weet niet of dat de bedoeling is? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
gorgi_19 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:15:
[...]

Het hele stuk wordt afaik niet eens meegecompileerd op dat moment,
Dat klopt.
ik weet niet of dat de bedoeling is? :)
Dat kan ik inderdaad niet uit de SP halen, maar even afwachten op de TS.

Verwijderd

Topicstarter
hij moet alles meecompilen.

Het gaat erom als ik aan het coden ben of iets op het form sleep dat hij die ticket niet laat lopen. Maar gewoon een vlak laat zien waar normaal de ticker komt te staan.

Nu voert hij die code direct uit. Dat moet hij alleen direct doen na opstarten. (en ook automatisch, anders had ik het na een button aanroep wel kunnen laten starten)

• whoami
DesignMode property.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als hierboven maar je moet wel uitkijken als je een usercontrol op een usercontrol zet want dan ga je vreemde resultaten krijgen.

Om de een of andere reden wordt op het 2e control de DesignMode property niet op true gezet :X

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• whoami
Als je DesignMode in de constructor gebruikt, krijg je idd niet het gewenste resultaat; echter, als het in de Load gebruikt wordt wel denk/dacht ik ?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nee maakt niet uit. Ik heb op mijn werk een keer een testje gedaan omdat we nogal veel custom controls hebben. Als je een zwik controls in elkaar hangt krijg je erg vreemde resultaten :X

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1