Aloha mede tweakers, op deze mooie zonnige dag ben ik helaas bezig met het maken van laadscherm voor mijn applicatie. Op dit laadscherm wil ik een ProgressBar in Marquee stijl hebben. Alles leuk en wel, progressbar op het scherm geplaatst, aanroepen overal goed gezet, maar als het wordt gerund, dan blijft dr progressbar stilstaan. Ik heb dit nodig omdat ik als ik van Tab wissel dat er dan een grote riedel data moet worden geraadpleegd, en dit soms wel tot 5 seconden kan duren. Het is dan vervelend als de user geen feedback krijgt. Vandaar mijn keuze voor het laadscherm, want de code heb ik al zo goed mogelijk geoptimaliseerd.
Als ik meerdere keren een tabwissel doe, dan beweegt de ProgressBar wel 1 positie, maar hij loopt niet als hij op het scherm staat.
Ik heb al een BackgroundWorker, een Timer en een Thread geprobeerd. Ook heb ik Application. EnableVisualStyles en Application.DoEvents geprobeerd.Maar dat werkt ook niet
Een BackgroundWorker wordt totaal niet aangeroepen, die "doet" gewoon niets, en als ik zeg dat de BackgroundWorker ASynchroon moet worden gestart, dan roept hij de code aan, maar dan krijg ik hetzelfde probleem als wat ik bij een Timer of Thread krijg. Hij geeft dan de melding dat de ProgressBar al door een andere Thread wordt gebruikt, en ik hem dus niet kan aanpassen.
Mijn vraag is nu of iemand weet hoe dit op te lossen is?
Als ik meerdere keren een tabwissel doe, dan beweegt de ProgressBar wel 1 positie, maar hij loopt niet als hij op het scherm staat.
Ik heb al een BackgroundWorker, een Timer en een Thread geprobeerd. Ook heb ik Application. EnableVisualStyles en Application.DoEvents geprobeerd.Maar dat werkt ook niet
Een BackgroundWorker wordt totaal niet aangeroepen, die "doet" gewoon niets, en als ik zeg dat de BackgroundWorker ASynchroon moet worden gestart, dan roept hij de code aan, maar dan krijg ik hetzelfde probleem als wat ik bij een Timer of Thread krijg. Hij geeft dan de melding dat de ProgressBar al door een andere Thread wordt gebruikt, en ik hem dus niet kan aanpassen.
Mijn vraag is nu of iemand weet hoe dit op te lossen is?
Wanna play?