Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Centronics male 36pin -> 26 pin socket connector cable?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01
Heb bij diverse kabelboeren gekeken, heel Google afgestruind, Conrad uiteraard gechecked, maar het mocht niet baten.

Wat ik zoek, is een Centronics Male 36 pin connector, daartussen een flat cable, en dan een Socket connector 26 pin.

Dus, deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificcable.com/photos/C36MS.jpg

Daarbij dus een 2.0mm flat ribbon cable met een Socket connector, 26 pin.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtd.com/Cables/Images/2mm-26-pin_IDC.jpg

En dan aan elkaar O+

Weet iemand waar ik deze kan vinden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar heb je zo'n kabel voor nodig :? Dat zoekt een stuk makkelijker. En waarom moet het perse een flatcable zijn :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KhaZ
Op de zaak gaan we een standalone systeempje opzetten met XP Embedded etc, en dan komt standalone systeem + printer in 1 kast, of naast elkaar (ik maak 't niet zelf), en dan moet alles zo klein mogelijk.

Het moet dus een flat cable zijn omdat het ergens tussendoor moet, en de kabel makkelijk buigbaar moet zijn, hij moet meteen de hoek om aan de achterkant van de printer.

Edit: die 26 pin Socket connector moet erop, omdat dat de enige manier is (misschien wordt USB ook een mogelijkheid, maar dan hebje geen flat cable) om de kabel aan te sluiten op dat kleine standalone systeem!

[ Voor 23% gewijzigd door KhaZ op 11-05-2006 13:44 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Als ik me niet vergis, wil je je printer hangen aan de interne printerpoort van een PC. De meeste antieke PC's (486's enzo) hebben zo'n kabeltje zitten, omdat in die standaard (AT) alleen die dikke toetsenbordconnector rechtstreeks vanop het mobo naar buiten ging. Daaraan hang je dan een gewone parallele printerkabel, en je hebt wat je wil.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• KhaZ
Zou inderdaad een goede oplossing zijn, ware het niet dat we niet willen solderen, en meteen tientallen van die dingen willen bestellen, en we geen 30 antieke pc's hebben staan :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt dus gewoon paralelle printers aansturen en een kleine diepte? Dan zou ik gewoon gaan voor een Centronics printerkabel (da's overigens 25 en geen 26 pins, vandaar dat je misschien geen resultaten kreeg op je zoektocht ;) gaan, alleen dan 1 die aan beide kanten haaks is. Scheelt je denk ik maar een paar millimeter, en is stukken beter verkrijgbaar. Want ik ben bang dat je anders custom moet laten maken bij een electronica-toko.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KhaZ
Op de printers zit een Centronics 36 pin female aansluiting, dan kan er toch alleen een 36 pin male Centronics connector in? Een gewone 25 pins parallelle kabel past niet :'(

• Bart©
  • Laatst online: 12-11 07:43
Een hele tijd geleden waren die removable harddisk drivebays in. Een soort slede in je 5,25"slot waar je een harddisk in kon doen, daar lag een stukje IDE flat-cable in en aan de buitenkant een Centronics zoals jij wil. Zoiets was het.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 11:51
dan moet je alleen nog hopen dat de pinout klopt..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• KhaZ
IDE is 80 pin (toch?), floppy 40 pin, en ik moet 26 pin flat ribbon cable hebben, anders kan het waarschijnlijk niet in het standalone systeem. Toch bedankt voor de input :)

Ik wacht nog even de reacties van anderen af, maar waarschijnlijk wordt het toch naar een electronica boer, om ze custom te laten maken?

• naftebakje
Ik heb hier een catalogus van 2006 liggen, van Inec(Be)/Intronics(nl). (in principe alleen voor bedrijven, maar ik ben er via via aan geraakt, kheb dus geen enkele ervaring met ze).
Ik vind de volgende dingen (ze assembleren ook op maat, mss ook een optie):
Bij hun PCI 22 dingen zit er zo'n gewone parallele poort, aan een connector met flatcable, dat kost 19.96€.
Convertor van gewone D-sub parallele poort naar Centronics: 1.78€. Dat bestaat ook als kabel, 1.8 meter voor 1.58€.
Aha, voor 0.99€ heb je een 26polige flatcable van 0.25m, ene kant is zo'n dubbelrij connector 26 pins, andere kant is een female parallele poort. Typenummer is AK 3310. Daar hang je dan de bovenstaande kabel van 1.8 meter, 1.58€ (typenummer AK 1062) aan, en je hebt je oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.inec.be/inec_be/Images/ak3310.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.inec.be/inec_be/Images/ak1009.jpg.

Zou dus 2.57€ / stuk kosten, wel voor 25+ stuks. Je kan ze ook eens vragen wat het kost om te laten maken, maar dat zal wel (veel?) duurder zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door naftebakje op 11-05-2006 14:55 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• KhaZ
naftebakje schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:50:
Ik heb hier een catalogus van 2006 liggen, van Inec(Be)/Intronics(nl). (in principe alleen voor bedrijven, maar ik ben er via via aan geraakt, kheb dus geen enkele ervaring met ze).
Ik vind de volgende dingen (ze assembleren ook op maat, mss ook een optie):
Bij hun PCI 22 dingen zit er zo'n gewone parallele poort, aan een connector met flatcable, dat kost 19.96€.
Convertor van gewone D-sub parallele poort naar Centronics: 1.78€. Dat bestaat ook als kabel, 1.8 meter voor 1.58€.
Aha, voor 0.99€ heb je een 26polige flatcable van 0.25m, ene kant is zo'n dubbelrij connector 26 pins, andere kant is een female parallele poort. Typenummer is AK 3310. Daar hang je dan de bovenstaande kabel van 1.8 meter, 1.58€ (typenummer AK 1062) aan, en je hebt je oplossing.

[afbeelding] en [afbeelding].

Zou dus 2.57€ / stuk kosten, wel voor 25+ stuks. Je kan ze ook eens vragen wat het kost om te laten maken, maar dat zal wel (veel?) duurder zijn.
Hartstikke bedankt voor deze oplossing _/-\o_

Het is alleen zo, dat een 1.8m kabel, en een converter niet gewenst zijn, is allemaal veel te groot.

Ik heb Intronics gebeld & gemaild, en ben een hoop wijzer geworden. Ik hoor nog van ze of het mogelijk is wat ik wil (kabel wordt dan speciaal gemaakt, door de leverancier).

• naftebakje
KhaZ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:56:
[...]

Hartstikke bedankt voor deze oplossing _/-\o_

Het is alleen zo, dat een 1.8m kabel, en een converter niet gewenst zijn, is allemaal veel te groot.

Ik heb Intronics gebeld & gemaild, en ben een hoop wijzer geworden. Ik hoor nog van ze of het mogelijk is wat ik wil (kabel wordt dan speciaal gemaakt, door de leverancier).
Met alle plezier, rekening volgt :+

Pagina: 1