[Satelliet] Nu nog ermee beginnen.

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, via mijn zus kan ik een schotel, decoder etc. etc. allemaal krijgen. Alleen is het nog wel de moeite waard, omdat ik ook zit te kijken naar digitale TV (van UPC) waarbij je tegenwoordig decoders enzo gratis krijgt (van mijn zus krijg ik het ook gratis)

Maar ze kon mij niet vertellen wat een abbonement moest kosten etc. etc. En aangezien ik een noob ben op het gebied van satteliettelevisie enzo, vraag ik me af wat het me gaat kosten en of het wel goedkoper is dan 'digitale televisie'
Ook vraag ik me af of ik zomaar een schotel kan ophangen, moet hier nog rekening mee gehouden worden etc. etc.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

Stewie!

Keen must die!

Maar ze kon mij niet vertellen wat een abbonement moest kosten etc. etc. En aangezien ik een noob ben op het gebied van satteliettelevisie enzo, vraag ik me af wat het me gaat kosten en of het wel goedkoper is dan 'digitale televisie'
==> http://www.canaldigitaal.nl/

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:32

Jimbolino

troep.com

er zijn best veel fta zenders die het kijken/luisteren waard zijn...

alleen als het ter vervanging van een normaal kabel abo is, moet je bij canaldigitaal zijn...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Red
Die had ik inderdaad al gevonden:

http://www.canaldigitaal....0&t=abonnementen&pakket=7

Free 2 air, die kan ik dus zonder tussenkomst van welke aanbieder dan ook ontvangen? Ik ben echt een noob hierin, nog nooit in verdiept enzo....

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Red schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:32:
Die had ik inderdaad al gevonden:

http://www.canaldigitaal....0&t=abonnementen&pakket=7

Free 2 air, die kan ik dus zonder tussenkomst van welke aanbieder dan ook ontvangen? Ik ben echt een noob hierin, nog nooit in verdiept enzo....
Free to air lijkt me inderdaad gewoon gratis, maar dan heb je, wat Nederlandse zenders beteft, alleen Ned. 1, 2, en 3 :(

edit: zie ook http://www.canaldigitaal.nl/DEFAULT.ASP?ID=338

[ Voor 7% gewijzigd door Whollabilla op 11-05-2006 12:37 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Kwaliteit van schotel (DVB-S) is sowieso beter dan dat brakke Digitenne en andere DVB-T oplossingen, ik weet alleen niet wat de kwaliteit is van de DVB-C oplossingen. (Zoals jij hebt, en ook spul van Casema enzo.)

Als je alle hardware voor nop krijgt is het natuurlijk voordelig, zie de prijsjes voor de abo-vormen maar eens, als je tevreden bent met het basispakket.

FTA oftewel Free To Air betekend dat het ongecodeerd en zonder extra kosten op te vangen en te kijken is, maar dit zijn op de normale Astra satelliet (19,2) voornamelijk duitse en italiaanse dingen, dus als je heel erg van diverse culturele dingen houd is het leuk, anders niet. ;)

Op Astra 2 (28.2) zit dan weer het BBC network FTA, dat is dan al weer veel interessanter. :)

[ Voor 13% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-05-2006 12:57 ]

Aannames zijn fataal.

• Red
En hoe zit dat dan met de schotel afstellen en richten? Ik lees dat je daar speciale apparaatjes voor nodig hebt. En in wat voor richting zit Astra 1 en 2, ivm. plek waar schotel moet komen te hangen enzo.

• binbero
  • Laatst online: 08-02 17:21
http://www.google.nl/sear...schotel+afstellen&spell=1

op de link vind je zat info ,
heb er zelf pas 2 schotels opgehangen gaat vrij makkelijk.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
Milo Warmerdam schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:36:
[...]

Free to air lijkt me inderdaad gewoon gratis, maar dan heb je, wat Nederlandse zenders beteft, alleen Ned. 1, 2, en 3 :(

edit: zie ook http://www.canaldigitaal.nl/DEFAULT.ASP?ID=338
Wij hebben anders gewoon Schotel TV, een kaartje kost 18 euro ofzo en dan nog een paar euro's per jaar voor alle nederlandse zenders (behalve MTV en Discovery voor zover ik weet), extreem veel buitenlandse zenders enz. Dus dat van die alleen Ned 1,2,3 is volgens mij niet waar. :)

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
G-SuPRuuB schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:20:
[...]

Wij hebben anders gewoon Schotel TV, een kaartje kost 18 euro ofzo en dan nog een paar euro's per jaar voor alle nederlandse zenders (behalve MTV en Discovery voor zover ik weet), extreem veel buitenlandse zenders enz. Dus dat van die alleen Ned 1,2,3 is volgens mij niet waar. :)
Toch zie ik op http://www.canaldigitaal....0&t=abonnementen&pakket=7
Bij CanalDigitaal kijkt u gratis naar de Nederlandse publieke zenders en meer dan 100 internationale zenders.
staan :P. Ook zie ik daar wel de logo's van 1, 2 en 3, maar niet van bijv. RTL of SBS.

edit: ook had ik het over het gratis pakket, en jij zegt:
G-SuPRuuB schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:20:
en dan nog een paar euro's per jaar voor alle nederlandse zenders (behalve MTV en Discovery voor zover ik weet)

[ Voor 19% gewijzigd door Whollabilla op 11-05-2006 13:24 ]

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
Milo Warmerdam schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Toch zie ik op http://www.canaldigitaal....0&t=abonnementen&pakket=7
[...]
staan :P. Ook zie ik daar wel de logo's van 1, 2 en 3, maar niet van bijv. RTL of SBS.

edit: ook had ik het over het gratis pakket, en jij zegt:
[...]
Ja, als je alles gratis wil kun je het wel vergeten, dan krijg je alleen die zenders. Maar daar moet je ook nog een smartcard voor aanschaffen, staat eronder ;) Dus kun je netzo goed paar euro meer betalen voor de rest van de NL zenders tog? :? Ik wil niet weten wat een kabel abonnement ook al weer per jaar kost :/

Verwijderd

Vergeet niet dat via de schotel haal je altijd het signaal direct van de satelliet. Digitaal word digitaal uitgezonden vanuit de provider, maar dit hoeft niet de kwaliteit te zijn die vanuit de satelliet verzonden is. ;). Plus zijn je abbo kosten veel lager. :D

En niets is gratis, het goedkoopste abbo is iets van 10Euro per jaar voor de smartcard

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 13:37 ]

Verwijderd

Ik heb UPC Digitale TV weer opgezegd en zit nu aan de Satelliet, De kwaliteit van UPC was diep droevig hier. Satelliet is een veel beter signaal en een stuk goedkoper per maand. Maar je hebt wel een hogere instap prijs. Ik heb net een LCD scherm gekocht en wil een goed signaal Punt. En dat kon UPC absoluut niet leveren, wat een bagger.

Verwijderd

een nadeel van Schotel is,dat je maar 1 tv erop aan kan sluiten,of je moet een extra decoder nemen,met kaart

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Red schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:06:
En hoe zit dat dan met de schotel afstellen en richten? Ik lees dat je daar speciale apparaatjes voor nodig hebt. En in wat voor richting zit Astra 1 en 2, ivm. plek waar schotel moet komen te hangen enzo.
Volgens mij was het gewoon om 12 uur 's middags naar de zon richten of zo... zo deed mijn schoonpa het iig altijd. :D

Maar dit soort dingen staan allemaal in de handleiding van je abbonement

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Red schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:24:

Ook vraag ik me af of ik zomaar een schotel kan ophangen, moet hier nog rekening mee gehouden worden etc. etc.
Je hebt wel vrij zicht op het zuiden nodig, de satelliet hangt onder een hoek van ongeveer 30 graden de hoogte in.

Sommige woningcorporaties doen wel eens moeilijk over schotels.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb hier ook nog een aansluiting liggen maar doe er voorlopig niks mee. Mede omdat ik niks op het Sky pakket kan zien (Sky levert niet naar NL) en mijn huisgenoot de sturing van de motor op zijn receiver heeft: Zit je net lekker Stargate te kijken gaat je beeld op zwart omdat meneer nou eenmaal over een andere schotel wil zappen :(

Voor een groot aanbod aan zenders ben je met de Astra 1 (voor de Nederlandse zenders) en Astra 2 (voor het BBC net, veel series) goed uit. Wil je dan nog wat Duits, Spaans, Italiaans enzovoort dan kun je nog de Hotbird erbij ontvangen op dezelfde schotel, je hebt dan wel een elliptische schotel nodig anders passen je LNB's er niet naast elkaar op.

Wat een ontvanger betreft: Als je er al een hebt, mooi meegenomen, anders zijn de Dreamboxen een aanrader vanwege de grote userbase en de enorme beschikbaarheid van allerlei software, van smartcard-utilities tot complete Media Centers, het ding is immers niks anders dan een ARM machine met Linux.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

voor schotel betaal ik hier ongeveen minder dan 15 euries per jaar dacht ik
en het is scherp.. veel beter dan upc normaal.. met upc digital nog uitgetest

[ Voor 35% gewijzigd door Arnold-D op 12-05-2006 19:53 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Stoney3K : als je een Dreambox hebt moet je er toch wel in slagen enig beeld te krijgen op de Sky kanalen? ;)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Super_ik

haklust!

Stoney3K schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:47:
Ik heb hier ook nog een aansluiting liggen maar doe er voorlopig niks mee. Mede omdat ik niks op het Sky pakket kan zien (Sky levert niet naar NL) en mijn huisgenoot de sturing van de motor op zijn receiver heeft: Zit je net lekker Stargate te kijken gaat je beeld op zwart omdat meneer nou eenmaal over een andere schotel wil zappen :(

Voor een groot aanbod aan zenders ben je met de Astra 1 (voor de Nederlandse zenders) en Astra 2 (voor het BBC net, veel series) goed uit. Wil je dan nog wat Duits, Spaans, Italiaans enzovoort dan kun je nog de Hotbird erbij ontvangen op dezelfde schotel, je hebt dan wel een elliptische schotel nodig anders passen je LNB's er niet naast elkaar op.

Wat een ontvanger betreft: Als je er al een hebt, mooi meegenomen, anders zijn de Dreamboxen een aanrader vanwege de grote userbase en de enorme beschikbaarheid van allerlei software, van smartcard-utilities tot complete Media Centers, het ding is immers niks anders dan een ARM machine met Linux.
welke heeft dan een Arm?
de dm7025 is een mips (Ati xilleon)
en de dm 7xxx hebben een powerpc (ibm pallas, obsolete)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Bigfoot schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:34:
Stoney3K : als je een Dreambox hebt moet je er toch wel in slagen enig beeld te krijgen op de Sky kanalen? ;)
Inderdaad, prima beeld hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

• ScuL
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:39:
een nadeel van Schotel is,dat je maar 1 tv erop aan kan sluiten,of je moet een extra decoder nemen,met kaart
Dat nadeel heb je momenteel bij alle digitale TV-alternatieven (ook kabel en terrestrisch)..
In het buitenland is het al jaren normaal dat iedere TV een eigen decoder heeft en in de toekomst zal dat zeker ook in Nederland het geval zijn.

CanalDigitaal levert overigens tegenwoordig wel extra goedkope 2e en 3e kaartjes met daarop de Nederlandse zenders als je die samen met de 1e aanschaft.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1