Folder kopieeren van een website

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 08:22

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik werk met een forum en er is een website met een theme die hier en daar is aangepast en die ik graag zelf ook zou willen gebruiken. Helaas reageert de webmaster niet op mijn emails dus ik wil de theme folder kopieeren. Het is een default theme dus geen private / gekochte.

Is het mogelijk dat ik een folder kopieeer zoals:

http://www.zijnwebsite.com/forum/themes/niceforumtheme <- hoe kopieeer ik de map "niceforumtheme"?

Alvast bedankt

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sinds wanneer denk je dat GoT gaat helpen bij het rippen van iemand anders z'n site?

Wil je een bepaalde theme graag hebben, dan zou ik contact opnemen met de webmaster of anders met de makers van de theme :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DukeN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:54:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik werk met een forum en er is een website met een theme die hier en daar is aangepast en die ik graag zelf ook zou willen gebruiken. Helaas reageert de webmaster niet op mijn emails dus ik wil de theme folder kopieeren. Het is een default theme dus geen private / gekochte.

Is het mogelijk dat ik een folder kopieeer zoals:

http://www.zijnwebsite.com/forum/themes/niceforumtheme <- hoe kopieeer ik de map "niceforumtheme"?

Alvast bedankt
Vergeet niet dat als het een forum o.i.d. is dat het waarschijnlijk dynamisch opgebouwde pagina's gebruikt.
Die kan je dus niet kopiëren :)

Buiten het feit dat zomaar kopiëren van een website niet al te netjes is ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BtM909 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:57:
Sinds wanneer denk je dat GoT gaat helpen bij het rippen van iemand anders z'n site?

Wil je een bepaalde theme graag hebben, dan zou ik contact opnemen met de webmaster of anders met de makers van de theme :)
Helaas reageert de webmaster niet op mijn emails dus ik wil de theme folder kopieeren. Het is een default theme dus geen private / gekochte.
Maar hoe weet je dat het een default theme is? Als jij dat weet dan valt hij vast ook wel ergens te vinden op het internet ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:57:

Ja dat lukt dus niet. Ik kan geen contact krijgen met de webmaster en het is de default theme van het forum. Maar het gaat om wat knoppen en instellingen. Vandaar :'(

edit: Het is de default theme omdat ik hem ook al draai. Maar de stylesheet is wat anders en de kleuren. Anders moet ik alles zelf handmatig gaan aanpassen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door DukeN op 11-05-2006 11:59 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39

Croga

The Unreasonable Man

Als het een default theme is, waarom haal je dan niet gewoon de software die die webmaster ook gebruikt? Daar zit het dan toch bij?

Er rust zowieso altijd copyright op dat theme. Als de webmaster het zelf gemaakt heeft mag je het niet gebruiken zonder toestemming van de webmaster. Heeft hij het gekregen bij het pakket dan mag je het niet gebruiken tenzij je dat pakket zelf ook koopt.

Hoe dan ook is het "downloaden" van de website verboden.

• Haan
  • Laatst online: 19:04

Haan

dotnetter

Als je die pagina hebt geladen, kan je de stylesheet toch gewoon uit je internet cache plukken?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DukeN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:58:
edit: Het is de default theme omdat ik hem ook al draai. Maar de stylesheet is wat anders en de kleuren. Anders moet ik alles zelf handmatig gaan aanpassen :*)
Dan is het gewoon een kwestie van uitproberen, en ja handmatig kan je het beste doen, anders rip je zijn werk ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gonadan
  • Laatst online: 17:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DukeN schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:58:
[...]

Ja dat lukt dus niet. Ik kan geen contact krijgen met de webmaster en het is de default theme van het forum. Maar het gaat om wat knoppen en instellingen. Vandaar :'(

Het basis theme is dus default.
Alleen heeft die webmaster hem naar zijn eigen wensen aangepast.
Dat mag je dus niet zomaar kopiëren.
Want die aanpassingen heeft hij wél moeite voor gedaan. :)
Haan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:01:
Als je die pagina hebt geladen, kan je de stylesheet toch gewoon uit je internet cache plukken?
Sowieso zal de link naar de stylesheet altijd in de html code staan. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2006 12:02 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ja zover ben ik dus ook. De sytlesheet heb ik ondertussen al.

Maar de bestanden als:

index.php
Display.template.php
BoardIndex.template.php
index.template.php
etc krijg ik niet binnen. :|

edit:

Ja, ik weet dat de webmaster zelf de boel heeft veranderd en het is ook niet zo netjes maar... ik heb een hekel aan dingen doen die al zijn gedaan. ;) Ach ja... anders dan toch maar zelf aan de slag B)

[ Voor 36% gewijzigd door DukeN op 11-05-2006 12:04 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.php bestanden ga je dus never kunnen downloaden.

{signature}

Pagina: 1