ej ik heb nu een database gebouwd waar onderandere ook een aantal getallen in staan. Deze database is voor het budget opmaken van het gehele bedrijf.
Nu wil ik dus met php die getallen ophalen uit de tabel en die optellen.
Nu het ophalen van de getallen en die optellen niet zo'n groot probleem, alleen als ik dan de getallen uit meerdere rijen wil halen telt hij tot nu toe alleen de laatste getallen op.
Ik heb hiervoor de volgende code gebruikt:
$user1 is de gebruikersnaam waar je op zoekt.
Als ik de query in MySQL uitvoer krijg ik dit als resultaat:
De uitkomst van $total_budget is nu: € 20500.
Nu snap ik wel dat ie door die while loop de waardes steeds opnieuw instelt dus dat hij daarom alleen de laatste rij pakt.. Maar hoe kan ik dit nu oplossen.. Moet ik dit wel met een while loop doen of zit ik helemaal in de verkeerde richting te kijken?
Nu wil ik dus met php die getallen ophalen uit de tabel en die optellen.
Nu het ophalen van de getallen en die optellen niet zo'n groot probleem, alleen als ik dan de getallen uit meerdere rijen wil halen telt hij tot nu toe alleen de laatste getallen op.
Ik heb hiervoor de volgende code gebruikt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $result = mysql_query("SELECT investment_cost, maintenance_cost, renewal_cost, support_cost FROM hardware WHERE user=$user1"); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { $investment_cost = $row->investment_cost; $maintenance_cost = $row->maintenance_cost; $renewal_cost = $row->renewal_cost; $support_cost = $row->support_cost; $total_budget = (int) ($investment_cost+$maintenance_cost+$renewal_cost+$support_cost); } mysql_free_result($budget_query); |
$user1 is de gebruikersnaam waar je op zoekt.
Als ik de query in MySQL uitvoer krijg ik dit als resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| +-----------------+------------------+--------------+--------------+ | investment_cost | maintenance_cost | renewal_cost | support_cost | +-----------------+------------------+--------------+--------------+ | 13 | 15 | 16 | 17 | | 66 | 569 | 234 | 456 | | 8026 | 0 | 40000 | 0 | | 500 | 0 | 0 | 0 | | 20000 | 0 | 0 | 500 | +-----------------+------------------+--------------+--------------+ 5 rows in set (0.00 sec) |
De uitkomst van $total_budget is nu: € 20500.
Nu snap ik wel dat ie door die while loop de waardes steeds opnieuw instelt dus dat hij daarom alleen de laatste rij pakt.. Maar hoe kan ik dit nu oplossen.. Moet ik dit wel met een while loop doen of zit ik helemaal in de verkeerde richting te kijken?