HP NC8000 scherm problemen

Pagina: 1
Acties:

• MaxEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 14:44
Ik heb een ander moederbord in mijn HP/COMPAQ NC8000 gezet. De oude was stuk (kortsluiting). De nieuwe start in ieder geval goed op echter na het logo met de "F10 bios" boodschap gaat het beeld op zwart en blijft zwart tot na het opstarten.

Als ik een extern scherm eraan hang dan krijg ik wel alles normaal te zien, op het externe scherm dan, het scherm van de laptop blijft zwart.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Het scherm is niet stuk, ik krijg immers het logo netjes in beeld en dergelijke.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Welk OS?

• MaxEagle
Gaat om Windows XP.
Maar dat is het probleem niet, had ik er misschien nog even bij moeten zetten.
Ook als ik op f10 druk en de bios in ga dan is het beeld al zwart, op de externe monitor niet.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Het is grappig dat het beeld weer terugkomt na het opstarten (als ik het goed begrijp?). Alsof de voorkeur naar de verkeerde video-uitgang is gezet. Kan je het BIOS resetten?

• MaxEagle
John_Glenn schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:21:
Het is grappig dat het beeld weer terugkomt na het opstarten (als ik het goed begrijp?). Alsof de voorkeur naar de verkeerde video-uitgang is gezet. Kan je het BIOS resetten?
Ja dat is het vreemde inderdaad aan iets dergelijks zat ik ook te denken.
Ik heb al een biosupdate gedaan omdat het nieuwe moederbord nog een ouwere bios bevatte welke de wifikaart nog niet ondersteunde. Echter na de biosupdate bleef het probleem ook bestaan. Ik kan nog even proberen om een reset te geven natuurlijk echter ik vrees niet dat dat veel zal helpen want volgens mij is na een bios upgrade de bios automatisch terug naar de factorysettings.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

BIOS van mijn HP laptop gaat iig niet terug naar defaults na update. Maar geen idee of het resetten zal helpen... hoop het :)

• MaxEagle
John_Glenn schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:40:
BIOS van mijn HP laptop gaat iig niet terug naar defaults na update. Maar geen idee of het resetten zal helpen... hoop het :)
Gaan we zekers even proberen...ben echter op mn werk dus uitslag volgt later :)

Helaas ben net thuis maar bios is dus geen oplossing, jammer jammer....

Met HP gebeld, blijkt nog garantie op te zitten.
Monteur net langs geweest en voila, nieuw moederbord doet wonderen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!!

[ Voor 29% gewijzigd door MaxEagle op 12-05-2006 13:51 ]

Pagina: 1