[Meet] Open Dagen Luchtmacht Leeuwarden - 16/17 Juni

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Na wat overleg/brainstormen in #fotografie leek het een aantal mensen wel leuk om een wat uitgebreidere meet in het noorden des land's te organiseren. Na een tip van Danjel leek het ons erg leuk om naar de Open dagen van de Luchtmacht te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtmacht.nl/images/4_94870.jpg

Wanneer?
Vrijdag 16 juni
Zaterdag 17 juni

Het terrein is open vanaf 8 uur. Dit is wel erg vroeg though :+
10 uur vanaf het Centraal Station in Leeuwarden lijkt mij wel een aardige richtlijn om ook de mensen die van wat verder weg komen een fatsoenlijke nachtrust te bieden :p

We moeten dus even kijken wat het handigst is, maar ik neem aan voor de meeste mensen op zaterdag, maar dat geven jullie maar aan :)

Help, hoe kom ik daar! :?
Nou, zo!

Er rijdt een gratis pendelbus vanaf het station, ideaal dus.

Suggesties, aan-op-afmerkingen? Post ze hier.

Wat eten betreft, in Leeuwarden zijn genoeg leuke tenten, helaas ken ik er niet een bij naam, dus suggesties wat dat betreft zijn welkom, zodat ik eventueel een reservering kan plaatsen.

Het is mijn bedoeling om dit een wat grotere meet te laten worden, dus vandaar dat ik er deze keer (itt tot Utrecht en Groningen :+ ) er wat vroeger bij ben.

Aanmelden
Dat kan hier

Het lijstje huidige deelnemers

Afbeeldingslocatie: http://meeting.erkens.info/76/table.png

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:10
Yes :D

Ik heb er nu al zin in!

Wat voor leuke tenten had je in gedachten dan whizzcat? kroeg? discotheek? voedsel?

[ Voor 57% gewijzigd door Danjel op 11-05-2006 11:28 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Niet als topickaping bedoeld, maar er zijn ook opendagen van de landmacht te Havelte aanstaande weekend. Ik zelf vind het mooi om te zien, vooral als ze een 'toneelstuk' opvoeren met Choppers, tanks etc. Zie Landmachtdagen 2006

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Cloud
  • Laatst online: 14:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op vrijdag kan ik sowieso niet, en zaterdag moet ik nog even bezien maar ik zal het zeker proberen !

Leuk eindelijk es een grote meet in 't Noorden :Y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:28:
Niet als topickaping bedoeld, maar er zijn ook opendagen van de landmacht te Havelte aanstaande weekend. Ik zelf vind het mooi om te zien, vooral als ze een 'toneelstuk' opvoeren met Choppers, tanks etc. Zie Landmachtdagen 2006
Niet als topickaping opgevat ;)

Maar het gaat mij eiks meer om een leuke meet in het Noorden. Vandaar de luchtmachtbasis in Leeuwarden :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Danjel
Idd, het is geen vliegtuigjes kijk meet. Maar een meeting in het noorden, Daar komt bij dat vliegbasis leeuwarden een mooie plek is (ivm de opendag) om daar de meet te houden.

Verwijderd

Outerspace schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:28:
Tip voor iedereen hier: we hebben een mooie agenda, dit soort dingen zijn leuk om erin te plaatsen! :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vliegtuigjes is niet echt mijn ding, tevens is het geen zondag, ik kan eigenlijk alleen maar op zondag.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Hangt er vanaf of ik met mijn vriendin ga. Ik wil zowieso vooraan staan bij de jato take off van fatt albert :9.
Maar mischien ga ik zaterdag wel weer :)

/edit
Ow ik lees net dat het meer een algemene meet is. In principe ben ik daar voor de vliegtuigjes. Maar mischien ga ik dan zaterdag wel met jullie mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Kapitein Edward op 11-05-2006 12:21 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

thijz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:17:
Hangt er vanaf of ik met mijn vriendin ga.
Ik zit met hetzelfde :)

Trouwens de vorige keer van de Open Dagen van de Luchtmacht te Leeuwarden waren er ook landmacht eenheden aanwezig. Ik herinner me nog een commando dropping uit een aantal chinooks :) Dus volgens mij komen de landmacht liefhebbers ook wel een beetje aan hun trekken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Met een vader en een hoop vrienden in het leger is het allemaal wat minder spannend, maar ik ga wel. Ik ga de 16de, met m'n pa, m'n vriendin en een kameraad. Om dan de 17de nog een keer te gaan voor een meeting had ik niet erg gevonden, maar dan viert m'n pa z'n verjaardag.....

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 09:27
Count Me In!

16/17 zijn allebei gaar voor mij, maargoed zet ze allebei maar op groen dan pas ik me wel aan :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Heaget schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:18:
Count Me In!

16/17 zijn allebei gaar voor mij, maargoed zet ze allebei maar op groen dan pas ik me wel aan :)
je moet jezelf even aanmelden via de url in de SP ;)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

* GGS_206 gaat ook weer heen. Vorige keer ook geweest, en dat was al vet. Dit jaar weer 8)

Cam of dergelijke neem ik niet mee, kga puur heen voor de vliegtuigen en dergelijke :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Danjel schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:25:
Yes :D

Ik heb er nu al zin in!

Wat voor leuke tenten had je in gedachten dan whizzcat? kroeg? discotheek? voedsel?
Nee, alleen voor de avondmaaltijd even iets leuks. Misschien daarna nog even een kroeg, maar dat zien we dan wel. Eten is ff belangrijker, denk ik... :p

• Danjel
Hm, daar kun je het beste ff mee wachten totdat er bekend is hoeveel er (ongeveer?) meegaan.

• Heaget
WhizzCat schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:19:
[...]

je moet jezelf even aanmelden via de url in de SP ;)
B) Done!

Leuk word dit, heet de dag met je 70-300 :D

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
Zowel op vrijdag als op zaterdag:

08.00 uur Openstelling vliegbasis voor publiek
09:00 uur Aanvang vliegshow

Ben bang dat als je om 10 uur op CS staat dat je een heel erg groot gedeelte van de vliegende show gaat missen. dat is TE zonde, dan maar minder slaap en om 9 uur op de basis zijn...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RonaldH schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:25:
Zowel op vrijdag als op zaterdag:

08.00 uur Openstelling vliegbasis voor publiek
09:00 uur Aanvang vliegshow

Ben bang dat als je om 10 uur op CS staat dat je een heel erg groot gedeelte van de vliegende show gaat missen. dat is TE zonde, dan maar minder slaap en om 9 uur op de basis zijn...
Ohh maar ze vliegen waarschijnlijk de hele dag :) Er zal misschien wel een grotere show geplanned zijn om 9 uur meteen, maar reken er maar niet op dat dat de enige is hoor. Dat zou wel een beetje dom zijn ;) En dat was de vorige keer ook niet zo trouwens.

Oh nu zie ik dat dat zelfs de enige 2 dingen (open en aanvang) zijn die in het programma staan. Oftewel: vliegshow duurt gehele dag.

edit:
Dat moet je natuurlijk niet beletten om 9 uur daar al te zijn hé :P

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 11-05-2006 15:54 ]

• Danjel
Haha, het gaat daar aan 1 stuk door met vliegshows. Dit was vroeger zo en is altijd al zo geweest.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ga sowieso naar de opendagen toe. Ik weet niet of ik nog kom naar de meeting, maar misschien ook wel.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Mja, misschien zou het wel eerder moeten, maar dat doe ik de mensen die van ergens verder weg willen komen niet aan. Dan maar iets minder show :)

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Gezien het aantal demoteams wat ze nu hebben (8 totaal), hebben ze de hele dag wel nodig om alles te laten vliegen.
De show van de Blue Angels duurt bijvoorbeeld al anderhalf uur.
Tel daarbij nog de solo-displays (F-16, F-15E, C-130J, etc) en de base-attack, en je komt waarschijnlijk tijd te kort...

Als je de hele vliegshow wilt zien, en ook nog langs de static wilt lopen, raad ik aan om in ieder geval vroeg aanwezig te zijn (voor 8:00), en eventueel beide dagen te gaan.
Ikzelf ga 4 dagen, ik pak donderdag en zondag er ook nog bij voor aankomst en vertrek van vliegtuigen die op de static show staan.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• Heaget
Oke crap!

Ik kom er net achter dat ik die datum helemaal niet kan ivm wedstrijd in duitsland... :'( Dat is trouwens niet alleen die 2 dagen, het zal heel de week zijn inclusief trainingen etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Heaget op 11-05-2006 20:01 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* Magic gaat al met zijn opa, een groter plezier kan ik hem niet doen :)

als ik een grote groep mensen met L-lenzen tegenkom dan zeg ik wel even hoi :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 20:48
FF beetje off topic, maar EELDE heeft deze zaterdag ook een open dag op 13mei, omdat ze 23mei 75 jaar bestaan.

Ken eerlijk gezegd hele programma nog niet, maar er misschien wel kijken.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Zeg hey, het is hier geen Agenda verzamel draadje aan het worden, dan moet je ff die site van Neo checken, daar staat een échte agenda in ;)

Heaget: zou je zo vriendelijk willen zijn om je dan ook op de aanmeldingssite af te melden ;)

• Heaget
Ik zou me best willen afmelden, maar als ik na 5 minuten nog niet heb gevonden hoe het moet...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Topicstarter
Heaget schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:53:
Ik zou me best willen afmelden, maar als ik na 5 minuten nog niet heb gevonden hoe het moet...
je hebt een emailtje met een w8wrd er in gekregen als het goed is. Daar staat het wel in, maar de usability ontgaat mij ook een beetje hoor ;) (ik had dat de eerste keer ook :+ )

Verwijderd

Da's voor mij 1 km fietsen :P

Woon in de stad.. zal eens zien.. word niks dus.. (Defqon.1 Festival · 2006 17 juni 2006 )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 14:45 ]

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik kan helaas niet aanwezig zijn - maar wens jullie allemaal veel plezier met de Blue Angels. ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WhizzCat schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:38:
[...]

je hebt een emailtje met een w8wrd er in gekregen als het goed is. Daar staat het wel in, maar de usability ontgaat mij ook een beetje hoor ;) (ik had dat de eerste keer ook :+ )
offtopic:
als devver ben ik natuurlijk een ramp kwa usability, dus tips ter verbetering zijn erg welkom :)

• Heaget
Ik heb m'n naam maar veranderd naar "[niks]". Want afmelden kan ik nog steeds niet vinden. Als iemand me uit de lijst kan halen, graag.

[ Voor 28% gewijzigd door Heaget op 13-05-2006 16:46 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Heaget schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:46:
Ik heb m'n naam maar veranderd naar "[niks]". Want afmelden kan ik nog steeds niet vinden. Als iemand me uit de lijst kan halen, graag.
Je had gewoon de datums op "Nee" kunnen zetten?
Of werkt dat niet?

Maargoed, ik zal je wel verwijderen, en meteen deze bug noteren, een lege nickname moet namelijk niet kunnen :X

[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 13-05-2006 16:49 ]

• Heaget
Dat wou ik dus net ff gaan mailen naar die Bug-report, maar nu weet je het ook 8)7

• Danjel
Aangezien De opendag over anderhalve week is wou ik ff weten of er uberhaupt nog iemand gaat komen?

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:15
ik ga waarschijnlijk op vrijdag de 16e heen, want zaterdag moet ik werken. weet alleen nog niet of ik wel of niet alleen ga. :) (anders misschien met jullie mee)

huidige opstelling

Verwijderd

Ik ben sowieso vrijdag aanwezig en met een beetje mazzel zaterdag ook. Ik wil me wel opgeven maar dan is het misschien wel handig om de planning te weten.

Voor mensen die buiten de stad vandaan komen is het veel handiger als ze met de auto komen om die op de aanwezige parkeerplaatsen te parkeren. Het hangt een beetje van de richting af vanwaar je komt maar de bebordingen staan al langs de weg.

Weten mensen ook de tijden hoelaat donderdag vliegtuigen binnenkomen?

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik kan niet :'( Zou graag meewillen maar ik heb die dag een nogal leuke verjaardag die ook wel iets met het leger te maken heeft... *fl4pp13 gaat lekker paintballen met wat vrienden :9 *

Verwijderd

Ik ben er ook, maar ik ga al met andere maatjes dus zal helaas niet bij de meet aanwezig zijn. Wel iedereen heel veel plezier, het worden top dagen denk ik!!

• Stinger666
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik ben ook er ook! Samen met een vriend van me! Allebei met 30D en ik ben te herkennen aan mn groene Minitracker AW en 70-200L 2.8 met 1.4x TC / 100-400L 4.5 5.6!

Spot de tweaker/DPZ'er :P

Ik heb graag wat bewegingsvrijheid dus ga niet voor de meet, maar wellicht komen we elkaar tegen!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Dan zal ik hoi roepen tegen iedereen die met zon grote witte toeter rondloopt!

Voor mijzelf geldt hetzelfde als ^ Ik heb liever wat vrijheid dan dat ik met een (gezellig) groepje rondloop :)

Verwijderd

Ik hoorde net dat de vanaf aankomende maandag de spottersplek bij marsum niet toegankelijk is. Dat wordt dus zoeken naar een ander stekje aangezien de blue angles maandag al gaan aankomen en woensdag beginnen met oefenen.

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk vrijdag, maar ik kom niet naar de meet.

Ter herkennen aan: D70 + Tokina 80-200/2.8 + Lowepro Nova 5 + 20 jarige LR-nerd die dat allemaal bij zich draagt. ;)

• Sijhtam
Mcdeath schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:55:
ik ga waarschijnlijk op vrijdag de 16e heen, want zaterdag moet ik werken. weet alleen nog niet of ik wel of niet alleen ga. :) (anders misschien met jullie mee)
ik heb me aangemeld, maar bovenstaande geld nogsteeds.... misschien ga ik met vrienden heen. dan zeg ik wel hoi.. ofzo. :P

huidige opstelling

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Even kijken hoe de examens gaan, maar ik zou er heeel graag bij willen zijn.
Ik laat het volgende week wel weten.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zit ook nog steeds te dubben :) Ik ga waarschijnlijk met vriendin, maar als ik jullie tegenkom, zeg ik ook wel ff hoi natuurlijk :+ Heb in elk geval wél vrij kunnen krijgen van het werk.

• Ronald
Iemand die heen gaat vanuit noord holland, vrij- en of zaterdag ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Sijhtam
RonaldH schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:37:
Iemand die heen gaat vanuit noord holland, vrij- en of zaterdag ?
Ik ga heen op vrijdag vanuit noord holland. Ik ga met de trein, waarschijnlijk vanaf station uitgeest (tijden weet ik nog niet). Maar of ik met de meet meega is nogsteeds onzeker. :)

huidige opstelling

• Ronald
Mcdeath schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:15:
[...]

Ik ga heen op vrijdag vanuit noord holland. Ik ga met de trein, waarschijnlijk vanaf station uitgeest (tijden weet ik nog niet). Maar of ik met de meet meega is nogsteeds onzeker. :)
Doe mij eens een mailtje toekomen ;-) ?

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

heeft iemand van hier nog een broodje hamburger of braadwurst van mij gekocht daar?

zo ja.. sorry :P

leuke vliegshow.. dat wel :)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Loque schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:32:
heeft iemand van hier nog een broodje hamburger of braadwurst van mij gekocht daar?

zo ja.. sorry :P

leuke vliegshow.. dat wel :)
Die sorry was inderdaad wel op zijn plaats. Was vrijdag helaas erg bewolkt met foto`s maken.
Pagina: 1