Toon posts:

Samenstelling barebone suggesties/tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle tweakers. _/-\o_
Ik ben net nieuw hier op het forum. Omdat ik via mijn werk veel overuren maak e.d. en ik deze uren op moet maken heb ik van mijn baas de suggestie gekregen om de overuren in te ruilen voor een computer.
In mijn "case" kies ik voor een barebone. :9~
Ik kies voor een barebone omdat ik soms voor LANs naar het buitenland toe ga (voornamelijk Engeland).Zelf ben ik een complete n00b als het op computers aankomt, er mee gamen wil wel maar het hoe of wat..... }:O
Omdat ik al via Google searches heb gekeken naar enkele barebones/shuttles kwamen jullie er erg vaak uit qua reviews e.d. en daarom heb ik besloten me op jullie site aan te melden en te vragen naar jullie suggesties. B)

Als eerste heb ik een paar eisen voor de barebone (ik heb trouwens de CSL/FAQ al wel bekeken):
-Hij moet makkelijk te transporteren zijn voor gebruik naar LANs (beetje obvious maar okeej);
-Goede prestaties hebben voor games (BF2 e.d. en een X aantal jaren de nieuwste games aan kunnen);
-Te gebruiken zijn in combinatie met TV (voor opnemen e.d.);
-NVIDIA nForce™ 4 Ultra en een AMD 939 PCI-E processor erin als het kan, dit moeten de beste opties voor barebones zijn op dit moment (van horen zeggen).

Zelf ben ik met een Engelse kennis al aan het rondkijken geweest en de SN25P: http://eu.shuttle.com/en/.../tabid-72/170_read-10611/ zag er veelbelovend uit.
Tot de Engelsmanlander mij dit als reactie gaf:
SN25P Expansion slots
1x PCI-Express 16X, supports Dual-Slot graphics cards
1x PCI-Express 1X...so only room for one PCI-E card other than the PCI-E 16x graphics
I have no idea whether PCI cards (audigy etc) are compatible with PCI-E slots...
Geen idee wat hij hier mee bedoeld :X :?
En zelf weet ik ook niet al te veel over grafische kaarten.

Verder heb ik ook nog gekeken naar een iDEQ 330P: http://www.biostar.com.tw...bone/ideq/330p/index.php3
Maar deze blijkt in vergelijking met de SN25P meer geluid te maken en heeft met nieuwere grafische kaarten een warmte probleem: http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=104462

Dus: Hopelijk kunnen jullie deze newb een beetje de goede kant opsturen. B)

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-01 16:23
Moet je van de baas een kant en klare pc nemen, of kun je ook zelf een PC samen stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Zelf samenstellen gelukkig.
Hij weet al dat ik een barebone wil. Zelf is hij meer zo'n kant en klare kast koper maar omdat ik nogal een gamer ben wil ik zelf beslissen wat erin komt (zodat het niet zo'n standaard kast wordt).

Verwijderd

Had even niks te doen, dus hier is een samenstelling, alles bij salland gekozen:

# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

9565 Shuttle SN25P € 333,61 € 333,61

12649 AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed € 292,44 € 292,44

(2x) 14487 TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 € 73,11 € 146,22

21714 NEC ND-4571 Zwart, Labelflash € 31,93 € 31,93

15280 Maxtor DiamondMax 11 RoHS Compliant 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 133,61 € 133,61

20249 Asus VGA EAX1900XT 512 MB € 380,67 € 380,67

Totaal: € 1577,94

Ik heb gekozen voor een extra grote hdd aangezien er niet veel ruimte is voor meer hdd ruimte. Er kan er nog één bij maar dan krijg je weer problemen met de warmte van het beestje.
Videokaart past erin, want de barebone heeft er ruimte voor ( heb hem zelf gehad ).

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-01 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:36:
Had even niks te doen, dus hier is een samenstelling, alles bij salland gekozen:

# Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal

9565 Shuttle SN25P € 333,61 € 333,61

12649 AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed € 292,44 € 292,44

(2x) 14487 TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5 € 73,11 € 146,22

21714 NEC ND-4571 Zwart, Labelflash € 31,93 € 31,93

15280 Maxtor DiamondMax 11 RoHS Compliant 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 133,61 € 133,61

20249 Asus VGA EAX1900XT 512 MB € 380,67 € 380,67

Totaal: € 1577,94

Ik heb gekozen voor een extra grote hdd aangezien er niet veel ruimte is voor meer hdd ruimte. Er kan er nog één bij maar dan krijg je weer problemen met de warmte van het beestje.
Videokaart past erin, want de barebone heeft er ruimte voor ( heb hem zelf gehad ).
Voeding..? welk merk 350 watt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dan ook goed te doen zodat ik ff vooruit kan met gaming en zo?
En aan te sluiten op de TV?

Sorry, echte n00b hiero.
Salland ken ik, kreeg ik aangeraden via een maat van me en het bevind zich ook nog eens erg dicht bij mijn woonplaats. Mijn maat raadde ook de Asus VGA EAX1900XT 512 MB aan.
Is er Schuttesystems hier nog een beetje goed voor? Hun webwinkel ligt er namelijk al een tijdje uit en mijn baas werkt normaal gesproken veel met hun (voor netwerk en nieuwe computers).

Edit:
De voeding in de SN25P is standaard door middel van de: Shuttle Silent X 350W PSU
Meer info erover is hier te vinden: http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SN25P.asp

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:52 ]

Verwijderd

Killion schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:48:
[...]

Voeding..? welk merk 350 watt.
Standaard geleverd bij een barebone? Zijn maatje kleiner hé!
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:50:
Dit is dan ook goed te doen zodat ik ff vooruit kan met gaming en zo?
En aan te sluiten op de TV?

Sorry, echte n00b hiero.
Salland ken ik, kreeg ik aangeraden via een maat van me en het bevind zich ook nog eens erg dicht bij mijn woonplaats. Mijn maat raadde ook de Asus VGA EAX1900XT 512 MB aan.
Is er Schuttesystems hier nog een beetje goed voor? Hun webwinkel ligt er namelijk al een tijdje uit en mijn baas werkt normaal gesproken veel met hun (voor netwerk en nieuwe computers).
Dit is zeker een pc waar je even mee voorruit kan. Ook heeft deze tv out optie en de videokaart is op dit moment het neusje van de zalm. Natuurlijk komt er over een aantal maandjes, de intel Conroe processor uit die stukken beter presteerd voor een goede prijs.
Ook komt AMD snel met een AM2 socket, alhoewel de performance niet veel scheelt met een socket 939 moederbord.
Ik zou of wachten tot de Conroe ( alleen dan word je wel een soort van "beta tester" ), of koop de s939 barebone zoals ik hem samengesteld had voor je. Eventueel de voeding nog veranderen naar een sterkere voeding, weet alleen niet zo 1,2,3 waar je een voeding voor een barebone kan vinden. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:57 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

ralpje

Deugpopje

Wil je ook echt televisie op kunnen nemen met je barebone (zodat het een beetje een mediacenter wordt) dan zal er uiteraard nog een TV-kaartje in moeten. Hauppage win-tv pvr 150 bijvoorbeeld, als je aan één kanaal genoeg hebt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Damn, da's snel, binnen een uur een reactie voor een complete samenstelling. :D _/-\o_

Verder had ik ook al gehoord over de AM2 socket van AMD.
Hou er niet zo van om BETA-tester te zijn met de computer zelf. Qua games al een keer gedaan.

Wat die voeding betreft zal ik nog eens ff navraag doen bij o.a. Salland en Schutte.

Bedankt voor de info! _/-\o_

EDIT:
Als ik via http://www.shuttleshop.nl kijk staat er bij de Grafische kaarten geen Asus VGA EAX1900XT weergegeven als ik zelf mijn SN25P samenstel. Je zei dat je deze kaart er zelf in had zitten dus het moet geen probleem zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 11:17 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Denk dat het wat overdreven is om te zeggen dat je beta-tester bent als je een nieuwe core koopt. Hooguit wat gedonder met nieuwe moederborden. Maar goed, je schiet er weinig mee op om een AM2-chip te hebben, dus waarom wachten?

Wat je vriend zegt over PCI-kaarten: die gaan dus niet in die SN25P, want die heeft alleen een PCI-e 16x en een PCI-e 1x slot. Een TV-kaart zoals de genoemde Hauppage of een geluidskaart zoals de genoemde Audigy kunnen er dus niet bij. Bovendien is die videokaart denk ik twee slots breed, dus er past sowieso geen kaart meer naast.

Verwijderd

een audigy 2 en tv kaarten heb je natuurlijk ook via USB :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zowiezo dat ik er voor TVopnames mee bezig kan dus zo'n TVkaart heb ik wel nodig.
Is er een andere case/shuttle/barebone waar dit wel allemaal in zou kunnen? Of ga ik dan weer meer richting de "normal computer cases"?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:36:
Ik wil zowiezo dat ik er voor TVopnames mee bezig kan dus zo'n TVkaart heb ik wel nodig.
Is er een andere case/shuttle/barebone waar dit wel allemaal in zou kunnen? Of ga ik dan weer meer richting de "normal computer cases"?
Het is mogelijk, maar dan moet je de 1900XT laten vallen en gaan naar een 7900GTX. Die gebruikt maar 1 PCI slot. En dan houd je de 2e over voor een tv kaart. Mocht je gaan voor de os: MCE dan neem je een hauppauge 150 kaart. Anders ga je voor een standaard tv kaart met wat meer kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik zal als ik hem kan bestellen gelijk navraag bij doen bij Salland of Schutte e.d. en er rekening mee houden. Ik denk dat ik nu in ieder geval voldoende informatie heb waar mee ik uit de voeten zou moeten kunnen.

Verdere suggesties zijn uiteraard welkom!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Shuttle heeft vast ook wel een versie van die barebone waar wel een PCI-slot inzit? Wat je zoekt is dus een barebone met 1 PCI-e 16x slot en 1 ouderwets PCI slot.

Je zit dan wel ineens met een "volle" kast. Als je net iets groters neemt, kan je naar mATX moederborden toe: daarop heb je twee slots meer.

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:12:
Shuttle heeft vast ook wel een versie van die barebone waar wel een PCI-slot inzit? Wat je zoekt is dus een barebone met 1 PCI-e 16x slot en 1 ouderwets PCI slot.

Je zit dan wel ineens met een "volle" kast. Als je net iets groters neemt, kan je naar mATX moederborden toe: daarop heb je twee slots meer.
Ik zal eens verder nakijken en navragen.

EDIT: Ik neem aan dat je bedoeld zoals dit:
http://tweakers.net/nieuws/40024

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Totaal plaatje word dan (afhankelijk van wat het wordt qua case/shutlle):

*Shuttle: SN25P of andere indien mogelijk (moet ik dus navragen/nakijken het hoe en wat);
*Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
*Moederbord: AMD Athlon™ 64/FX (Socket 939) Processors
*Koeler: Integrated Cooling Engine (ICE) (standaard in SN25P)
*Videokaart: 7900GT (volgens mij zou een 7600 GT ook kunnen)
*Geheugen: (2x) TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
*Harde schijf: Maxtor DiamondMax 11 RoHS Compliant 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
*DVD brander: NEC ND-4571 Zwart, Labelflash
*TVkaart: Hauppage win-tv pvr 150
*Luidsprekers: 8-channel audio (standaard in SN25P) + mijn eigen headset e.d.
*Voeding: Silent X 350W (standaard in SN25P)

Ben ik nog iets vergeten?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Ik denk toch echt dat die voeding te zwak is ..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik navraag zal doen bij waar ik hem ga halen zal ik dit gelijk navragen en of er ook een andere voeding mogelijk is.

Verwijderd

7600GT word te zwak als je er toch een aantal jaar mee wil gamen. Het is namelijk de budget versie :) Maar in die SN25P heb je dus 1x pci x16 en een gewoon pci slot.
Je moet dan kijken naar je videokaart hoeveel sloten hij gebruikt. Vraag wel even bij salland of ze eventueel een ander voeding kunnen leveren. Verder zou ik de case / hdd / proc / videokaart niet veranderen. Dit is perfect voor die samenstelling.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:40:
Totaal plaatje word dan (afhankelijk van wat het wordt qua case/shutlle):

*Shuttle: SN25P of andere indien mogelijk (moet ik dus navragen/nakijken het hoe en wat);
*Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
*Moederbord: AMD Athlon™ 64/FX (Socket 939) Processors
*Koeler: Integrated Cooling Engine (ICE) (standaard in SN25P)
*Videokaart: 7900GT (volgens mij zou een 7600 GT ook kunnen)
*Geheugen: (2x) TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
*Harde schijf: Maxtor DiamondMax 11 RoHS Compliant 400 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
*DVD brander: NEC ND-4571 Zwart, Labelflash
*TVkaart: Hauppage win-tv pvr 150
*Luidsprekers: 8-channel audio (standaard in SN25P) + mijn eigen headset e.d.
*Voeding: Silent X 350W (standaard in SN25P)

Ben ik nog iets vergeten?
Zou je wel voor die X2 4200+ gaan?...
Ik denk dat dat een beetje geld verspilling is namenlijk...
je betaald er 100/150 euro meer voor dan een x2 3800+, en hij is maar 200mhz sneller...
Ik weet niet of je 100/150 euro over hebt voor 200mhz....

Dan zou je misschien nog naar een x2 4400+ kunnen kijken..
Die is wel degelijk sneller door z'n extra cache...kost iets meer maarja...

En die 7900GT...Kun je daar geen AIW versie van krijgen?
Dan heb je geen TV kaart meer nodig...

Je kijkt maar wat je met m'n info doet ;)

Erg leuk systeempje verder >:)

Verwijderd

Topicstarter
Keej, thanks.
masc, vraagje, jij had dus een SN25P maar nu niet meer? Wat gebruik je nu dan?

Pieter, zoals ik al eerder zei qua computerspecs e.d. ben ik echt een n00b. Daarom heb ik het hier ook gepost.
Als het goedkoper kan dan is het natuurlijk goed, ben en blijf Nederlander... ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 13:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:03:
7600GT word te zwak als je er toch een aantal jaar mee wil gamen. Het is namelijk de budget versie :) Maar in die SN25P heb je dus 1x pci x16 en een gewoon pci slot.
Je moet dan kijken naar je videokaart hoeveel sloten hij gebruikt. Vraag wel even bij salland of ze eventueel een ander voeding kunnen leveren. Verder zou ik de case / hdd / proc / videokaart niet veranderen. Dit is perfect voor die samenstelling.
Die voeding kan het wel hebben hoor...denk ik
Shuttle levert A kwaliteit voedingen...
Behalve als hij die 1900XT neemt wordt het wat krapper...maar die 7900GT kan hij wel hebben denk ik

Edit: ik heb even een berekening gedaan met DIT handige calculatortje..
Met een 6800Ultra en de rest van het systeem hetzelfde, kom ik uit op 312 watt...dus dat moet wel werken lijkt mij... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 13:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:08:
Keej, thanks.
masc, vraagje, jij had dus een SN25P maar nu niet meer? Wat gebruik je nu dan?

Pieter, zoals ik al eerder zei qua computerspecs e.d. ben ik echt een n00b. Daarom heb ik het hier ook gepost.
Als het goedkoper kan dan is het natuurlijk goed, ben en blijf Nederlander... ;)
Op dit moment zit ik tijdelijk op een desktop te werken. Ga namelijk een msi s270 bestellen en de desktop gaat de deur uit. Voor studie en ruimte gebrek ga ik voor de notebook. Ik had voor deze desktop de sn25p. Ook omdat ik vroeger veel naar lans ging. Was een heel stevige case met veel inhoud.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Die voeding kan het wel hebben hoor...denk ik
Shuttle levert A kwaliteit voedingen...
Behalve als hij die 1900XT neemt wordt het wat krapper...maar die 7900GT kan hij wel hebben denk ik

Edit: ik heb even een berekening gedaan met DIT handige calculatortje..
Met een 6800Ultra en de rest van het systeem hetzelfde, kom ik uit op 312 watt...dus dat moet wel werken lijkt mij... :)
Is die berekening ook mogelijk met de 7900 GT?
Bedankt in ieder geval. Binnenkort maar eens informeren bij Salland en m'n baas.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Zou je wel voor die X2 4200+ gaan?...
Ik denk dat dat een beetje geld verspilling is namenlijk...
je betaald er 100/150 euro meer voor dan een x2 3800+, en hij is maar 200mhz sneller...
Ik weet niet of je 100/150 euro over hebt voor 200mhz....

Dan zou je misschien nog naar een x2 4400+ kunnen kijken..
Die is wel degelijk sneller door z'n extra cache...kost iets meer maarja...

En die 7900GT...Kun je daar geen AIW versie van krijgen?
Dan heb je geen TV kaart meer nodig...

Je kijkt maar wat je met m'n info doet ;)

Erg leuk systeempje verder >:)
Net ff verder gekeken op www.shuttleshop.nl
AMD A64x2 3800 € 326,00
AMD A64x2 4200 € 391,00
65 pleuries verschil dus.:'(
Zal nog eens kijken naar een 7900 GT AIW, zou wel weer schelen.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:03:
Maar in die SN25P heb je dus 1x pci x16 en een gewoon pci slot.
Om precies te zijn, het zijn allebei pci-e sloten, geen "gewone" pci. Zie ook specs:
http://www.shuttle.com/share/product_data/spec/SN25P_DM.pdf

Verwijderd

John_Glenn schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:12:
[...]

Om precies te zijn, het zijn allebei pci-e sloten, geen "gewone" pci. Zie ook specs:
http://www.shuttle.com/share/product_data/spec/SN25P_DM.pdf
Jah ok dat bedoelde ik, verkeerd geformuleerd. Maar als hij een 1900XT neemt, maakt het niet uit wat voor slot het is aangezien hij alleen maar zijn koeler daar kwijt wil. Wil hij daarnaast nog graag tv opnemen, neem dan een usb tv kaart.
7900 AIW is er iig niet, naar mijn weten !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:38:
[...]

Jah ok dat bedoelde ik, verkeerd geformuleerd. Maar als hij een 1900XT neemt, maakt het niet uit wat voor slot het is aangezien hij alleen maar zijn koeler daar kwijt wil. Wil hij daarnaast nog graag tv opnemen, neem dan een usb tv kaart.
7900 AIW is er iig niet, naar mijn weten !
Ik heb ervaring met de combinatie ati 1900xt SLI + shuttle SN25P. Ja, de ati 1900xt SLI zou bijvoorbeeld wel passen in de SN25P maar daarvoor moet je een stukje van de plastic ventilatiekap zagen!! omdat hij de 1900xt hier tegen aan botst. Ook zal je bij de voedig wat kabeltjes anders moeten wegwerken die nu in de plastic clips liggen voor o.a. serial ata en aansluitpunten. Plastic clips eraf slopen en mooi wegwerken dus. Het was echt milimeterwerk om die 1900xt erin te leggen maar het is na wat zwoegen gelukt. Alle ruimte wordt door de kaart ingenomen maar er is zoieso geen plek voor een 'gewone' pci kaart want geen slot hiervoor.

Verder kunnen er maar liefst 3 hd's in de shuttle door een nieuw soort indeling dat de hd's net onder de afdekkap liggen (dwars).

Er zit daar iemand bij Shuttle technical research ontzettend zijn best te doen om uit zo'n klein systeempje voldoende ruimte te bieden voor krachtpatser hardware. 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 13:20 ]

Verwijderd

Voedingen van een Shuttle zijn erg goed, ik heb een Shuttle SN95G5 met met de standaard Shuttle Silent X 240 watt voeding.
En ik heb een behoorlijk configuratie, dat zou een 'normale' 350 watt niet trekken. Dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Wat ik je aanraad is om een kijkje op dit forum te nemen, dit een een dedicated forum voor Shuttle. [url]http://http://www.sudhian.com/index.php?/forums/viewforum/4/[/url]
Hier haal ik altijd mijn Shuttle info vandaan. Daar staan ook verschillende configuraties in m.b.t. tot het model wat jij gekozen. Niet dat de tweakers je niet kunnen helpen, maar is net wat makkelijker.

Ik was net het sudhian forum aan het doorzoeken en vond dit nieuw model

Afbeeldingslocatie: https://sys.us.shuttle.com/newsletter/sampling/sn27p2.jpg

Dit is dus een model met een AM2 socket wat natuurlijk future proof is. Deze shuttle zal binnenkort uitkomen. Dit is trouwens de update van het model waar jij momenteel naar kijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks nog voor jullie replies!
Ik ben er mee bezig geweest met mijn baas en heb een prijsopgave gekregen voor dit (SN26P):
-AMD Athlon 64 3500+ processor
-2x1024 DDR 400 Memory
-G-card:256MB Gforce 6600 GT
-300 Gb S-Ata harddisk
-DVD-burner/writer
-Windows Medicenter License and media.
Kosten: 1400 Euro inclusief BTW

De reactie wat ik ga terugsturen wordt dit:
-***AMD Athlon 64 3500+ processor *Venice
-2x1024 DDR 400 Memory
-***G-card:7600 GT from Nvidia
-***300 Gb S-Ata harddisk + around 80 MB card for C: installation, D for games and so
-DVD-burner/writer
-Windows Medicenter License and media.
-***TV-card/TV-USB for recording from TV

En dan vragen voor een nieuwe prijs

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

-***300 Gb S-Ata harddisk + around 80 MB card for C: installation, D for games and so
Wat is dat voor iets?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, moet 80 GB zijn, behoorlijk verschil tussen MB en GB... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net informatie van een maat van me over de SN27P2.
Moet zeggen dat deze er een stuk aantrekkelijker uitziet dan de SN26P.

Iemand die al iets meer weet over de SN27P2?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Meer dan dit?
Nee :)

Interessant is dat hier weer een ouderwets pci slot in zit... is het TV-kaart probleem ook weer opgelost.

Verwijderd

Ik ben van plan deze shuttle te kopen (XPC SN27P2). Op shuttleshop.nl zag ik 'm laatst staan.

In de shopsurvey heb ik de website niet gevonden.
Correctie: http://tweakers.net/shopsurvey/6790
Geen beoordeling of iets, dus mijn onderstaande vraag gaat nog steeds op.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze website? Op het gebied van service, levering, etc..

n.b.
Ik wil de shuttle kopen met een AMD AM2 A64 Dual 4200+ processor.
2 gb geheugen. 2 300gb sata schijven die ik in RAID 1 wil laten lopen.

iemand nog tips wat betreft de config?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen dat de SN27P2 deze week zo'n beetje meer te verkrijgen is.
Ook bij http://www.sallandautomatisering Ik kreeg hun aangeraden van een maat van me.
Over de config is nog niet superveel bekend omdat de SN27P2 nog maar beperkt verkrijgbaar is.
Wat trouwens voor jouw ook goed uitkomt is de AMD-prijsdaling 8)
Ik wacht even tot na mijn vakantie voor ik hem haal.

Verwijderd

Topicstarter
@ Xillion.
Check de prijzen tussen Shuttleshop en Salland:
Shuttleshop:
Salland (Pre-Order): 459.99 Euro inclusief BTW
Shuttleshop: 629 Euro Euro inclusief BTW.
Verschil: 169,01 Euro

Edit:
Bij zelf configureren kost de SN27P2 bij Shuttleshop 599 Euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 10:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:13:
@ Xillion.
Check de prijzen tussen Shuttleshop en Salland:
Shuttleshop:
Salland (Pre-Order): 459.99 Euro inclusief BTW
Shuttleshop: 629 Euro Euro inclusief BTW.
Verschil: 169,01 Euro

Edit:
Bij zelf configureren kost de SN27P2 bij Shuttleshop 599 Euro
Dat scheelt inderdaad een hoop geld! thnx voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem. Ben zelf ook even flink aan het rondkijken geweest maar ik wacht nog even tot na mijn vakantie.
Geef de SN27P2 nog even een weekje en hij is waarschijnlijk ook uit de PreOrder bij Salland. 8)

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:21
Misschien ook wel niet onbelangrijk.

Klik

Misschien het wachten ook nog waard.

Verwijderd

Topicstarter
KraveN schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:56:
Misschien ook wel niet onbelangrijk.

Klik

Misschien het wachten ook nog waard.
Ik had het al gezien maar toch bedankt. Ik wacht toch nog even zo'n 1,5 maand voor ik mijn SN27P2 e.d. haal.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs bij Shuttleshop is ook gedaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:20:
[...]

Ik had het al gezien maar toch bedankt. Ik wacht toch nog even zo'n 1,5 maand voor ik mijn SN27P2 e.d. haal.
Haal dan gelijk een S775 barebone + Conroe?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:21:
[...]

Is dat ook een Shuttle of een Aopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:13:
[...]

Is dat ook een Shuttle of een Aopen?
Conroe (Core 2 Duo) is de nieuwe Desktop CPU van Intel, gebaseerd op de Pentium M. Hiermee wint Intel eindelijk weer van AMD op de gebieden van performance, prestatie/watt en prestatie/euro :) Ook blijken deze beestjes zéér goed overclockbaar, wat de prestatie/euro alleen nog maar ten goede komt. Overclocks van 50% zijn voor iedereen haalbaar met stock-koeling tot zelfs bijna 100% overclocks voor de die-hards. Binnen enkele weken zouden de eerste productiemodellen in de winkels te vinden zijn, dus als je toch van plan bent om over anderhalf maand pas je computer te kopen... ;)

edit:
Lees hier alles over de Conroe, mét vergelijkingen met de Amd's
http://www.behardware.com...ntel-core-2-duo-test.html

Draadje over de beschikbare moederborden, maar ook de conroe in het algemeen:
Core 2 Duo (Conroe) Motherboard Topic Deel III

Barebone's met ondersteuning voor de Conroe zullen vast wel binnen anderhalve maand beschikbaar zijn (niet alle Socket 775 moederborden/ barebones ondersteunen de Conroe!)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Eind Augustus/Begin September wou ik namelijk kijken wat er dan op de markt is (en nu al even aan het rondneuzen hier en daar).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:21:
[...]

Heb je ook suggesties voor een Barebone?
Ben nu zelf ook al aan het rondneuzen maar suggesties zijn welkom.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik zit ook te denken om zo'n barebone te halen. Nou wilde ik niet supergames etc. op doen dus dacht aan een GF6600 genoeg te hebben. Heb ook een mooie uitgezocht, namelijk de Gigabyte GV-NX66256DP2 compleet met heatpipes. Ik ben niet helemaal zeker of het wel in de kast past. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik heb een mail naar Shuttle gestuurd en kreeg dit als antwoord:
Dear Shuttle-customer,

due to the dimensions, this card will fit into the SN27P2.
We have a list with tested hardware on our website. Here is
a link to the list:

http://global.shuttle.com...portList.asp?Item=SN27P2&

Best regards

Shuttle Support
Is dit nou een ja of een nee? Het is namelijk een beetje bizarre zinsstelling. Op de compatibility list staat Gigabyte Gigabyte Geforce 6600 256MB. Maar geen specifieke versie.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo people,

Omdat ik ook wel geinteresseerd was in een Shuttle heb ik even wat prijzen naast elkaar gezet, ik heb gekozen voor de 7600GT aangezien er DX 10 kaarten aan zitten te komen.

Shuttleshop:

XPC SD37P2
€ 479.00

Intel Core2 Duo E6600 (2.40 GHz. 1066FSB 4MB cache)
€ 359.95

Kingston 2048 MB Dual channel DDR-2 667 (2 x 1024)
€ 229.95

WD 80GB 7200RPM SATA 8MB
€ 49.00

WD 250GB 7200RPM SATA 16MB
€ 87.00

NEC 16x DVD+/- RW DVD Rewriter
€ 39.95

Shuttle 22-in-1 cardreader
€ 32.50

Asus Nvidia EN7600GT 256MB
€ 189.95

Onboard geluidskaart
€ 0.00

Service en afhandelingskosten
€ 89.00

Totaal
€ 1556.30

Alternate:

SD37P2 (-) € 499,-

E6600 (2400 MHz) € 339,-

DIMM 1 GB (1024MB) x2 € 230,-

Raptor (74 GB) € 149,-

WD2500YS (250 GB) € 89,-

EN7600GT Silent/2DHT (256 MB GDDR3) € 185,-

SH-W163A (16/8x, 8/-x(DL)) € 39,-

CardReader (MMC, SD, MD) € 15,-

Subtotaal: € 1.545,95

Ik heb bij alternate wel gekozen voor de raptor 10.000 RPM, ik vind dit een mooiere oplossing om je OS e.d. op te draaien.

Zoals je ziet verschilt de prijs niet zo ontzettend veel }:O

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn Shuttle nu definitief aan het samenstellen en zou graag nog jullie mening willen hebben of het allemaal een beetje compatibel is:
Shuttle SD37P2,
Intel Core 2 duo E6400,
Corsair 2x2048-5400C4,
80GB SATA harde schijf en een+/-300GB SATA harde schijf,
DVD-rewriter,
Grafische kaart (wordt afhankelijk van wat het me gaat kosten in totaal): 7600 - 7900GT - 7950GTS,
TV-kaart Hauppage Win TV-PVR500MCE Dual Tuner + afst.bed,

Mis ik hier nog iets?

Als reactie op de vorige reactie, in een review heb ik gelezen over dat de Corsair die ik als optie heb, bij Shuttle shop kun je hem niet selecteren maar hij was in die review wel gebruikt.
In prijsvergelijking: Kingston 2x1024=2048MB RAM= 229.95 (van Shuttleshop) ------ Corsair 2x2048= 4096MB RAM= 229.94 (van Salland). Kan iemand hier het verschil verklaren of betaal je voor het merk? }:O

Verwijderd

Lijkt mij een fout op de website.2x2048 van Corsair kost geen 229,- :)

Tevens leuke barebone. Denk wel aan de warmte dat het zal maken als je voor een high /mid end videokaart gaat.

zie trouwens nu dat hij er al niet meer opstaat. Goedkoopste 2048MB module kost 232,-

Tevens is het overkill.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 13:50 ]

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 14:54
Ik zou toch ook even kijken of je je systeem niet bij Salland Automatisering kunt bestellen. Voor mij kwam dat in ieder geval het goedkoopst uit. Ik zie dat alleen je barebone daar iets van 450 euro kost, scheelt toch wel aardig wat, zeker in vergelijking met Alternate.

Verwijderd

Topicstarter
Tussentijds:
Shuttle SD37P2,
Intel Core 2 duo E6400,
Corsair 2x1024-5400C4 PRO (vorige was een fout op de site :/ ),
DVD-rewriter,
Grafische kaart: 7900GT (7950 was ook mogelijk maar vind het nog iets te veel doekoe),
TV-kaart Hauppage Win TV-PVR150MCE Dual Tuner + afst.bed (150 aangehouden zodat ik ook nog een nieuwe monitor kan halen),
Shuttle draagtas.
Ik wacht nu een prijsopgave af.

Verwijderd

Topicstarter
Prijsopgaven gedaan bij Schutte en Salland voor:
Shuttle SD37P2,
Intel Core 2 duo E6400,
Corsair 2x1024-5400C4 PRO,
DVD-rewriter,
Grafische kaart: 7900GT
TV-kaart Hauppage Win TV-usb2
Shuttle draagtas.
Verder assemblage e.d.
Salland: 1645,41 Euro Totaal (incl BTW)
Schutte: 1844.50 Euro Totaal (incl BTW)

Verwijderd

Bij Alternate zou ik geen Barebone meer aanschaffen!! :(

Ik was daar laatst en wilde de AOpen EPC945-m8 configureren. Ik wilde er op termijn 4 harde schijven in plaatsen. En dat zou makkelijk gaan. Er zaten 4 sata aansluitingen op....
Bij thuiskomst stond in de gebruiksaanwijzing dat er maximaal twee hardeschijven in konden worden geplaatst. |:(

Daarnaast werd mij verteld dat er geen standaard aansluiting voor mijn tv op zat terwijl er een SCART-aansluiting op zit. En.... omdat ik dus een extra videokaart dacht nodig te hebben kreeg ik het advies voor een videokaart die niet eens in de kast past!!! 8)7 8)7 8)7 8)7

Al met al heeft het me een hoop tijd gekost voor niets.... (Tja, een CPU die zij niet meer terugnamen) 8)7
Zwelgje_76 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:54:
Ik zou toch ook even kijken of je je systeem niet bij Salland Automatisering kunt bestellen. Voor mij kwam dat in ieder geval het goedkoopst uit. Ik zie dat alleen je barebone daar iets van 450 euro kost, scheelt toch wel aardig wat, zeker in vergelijking met Alternate.
Pagina: 1