Muurbeugel met goeie prijs/prest verhouding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Hiephoi,
ik heb gisteren na lang wachten eindelijk mijn JVC LT40S70BU binnen gekregen. Nou ik moet zeggen, dat valt niet tegen! Nou staat hij momenteel op zn standaard voet die bijgeleverd was, maar hij moet aan de muur komen te hangen. JVC heeft zelf echter niet eens beugels ervoor, fraai is dat. Het kreng weegt 24.5kg. Als ik nu bij de bekende Vogel beugels ga kijken, dan vallen mij de schoenen uit wat dit moet kosten. Nou zal je zeggen, je moet niet zeiken, als je zo'n tv koopt moet je ook maar wat uitgeven aan je beugel. Ik denk echter dat er vast vesa beugels zijn die kwalitatief goed zijn voor een wat gunstiger bedrag.

De vogel beugel(s) die in aanmerking zouden komen zijn:

EFW6305, €109, niet kantelbaar (hoeft ook niet perse), http://www.televisiestore...s_muurbeugel_efw6305.html
EFW6325, €189, wel kantelbaar, http://www.televisiestore...s_muurbeugel_efw6325.html
EFW6345, €279 (oeps...), wel kantelbaar, http://www.televisiestore...s_muurbeugel_efw6345.html

Nou hebben ze daar ook het volgende:

http://www.televisiestore..._universele_muursteun_(30

een muurbeugel van Vivanco (nooit van gehoord) die nog een beetje te kantelen is, en universeel, voor €89. Nou is dat maar 2 tientjes goedkoper dan die Vogel beugel, maar deze is dan ook nog ietwat kantelbaar. Heeft iemand ervaringen met Vivanco, of andere merken waar ik eens naar zou kunnen kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan_ op 11-05-2006 10:09 ]

Verwijderd

Ik heb deze:
EFW6345, €279 (oeps...), wel kantelbaar, http://www.televisiestore...s_muurbeugel_efw6345.html

Ik moet zeggen het is een hoop geld en 6 maanden geleden was ie nog 30% duurder.
Voordeel is dat mijn 42" scherm bijna haaks op de muur kan komen te staan waardoor ik van uit de eetkamer ook tv kan kjiken (en voor 350 heb ik geen fatsoenlijke tv voor daar neer te zetten.

Verwijderd

http://www.xmbo.com/shop/...?cPath=27&products_id=167

Ik weet niet hoe deze beugel is, maar goedkoop is hij wel. Ik durfde het niet aan, omdat mijn plasma aan een holle wand moet komen, dus goed materiaal is een vereiste. Maar wel interessant als je hem gewoon op beton, gips of hout monteerd. Bovendien, voor die 18 euro kan je nooit wat verliezen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 14:08 ]

• Rataplan_
hmm ok, dat is idd wel erg goedkoop, maar inderdaad daar vroeg ik ook om :) Ik ga eens navraag doen wat dat voor een beugel is.

Nog meer suggesties?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een mooie beugel voor mijn samsung. Zodat ik hem weg kan klappen als ik hem niet gebruik.

• Rataplan_
weg kan klappen? As in, naar het plafond toe ofzo? Dan heb je nogal een beugel met flinke draagkracht nodig denk ik... hoe groter de 'afstanden' worden, des te meer krachten (momenten) er gaan werken... Heb je al iets op het oog?

• 911GT2
Rataplan_ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:10:
weg kan klappen? As in, naar het plafond toe ofzo? Dan heb je nogal een beugel met flinke draagkracht nodig denk ik... hoe groter de 'afstanden' worden, des te meer krachten (momenten) er gaan werken... Heb je al iets op het oog?
Nee meer zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.televisiestore.nl/vshop/images/art9419.jpg
Maar voor die prijs bedenk ik wel een andere oplossing, want deze is nog niet eens voor 32".
Wel raar dat hier het gewicht van een 32" plasma gelijk getrokken wordt met een 32"LCD 8)7

• Rataplan_
het gaat in deze niet zozeer om het gewicht, maar om de 'aansluitfactor'. Grotere TV's hebben meestel de schroefgaten op 20cm van elkaar zitten, in een vierkant. Kleinere op 10x10cm.

Deze: http://www.televisiestore...s_muurbeugel_efw6345.html is in principe wel geschikt voor grotere tv's, omdat hij variabel in te stellen is.

Afbeeldingslocatie: http://www.televisiestore.nl/vshop/images/art9413.jpg

Niettemin, kostbaar grapje...

Ik denk inmiddels dat ik zelf een beugel maak door domweg een metalen plaat achterop mijn TV te schroeven, met een naar binnen staande rand voor stevigheid. In het vlak wil ik gewoon slobgaten maken en vervolgens in de muur 4 flinke bouten hangen op gelijke afstand.

Ik ben dan voor 10 euro en een uur of twee knutselen klaar, en oerdegelijk. Het is niet te verstellen, maar voordeel is wel dat de TV dan hooguit 2-3cm van de muur zit, terwijl met de genoemde beugels het begint bij 7.4cm. Dat vind ik in mijn geval teveel, omdat de tv aan de schouw komt te hangen en hij anders dus ERG ver de kamer inkomt...

[ Voor 43% gewijzigd door Rataplan_ op 12-05-2006 09:54 ]

Verwijderd

Vergeet niet dat de warmte achter het scherm ook moet wegkunnen. Volgens mij houden fabrikanten vaak een minimale afstand van 7-9 cm aan.

• Rataplan_
daar heb je gelijk in, echter ik denk dat als er een ruimte van 2-3CM is dat dat genoeg moet zijn. Warme lucht stijgt immers en zo breed is lucht niet :)
Daarnaast koelt mn tv actief als hij het te warm krijgt.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Misschien moet je eens naar deze kijken

http://elektronica-online...at_id=1763&hoofdcat=Audio &Video&subcat=AampersandV Accessoires&subsubcat=LCD-Plasma Beugels

Gisteren bij mn buurjongen een 46" samsung lcd scherm opgehangen met een muurbeugel van 69 euro, hij zag er stevig uit en scherm hangt stevig aan de muur.

Doh waarom lukt het me niet om van een woord een link te maken

[ Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 12-05-2006 11:05 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Rataplan_ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:37:
daar heb je gelijk in, echter ik denk dat als er een ruimte van 2-3CM is dat dat genoeg moet zijn. Warme lucht stijgt immers en zo breed is lucht niet :)
Daarnaast koelt mn tv actief als hij het te warm krijgt.
Lijkt me dat je na een paar maanden de muur boven je tv wat donkerder word.

ontopic
Ik had voor m' n jvc ook een vogels beugel gehaald maar paste totaal niet op de tv... er zitten verschillen in de plaats voor de bevestigings plaat.

• 911GT2
Sponz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:24:
[...]

Lijkt me dat je na een paar maanden de muur boven je tv wat donkerder word.
Tja boven de schouw heb je daar toch wel last van volgens mij

• Rataplan_
je dacht toch niet dat ik die open haard nog ga stoken he ;) Die is pas opnieuw gestuckt, glad, gebroken wit, en dus een modern uiterlijk. Ik heb nog gedacht er een kachel in te zetten maar dat wordt het ook niet. Ik heb nu gewoon een open haard erin staan, met daarin een paar houtblokken ter decoratie en voor de rest gewoon een paar kaarsen, dat ziet er nog best leuk uit. De hitte die daar vanaf komt is te verwaarlozen, daarnaast sluit de klep nooit helemaal zodat er altijd iets van warmte weg kan de schouw in.

Dat de muur verkleurd BOVEN de tv doordat er hitte uitstroomt... sja... dat vind ik niet zo'n ramp, als het TE wordt dan pak ik de tv er wel weer af en tex ik weer, dat kost me dan een uurtje werk.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 10:28

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Rainesh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:03:
Misschien moet je eens naar deze kijken

http://elektronica-online...at_id=1763&hoofdcat=Audio &Video&subcat=AampersandV Accessoires&subsubcat=LCD-Plasma Beugels

Gisteren bij mn buurjongen een 46" samsung lcd scherm opgehangen met een muurbeugel van 69 euro, hij zag er stevig uit en scherm hangt stevig aan de muur.

Doh waarom lukt het me niet om van een woord een link te maken
Die ziet er goed uit voor mijn tv! Moet die misshien maar nemen.

• Rataplan_
Inmiddels heb ik ism met iemand die wat beter is in metaal bewerken dan ik, zelf een muurbeugel gemaakt. Het is een simpel idee: achterop de TV wordt een plaat gemonteerd, middels de VESA gaten (bij mij 20cm uit elkaar, in het vierkant). De plaat wordt dmv afstandbussen (die op de plaat gelast zijn) 2.5CM van de TV afgehouden. In die plaat zitten 2 slobgaten, in de muur twee M10 bouten. En daar is het geheel aan opgehangen. Door in de twee bovenste bussen nog een extra, te borgen moertje te plaatsen hebben we het zo gemaakt dat de tv exact waterpas te zetten.

Indien gewenst kan ik wel een foto plaatsen. Het idee is gemakkelijk, het heeft me nog geen 5 euro gekost aan materiaal (gereedschap was allemaal voor handen) en een paar uurtjes werk. Dat heb ik er graag voor over gehad, het hangt als een euh... muur ;)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 10:28

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Rataplan_ schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:38:
Inmiddels heb ik ism met iemand die wat beter is in metaal bewerken dan ik, zelf een muurbeugel gemaakt. Het is een simpel idee: achterop de TV wordt een plaat gemonteerd, middels de VESA gaten (bij mij 20cm uit elkaar, in het vierkant). De plaat wordt dmv afstandbussen (die op de plaat gelast zijn) 2.5CM van de TV afgehouden. In die plaat zitten 2 slobgaten, in de muur twee M10 bouten. En daar is het geheel aan opgehangen. Door in de twee bovenste bussen nog een extra, te borgen moertje te plaatsen hebben we het zo gemaakt dat de tv exact waterpas te zetten.

Indien gewenst kan ik wel een foto plaatsen. Het idee is gemakkelijk, het heeft me nog geen 5 euro gekost aan materiaal (gereedschap was allemaal voor handen) en een paar uurtjes werk. Dat heb ik er graag voor over gehad, het hangt als een euh... muur ;)
't is dat ik niet het gereedschap ed heb en de handigheid niet te vergeten :) Dus ik zal gewoon een aan moeten schaffen ben ik bang

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 13:07
Zelf heb ik deze http://www.barkan-eng.com...p?id=3&subid=14&prodid=23 en is kantelbaar, tevens kunnen er twee sloten op zodat je het scherm er niet zomaar afhaalt.

Bij VB.net kost deze 87euro, mooi prijsje d8 ik zo maar.

Omschrijving Beugel 0-15 graden LCD/ Plasma (model 61)
Kantelbaar (0 tot 15 graden) LCD/Plasma ophangbeugel voor schermen van 81 tot 165cm.

Specifications:

Maximum TV size: 32" to 65" (81 to 165cm)
Dimensions: Wide 79cm, Height 54.5cm
Max weight: 85kg

• Rataplan_
Mooie prijs inderdaad, deze beugel heb ik voorheen nog niet gezien. Als ik naar het plaatje kijk lijkt 'ie me als de beugel zelf is uitgeschoven, niet meer zo stevig. Je moet echter al een flink bakbeest hebben om dat nodig te hebben...

Bij de Gamma heb ik een soortgelijke beugel gezien, en deze was ook te kantelen, echter met een belachelijk systeem: gewoon een pal met een aantal nokken. M.a.w., wil je de tv kantelen, moet je hem als het ware uit de beugel tillen en hem in een andere nok terugzetten. Dat is bij deze beugel toch niet het geval, wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:28:
Vergeet niet dat de warmte achter het scherm ook moet wegkunnen. Volgens mij houden fabrikanten vaak een minimale afstand van 7-9 cm aan.
Niet van de achterkant....anders zijn die reclame met hun plasma/lcd's aan de muur gemonteerd toch ook een dikke grap ;) . 7 a 10cm er boven jah, dat kan wel klopen omdat meestal een plasma/lcs ventilatie rooster boven en onder heeft. En omdat dus warme lucht stijgt trekt door dit weer koude lucht aan de onderkant aan.
Althans zo staat het in mijn LG 50inch plasma (TH-50PHD8UK) handleiding uitgelegt :) .

Trouwens een goeie muurbeugel is erg erg belangrijk. Vooral door het gewicht die aan zo beugel hangt is niet mis. Daarom zijn zwaaiarm beugels ook altijd best prijzig. Vergeet niet tekijken naar goeie schroefpluggen, die zijn namelijk in vele soorten afhankelijk van je type muur, beton, hout, gips (dat kan ik dan ook sterk afraden :P) etc etc.
succes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 18:51 ]

Verwijderd

oeps...:X

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 18:47 ]

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 13:07
Rataplan_ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:25:
Mooie prijs inderdaad, deze beugel heb ik voorheen nog niet gezien. Als ik naar het plaatje kijk lijkt 'ie me als de beugel zelf is uitgeschoven, niet meer zo stevig. Je moet echter al een flink bakbeest hebben om dat nodig te hebben...

Bij de Gamma heb ik een soortgelijke beugel gezien, en deze was ook te kantelen, echter met een belachelijk systeem: gewoon een pal met een aantal nokken. M.a.w., wil je de tv kantelen, moet je hem als het ware uit de beugel tillen en hem in een andere nok terugzetten. Dat is bij deze beugel toch niet het geval, wel?
Zelf heb ik een plasma Panasonic 37PV60E er aan hangen, in een gips muur van 7cm dik. heb 8x schoef en plug gebruikt en hangt als een huis. bij de 37" en 42" hoef je de beugel niet uit te schuiven.

scherm is zeer makkelijk te kantelen zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.frimu.nl/tvs-fr160.jpg
Dit doe je doormiddel van de twee beugels boven, in drukken en dan kantelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chimsie78 op 03-06-2006 16:46 ]

• Rataplan_
hmmm... nice nice nice. Dit is wat ik ervan gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/9859/beugel5gu.jpg

Zoals gezegd, een simpele plaat met een 4tal afstandbussen, 2 slobgaten en twee flinke M8 bouten. De twee boutjes die in de bovenste bussen zitten zorgen ervoor dat je het geheel nog wat waterpas kan zetten, doordat deze zich afzetten tegen de koppen van de bouten in de muur. Hangt als een huis, en je ziet hem natuurlijk ook niet hangen. Dus die lelijke kleur van de grondverf is dus geen enkel probleem. Ik heb er nog aan gedacht hem in de zelfde kleur als de muur te texen, maar dat heb ik gelaten voor wat het was. Ik ben er heel content mee!

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan_ op 07-06-2006 13:23 ]

• 911GT2
Ik ben intussen afgestapt van het beweegbare...
Nou zie ik soms beugels waar dan bij staat tot 30" en 25 kg
Die van mij is 32" maar maar 9 kilo of zo... kan ik zo'n beugel dan gebruiken?

• Rataplan_
Waarschijnlijk niet. De grootes hebben namelijk direct betrekking op de afstand van de bevestigingsgaten achter op de TV. Op een beugel voor kleinere tv's zullen die gaten waarschijnlijk op een andere plaats zitten, of dichter bij elkaar. Bij mijn 40'' tv zitten ze 20cm uit elkaar, maar bij < 37 geloof ik 15cm. Dan heb ik erook nog gezien die niet in een vierkant, maar in een rechthoek zijn 'geboord'. Hier moet je dus goed naar kijken voordat je een beigel aanschaft!

Overigens ik denk dat je tv zwaarder is dan 9 KG. Mijn 40'' JVC weegt zonder voet 24KG...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:55
Megakick:

Ik heb sinds gisteren mijn TV opgehangen met een vrij standaard beugel van Vivanco alleen ik vind dat ie te hoog hangt maar iemand anders zei van ja is goed.
Nou is het mij niet echt van wat anderen zeggen maar mijn vraag: Hoe hoog hangt jouw flatscreen gemeten vanaf de onderkant van het scherm?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rataplan_
Ik zal vanavond eens meten. Maar het boeit toch niet hoe hoog hij hangt, als jij er tevreden mee bent en er lekker naar kan kijken.... Mijn tv hangt hoger dan dat hij op een regulier meubel zou staan. Ik lig echter graag onderuit op de bank waardoor je hoofd ook al iets naar boven helt. En zo is hij opgehangen, zodat als ik lekker op de bank zit/hang, ik relaxt tv kan kijken.
Pagina: 1