Toon posts:

Welke server moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een server kopen waar windows 2003 op kan draaien.
Ik heb alleen nog geen verstand van servers. Kan iemand mij vertellen welke componenten er in moeten en waarom?
Alvast bedankt
_/-\o_

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
Wat heb je zelf al uitgezocht. Wij kunnen zelf wel een server samenstellen, maar wat wil je ermee doen? Wordt het een pdc, database server, webserver of iets heel anders.
Er zijn zoveel dingen om dan rekening mee te houden. Wat meer info is misschien wel handig.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

lees AFGELOPEN MET DE SIMPELE TOPICS IN PNS eens door? dit is echt geen fatsoenlijke topicstart...

Hier staat tekst

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Welke versie van server 2003 ?
Wat wil je ermee doen ?

De info die je zelf geeft is kansloos weinig om iemand een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks samengesteld ik wil gewoon een simpele server hebben die windows 2003 exchange kan draaien

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 10:12 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Ik zou snel zijn, voordat er een slotje op zit. Zo te zien ben je hier ook vrij nieuw op het forum, dus misschien is het verstandig dat je eerst ff de sticky topics doorleest, die ook zijn voorzien van vrij duidelijke titels: klik 1, klik2.

edit:
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:12:
Ik heb nog niks samengesteld ik wil gewoon een simpele server hebben die windows 2003 exchange kan draaien
Ja, zo werkt het hier dus niet hè.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ehm, microsoft heeft een site (jaja) waar ze in ieder geval de minimum requirements opgeven: http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx

Hier staat tekst

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
www.dell.nl

heeft de meeste simpele servers die gewoon werkend worden afgeleverd.

Verder kunnen we hier ook niet echt meer antwoord op geven want je geeft helemaal niet aan wat je precies wilt op de server, hoeveel users,

simpel topic duz

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:14:
ehm, microsoft heeft een site (jaja) waar ze in ieder geval de minimum requirements opgeven: http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx
Als dit niet duidelijk is :Y)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Elke pc kan je gebruiken als server. Nu heeft Sjaak_Afhaak al netjes een link gegeven met de minimum eisen van w2k3. Dan weet je in ieder geval al wat je minimaal moet hebben. Als je er geen verstand van hebt kan je het best een kant en klaar pc kopen. Maar als je er een gaat kopen moet je gewoon kiezen wat je wil.
Kijk eerst waar je de server voor gaat gebruiken. Storage, webserver (een dik forum, of een site van "mijn schildpad en ik"). Aan de hand hiervan kan zeggen welke dingen voor jou belangrijk zijn. (Rekenkracht, storage etc.) Dan kan je vervolgens gewoon gaan uitzoeken. Kies een kant en klaar pc, of zelf wat componenten. Zodra je een complete server hebt samengesteld kom je weer terug, en dan kan je vragen wat anderen er van vinden. Eerst altijd zelf onderzoek doen. Het is niet de bedoel dat anderen alles voor jou gaan voorkauwen.

Verwijderd

Topicstarter
ok is goed

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Denk ook aan de SLA's ( [google=SLA] ) met de leveranciers. Servers samengesteld uit bokkiewokiie onderdelen heb ik weinig vewrtrouwen in.
Denk ook aan het feit waar je die server voor inzet: zakelijk of privé :?

Als het zakelijk is zou ik vlot kijken naar de betere A merken serverfabrikanten als HP/Compaq, IBM of Dell.

Als het zakelijk is zou ik ook een kostenbaten analyse maken wat het bedrijf het kost als de server stuk gaat (niet kunnen werken etc etc, loonkosten personeel), en vergelijk dan de kosten van een A-merk server en een bokkiewokkie server van de pcboer om de hoek :+

Vandaar dat de A merk fabrikanten met SLA werken (garanties en support) en je daar afhankelijk de prijzen voor betaald.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Dat jullie nog de moeite doen 'm dingen vol te kauwen :{
Hoe weten we wat je wilt? Gaat het om een productieserver of een thuisbakje? 256MB ram of 16GB? Raid5 of niet? UPS? licenties van bepaalde software? enz.

Hoe oud is de TS?

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 11-05-2006 22:51 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, we gaan hier niet uitgebreid jou zoekwerk zitten doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.