Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDF beveiligen?

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem met het PDF beveiligen en ik
heb gezocht naar Adobe Livecycle Policy Server maar dat was
een beetje te duur dus is er misschien wat andere manieren om
te voorkomen dat mensen het PDF dat ik heb verkocht naar andere mensen
te sturen?

Greetz,
-2k-

Verwijderd

jij stuurt iets over de mail, en wilt niet dat de ontvangers het kkunne doorsturen naar andere mensen?

of wil je hem beveiligen zodat de ontvangers hem niet aan kunne passen?

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28
Als de ontvangers het kunnen lezen, kunnen ze het ook aan anderen laten lezen. Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn over wát je precies wilt beveiligen? :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is niet te voorkomen, maar wellicht is het dan beter om het telkens te beveiligen met een ander paswoord om het te mogen openen en printen.

(en nog een 2de/3de om de beveiliging uit te schakelen)

als die pdf dan in't wild verspreid word weet je aan de hand van het mee vermelde wachtwoord wie het openbaar heeft gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
kijk zoals je bij een e-book shop boeken koopt die digitaal zijn
zoiets wil ik maar dan via e-mail. :D
Ik heb onderzoek gedaan en aan de hand van dat, is de PDF aan de IP van
de gebruiker vast gezet zodat alleen dat IP kan bekeken worden en de rest niet.
Maar ze gebruiken Adobe Content Server en die is nu niet mogelijk dus ik vraag
me af of er een andere optie is behalve Adobe Livecycle policy server

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dat is niet mogelijk: als je het uit handen geeft heb je geen invloed over hetgeen de anderen ermee doen. Een wachtwoord genereren op basis van bijvoorbeeld hardware id's is volgens mij niet mogelijk.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ze doen dat met de hand met Adobe DRM dat is met msn passport.net functie :O
En dan hebben ze het IP vastgezet op het PDF. Maar ik weet niet hoe ze het doen >.<
Dat hebben ze wel voor elkaar gekregen, ik heb het niet geprobeerd dus ik weet niet
zoveel vanaf.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Naja zogauw een iemand het heeft ontvangen kan deze er screenshots van maken, overtypen of whatever :)

Je kan het ze alleen wat moeilijker maken :)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
euhm screenshots maken geeft niet want ik denk niet dat ze het gaan doen (daar ga ik vanuit)
want het is ongeveer 100 blz dus zoveel screenshot maken kost denk ik wel veel tijd.
En ja dat kan je niet beveiligen maar ik wil alleen dat ze het pdf niet kan versturen
en als ze het versturen dat degene die ontvangen heeft niet kan openen of niet zien ^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje verder onderzocht en Adobe Livecycle Document Security heeft
met een certificaat een password en daarna wordt het in de computer opgenomen
de certificaat. En zo hoef je niet steeds de password om de PDF te bekijken.
En mijn vraag is weet er iemand over Adove Livecycle Document Security? of
weet iemand misschien andere programma's?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 15:20 ]

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ik weet wel dat ik het behoorlijk kl*te zou vinden als ik die troep op mijn pc moet installeren om dat document te bekijken.... en kost zo'n pakket ook niet veel geld?

uiteindelijk is het niet tegen te houden. Die persoon zal er evenveel moeite in stoppen als de belangrijkheid van het document.

Verwijderd

beetje late reactie misschien maar evt heb je er iets aan...

als je de pdf nou eens op je eigen server via wachtwoord inzichtelijk maakt voor alleen het ip-adres van de persoon die het in mag zien? je geeft de juiste ontvanger het url adres + wachtwoord en dan is het denk ik weer een stukje moeilijker om de info door te spelen!

maar, zoals al eerder vermeld, áls iemand iets koste wat kost wil dupliceren is dat eigenlijk altijd wel mogelijk...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:43:
beetje late reactie misschien maar evt heb je er iets aan...

als je de pdf nou eens op je eigen server via wachtwoord inzichtelijk maakt voor alleen het ip-adres van de persoon die het in mag zien? je geeft de juiste ontvanger het url adres + wachtwoord en dan is het denk ik weer een stukje moeilijker om de info door te spelen!

maar, zoals al eerder vermeld, áls iemand iets koste wat kost wil dupliceren is dat eigenlijk altijd wel mogelijk...
PDf opslaan op schijf > PDF uploaden naar site > Dag leuke beveiliging :w

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1