Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MOD] Freecom externe HDD power

Pagina: 1
Acties:

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 21:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Ik heb zelf sinds gisteren een 400 GB Freecom Netwerk schijf. Na hem een avondje aan te hebben gehad merkte ik dat hij vrij warm werd. Aangezien ik daar niet echt van houd wil ik er een kistje omheen maken, met een fannetje erin. Dan kan hij gewoon de meterkast in.

't probleem is even dat ik hem ook nog aan en uit wil kunnen zetten. Maar als hij in een kistje in de meterkast zit is dat niet echt makkelijk. Er zit een flipover schakelaar op, waarmee hij uit te schakelen is. Ik vraag me nu af of hij hiermee "afgesloten" wordt, of er gewoon de spanning afgehaald wordt. In dat laatste geval is het een kwestie van een schakelaar voor de voeding, in het eerste zal ik iets met een elastiekje moeten doen. Want als ik hem open maak is m'n garantie weg...

De vraag is dus of iemand het weet, of enig idee heeft waar ik dat zou kunnen vinden. Openmaken en kijken is geen optie, ivm de garantie.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
99.9% kans dat het schakelaartje gewoon de voeding onderbreekt. Dat kan je dus ook gewoon doen, let er wel op dat je geen bestanden van/naar de schijf aan het kopiëren bent als je hem uitschakelt, maar dat had je zelf al wel bedacht ws :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je kunt het controleren door hem uit te zetten en dan te kijken wat er gebeurt. Valt de harddisk direct stil en gebeurt er niks meer dan wordt gewoon de spanning ervanaf gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Cassettebandje op 11-05-2006 18:21 ]

• deWit

deWit

Topicstarter
Na 't uitschakelen valt hij inderdaad gewoon weg. T kleine fannetje wat erin zit is ook gelijk uit. Dan denk ik dat hij hem dus gewoon uitschakeld.

Das mooi, dan kunnen we van de week even een kistje ervoor maken ;-)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

rdejongjr

Gnome

Prop er anders een 3(of was het nou 4) cm fannetje in, en zet die op 7 volt (+ aan de 12v en de -aan de 5v)

de gaten zitten er al voor, en je houd de kleine behuizing

suc6

• deWit

deWit

Topicstarter
Ik ben er al achter dat het warm zijn ook kwam door de vrij hoge omgevingstemperatuur. Heel m'n case had hier last van. Het is nu de bedoeling om hem gewoon in de meterkast te gooien, met een fannetje erboven. En niet met een kistje.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Je kan controleren of de knop de HDD afsluit of gewoon power uitzet door een multimeter op de poweraansluiting te zetten, en dan de schakelaar te bedienen. Als ie uit staat en de weerstand is gigantisch hoog (over de 1 meg), en als je hem inschakelt en de weerstand is laag (iets van 10 tot 1000 ohm ofzo) dan is de schakelaar gewoon een schakelaar die de power verbreekt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1