Toon posts:

Matrox Parhelia 128 en K8N Neo2 nForce3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matrox Parhelia gekocht om mijn Matrox G550 te vervangen. Na het installeren van deze kaart gaf het alleen 1 lange beep en daarna 2 korten. Na wat research op het Matrox forum en op het forum van msi blijkt dat de Parhelia niet werkt met mijn S939 msi K8N Neo2. Ik heb de Parhelia in een S478 Intelbak getest en boot gewoon. Het lijkt er dus op dat de kaart hekel aan nForce3 heeft EN zelfs, volgens Matrox forum, in een VIA KT880 chipset wordt opgeblazen!

Heeft iemand deze kaart op een S939 moederbord draaien en zo ja welke? Ik wil namelijk heel graag deze kaart werkend hebben zonder nieuwe processor (nu Opteron 144) en koeling aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Jemig!!!! Heeft niemand hier een fatsoenlijk antwoord op? :'(

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:10:
Heeft iemand deze kaart op een S939 moederbord draaien en zo ja welke?
Kan je deze vraag niet aan de helpdesk van Matrox stellen? Ik neem aan dat zij wel weten in welk S939 mobo die kaart wel gewoon werkt.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Staan dat soort info niet op het forum van Matrox zelf.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
misschien in een computerwinkel vragen of ze em op een Ati S939 willen testen?
ik weet eig niet of Ati wel een AGP S939 mobochipset heeft... :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Het Asrock Dual Sata2 moederbord heeft een Uli 1695 chipset. Als je googlet op dit moederbord in combinatie met "matrox parhelia", kom je op het Matrox forum uit. Volgens een aantal mensen schijnt deze combinatie wel te werken.

Quote:
ASRock 939Dual-SATA2 has very fast AGP-8x slot and I don't have any problems running games with this motherboard and with my Parhelia AGP-8x card.

Verwijderd

heb dezelfde problemen gehad met een parhelia kaart en met een quad kaart van matrox
gebruik nu het moederbord van Asus A8V de luxe met agp slot
en daarop draait de matrox kaart
de kaart heeft inderdaak problemen met bepaalde chipsets
voornamelijk de sets van nvidia
dit is ook terug te vinden op het forum van matrox

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zo'n ASrock 939Dual-SATA2 ga aanschaffen. Schijnt nog aardig goed te zijn ook nog.
Ik laat wel horen hoe het afloopt.

<edit>
Ik heb nu een Asrock 939Dual-sata2 moederbord. Deze draait als een zonnetje met mijn Parhelia 128MB kaart. Geen problemen dus
</edit>

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 09:09 ]

Pagina: 1