[XP] Na updates met geen mogelijkheid op te starten

Pagina: 1
Acties:

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Kleine probleemomschrijving:

Ik start zoals altijd mijn computer op vanuit de slaapstand. Dit doe ik altijd, ik vind het makkelijk om verder te kunnen gaan waar ik was gebleven. Zo ook deze ochtend, waarna ik enkele updates kom installeren. Nu had ik daar deze morgen tijd en zin in, dus ik heb alles (door de klikken op uitschakelen met updates installeren) laten installeren. Tot zover alles normaal, de pc ging ook normaal uit.

Toen ik echter opnieuw opstartte was de pc met geen mogelijkheid meer op te starten. Niet in de normale modus (zonder of met netwerkmogelijkheden of opdrachtprompt), niet in de laatst bekende juiste configuratie, en al zeker niet normaal. Normaal valt de pc al uit (hij start gewoon opnieuw op) na nog niet eens een seconde XP-opstartscherm, bij de veilige modus krijg ik het idee dat hij pas opstart als hij naar het bureaublad wil.

Configuratie:
AMD 3500+ Winchester
1GB RAM (2x 512MB)
Asus A8N-SLI Deluxe
XFX GF6800GT
Maxtor DiamondMax 10 200GB
Coolermaster 450W voeding

Mogelijke oplossingen:
Voorlopig lijkt het me duidelijk dat de oorzaak in de laatste 3 updates zit van Windows. Zaak is dus om die updates te verwijderen, alleen ik kom niet in de veilige modus. Om toch andere dingen niet uit de sluiten heb ik de BIOS gereset (geen nut).

Weet iemand een oplossing van dit probleem, wat erg vervelend is naar mijn mening?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Je kunt niet bepalen waarom hij vastloopt neem ik aan, wat krijg je te zien, flitst er misschien een blauw scherm voorbij ?

Het enige waar je dan nog bij kunt komen is de recovery modus, maar afhankelijk van wat er mis gaat kun je het daarmee oplossen.

Om een probleem goed te herkennen heb je wat ervaring nodig, jij ziet volgens mij helemaal niets ongebruikelijks behalve dat je pc niet opstart, waardoor ik in ieder geval niet kan bepalen wat er aan te doen.

Vervelend om te adviseren, maar als ik jou was zou ik maar gewoon een herinstallatie doen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Punt is: Er valt ook niet ongebruikelijks te zien. Hij doet volkomen normaal, zelfs in de veilige modus, alleen op een gegeven moment valt hij uit. Geen foutmelding, geen blauw scherm (ze staan bij mij ook uit, hij is nog _nooit_ vastgelopen op deze installatie), niets. Ik begon al te denken aan mijn voeding, alleen dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij het 3 seconden ervoor wel deed, en alles gewoon opstart.

ik zou eventueel het moment wanneer de veilige modus eruit gaat kunnen posten, is dat een idee?

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

wij hebben hier na het draaien van microsoft update ook problemen met clients die proberen inte loggen krijgen exit code 1 en daarna crashte SCVhost en kon je niets meer,
na het inloggen met admin rechten en het draaien van microsoft update deed alles het weer.
alleen moeten we wel veel clietns aflopen.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik kom niet eens bij het inlogscherm, laat staan dat ik in kan loggen.... :(

Morgen maar een re-install draaien, dit is niets.

Verwijderd

in dit geval, check ook even de temperatuur van de processor voor zover mogelijk. kan zijn dat de hittebescherming in werking treedt en dat de pc zichzelf uitschakeld. Dat zou je merken aan het feit dat hij op verschillende momenten zichzelf uitschakelt.

maar dat is het denk ik niet, zou wel toeval zijn in combinatie met een update.
Pagina: 1