Kon geen betere titel verzinnen helaas. Maar hopelijk duidelijke uitleg 
Ik wil dus van een oude tabel naar een nieuwe tabel kopieren. new_table heeft 1 veld meer dan old_table
dat ziet er dus alvolgt uit:
new_table ( groupid, name, age)
old_table (name, age)
Normaal gesproken kan dat met stukje code als deze.
Maar ik wil met PHP een variabele meegeven aan groupid. Na uitvoeren van de SQL statement zijn er meerdere rijen die gekopieerd moeten kunnen worden.
Dus als voorbeeld:
old_table (kees, 50)
old_table (piet, 40)
moet worden bij een groupid variabele van bijvoorbeeld 5
new_table (5, kees, 50)
new_table (5, piet, 40)
Ik heb al heel wat SQL tutorials doorgelopen maar er zijn er weinig tot geen die dieper op het kopieren tussen tabbelen ingaan. Ergens heb ik ook een stukje gezien waarbij ze gingen kopieren met SELECT INTO. In principe maakt het me niet uit hoe en wat. De vraag is alleen of het eigelijk wel kan. Misschien kent iemand anders andere oplossingen. Ik ben al een tijdje bezig met php/sql maar dit is de eerste keer dat een echt bruikbaar script aan het maken ben.
Ik wil dus van een oude tabel naar een nieuwe tabel kopieren. new_table heeft 1 veld meer dan old_table
dat ziet er dus alvolgt uit:
new_table ( groupid, name, age)
old_table (name, age)
Normaal gesproken kan dat met stukje code als deze.
SQL:
1
| INSERT INTO new_table (name, age) SELECT name, age FROM old_table |
Maar ik wil met PHP een variabele meegeven aan groupid. Na uitvoeren van de SQL statement zijn er meerdere rijen die gekopieerd moeten kunnen worden.
Dus als voorbeeld:
old_table (kees, 50)
old_table (piet, 40)
moet worden bij een groupid variabele van bijvoorbeeld 5
new_table (5, kees, 50)
new_table (5, piet, 40)
Ik heb al heel wat SQL tutorials doorgelopen maar er zijn er weinig tot geen die dieper op het kopieren tussen tabbelen ingaan. Ergens heb ik ook een stukje gezien waarbij ze gingen kopieren met SELECT INTO. In principe maakt het me niet uit hoe en wat. De vraag is alleen of het eigelijk wel kan. Misschien kent iemand anders andere oplossingen. Ik ben al een tijdje bezig met php/sql maar dit is de eerste keer dat een echt bruikbaar script aan het maken ben.