Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Loonbelasting bij tijdelijk twee werkgevers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe baan aangeboden gekregen en genomen. Per 15-05-2006 begin ik daar. Gezien de snelle acties van de nieuwe werkgever (waarvan eerst drie maanden via uitzendbureau), kan ik geen gebruikmaken van uitwerkperiode. Op 02-05 ontslag genomen waardoor mijn contract op 02-06 eindigt. Gezien nog 4 weken vakantie die ik heb staan. Hoopte ik op coulance inzake opzegtermijn. Dat is gelukkig gebeurd waardoor ik twee weken werk (tot en met 12-05) en daarna twee weken vakantie opneem.

Aangezien ik per 15-05 begin bij de nieuwe werkgever en ik met de huidige nog een verband heb tot en met 02-06, heb ik twee weken twee werkgevers.

Ik vraag me nu af hoe ik de loonbelastingverklaring moet gaan invullen zodat ik netto zoveel mogelijk overhoud de eerste maand of de eerste vier weken (afhankelijk van uitbetalen).

Ik zelf denk het makkelijkst heffingskorting via de huidige werkgever en geen via de nieuwe. Bij einde dienstverband huidige werkgever een nieuwe loonbelastingverklaring invullen voor de nieuwe om daar de heffingskorting toe te laten passen. Of bij de huidige aanpassen voor de laatste lootjes. Wat zou het gunstigt zijn?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan denk het beste je loonheffingskorting laten gelden waar je het meeste verdiend. Dan krijg je ook het meeste terug.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aan het einde van het jaar wordt je inkomen op een grote hoop gegooid en daarover wordt de belasting geregeld. Als je nu teveel zou betalen dan krijg je dat volgend jaar juni wel weer terug. Let er wel op dat er iig 1 werkgever loonheffingskorting berekend. Zou je 2 hebben dan wordt er te weinig geld ingehouden en krijg je een naheffing. Heb je er 0 dan heb je een leuk spaarpotje die volgend jaar juni wordt uitgekeerd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd uiteindelijk haalt het niks uit want het wordt aan het eind van het jaar verekend. Als het je gaat om op dit moment zo veel mogenlijk geld over te houden kun je denk het beste bij de baan met het hoogste salaris je loonheffing verekenen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En gezien een uitdiensttreding meestal gepaard gaat met een uitbetaling van resterende vakantieuren, eventueel een naar rato deel van de eindejaarsbonus en andere afrekeningen, is dat in veel gevallen bij de oude werkgever.
Bij de nieuwe werkgever is de eerste maand bovendien slechts een halve maand omdat je halverwege de maand begint, dus een half salaris.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 22:25
Het verschil tussen het wel of niet toepassen van de loonheffingskorting scheelt maximaal EUR 12,87 per dag. Als je loon voor de loonbelasting meer is dan EUR 63,76 (per dag) dan heb je dit maximum bereikt.

Om nu het hoogste netto loon over te houden bij beide werkgevers de korting laten toepassen.

Je hebt alleen kans dat je in 2007 van de Belastingdienst een aangiftebiljet inkomstenbelasting krijgt als blijkt dat je te weinig loonbelasting hebt betaald en het te weinig betaalde bedrag alsnog moet betalen.
Pagina: 1